Fölvakargänget

Nu är det på G, mamma mu är ganska tydlig med det. Så till kvällen eller natten kommer det garanterat en liten fölunge här uppe. Vi får se om hon tar det på dygn 329 eller om klockan hinner slå över tolv till dygn 330.
Är det något jag har lärt mig av alla nätter i stallet så är det detta:

”Det finns ingenting som motiverar ett föl att stanna kvar i magen mer än att någon garanterar att den kommer ut strax.”

Förlåt, kunde inte låta bli😂😉. Hoppas er väntan snart är över.

Har också lärt mig att aldrig säga: ”Ja hon fölar definitivt inte inatt iallafall”. Då vet man minsann vad som sker..

Skämt åsido så är jag löjligt ödmjuk inför att tala om när ston ska föla. Det är omöjligt att veta, fölmärrar gör som de själva vill❤️
 
Senast ändrad:
Är det något jag har lärt mig av alla nätter i stallet så är det detta:

”Det finns ingenting som motiverar ett föl att stanna kvar i magen mer än att någon garanterar att den kommer ut strax.”

Förlåt, kunde inte låta bli😂😉. Hoppas er väntan snart är över.

Har också lärt mig att aldrig säga: ”Ja hon fölar definitivt inte inatt iallafall”. Då vet man minsann vad som sker..

Skämt åsido så är jag löjligt ödmjuk inför att tala om när ston ska föla. Det är omöjligt att veta, fölmärrar gör som de själva vill❤️
Och jag säger att hon har en fis på tvären 😂 En aning less på henne just nu pga av sömnbristen 😴😅 Det är jag som har koll större delen av tiden.
 
Fattar det. Jobbigt när man känner sig så säker på att det är dags och ungen vägrar 🙈.
Ser hon helt klar ut? Vit mjölk osv?
Ja hon läcker ju vit mjölk därför vi tycker det borde vara på gång plus att hon härjar efter husse hela tiden vilket hon aldrig gör i normala fall 😏 Han ska i princip stå nere vid hagen och hålla henne sällskap. Gräver sönder boxen på nätterna och sen sover hon där i mellan 😂 Kan inte ta med den andra in för då får hon spelet vilket hon aldrig får i normala fall så den kraken kan inte träna som han ska så måste låsa in henne i eftermiddag så han kan träna.Tok madame. Min kära mor sa att det är skönt att det har alla ston uppstallade med personal som sköter allt, den senaste gick 16 dygn över tiden 😂😴 Men jag lovar natten till Tisdag kommer barnet bara för att både matte ska jobba på morgonen och husse är på jobbet på natten.
 
Ja hon läcker ju vit mjölk därför vi tycker det borde vara på gång plus att hon härjar efter husse hela tiden vilket hon aldrig gör i normala fall 😏 Han ska i princip stå nere vid hagen och hålla henne sällskap. Gräver sönder boxen på nätterna och sen sover hon där i mellan 😂 Kan inte ta med den andra in för då får hon spelet vilket hon aldrig får i normala fall så den kraken kan inte träna som han ska så måste låsa in henne i eftermiddag så han kan träna.Tok madame. Min kära mor sa att det är skönt att det har alla ston uppstallade med personal som sköter allt, den senaste gick 16 dygn över tiden 😂😴 Men jag lovar natten till Tisdag kommer barnet bara för att både matte ska jobba på morgonen och husse är på jobbet på natten.
Har väl lite förvärkar❤️ Kommer säkert snart!
 
Säg inte så! Idag hade Kimbi läckt för första gången. Mjölken har dock inte slagit om till vitt utan genomskinlig, gulaktig och klibbig.
Här är den ju vit 😏 Hon har läckt för någon vecka sedan med men den hade inte samma färg och var inte i samma mängd som nu. Pappa kom dock på att hennes mamma var en riktigt lustig kurre, hon spruta mjölk timmarna innan hon föla båda gångerna. Ändå gick det 5 år mellan gångerna.
 
Fast ska säga att idag när jag kom ned i hagen hon går en bit från gården pga av bättre hage där mer gräs så kom hon vaggandes direkt till grinden. Hon börja direkt hon såg mig för det tar en stund för henne att ta sig fram, sen när jag kom in hagen skulle vi ha myskalas ❤️ Hon är en social häst i vanliga fall också men sista två tre dagarna har det blivit extremt. Hon sitter som ett plåster på oss 😅
 
Här är den ju vit 😏 Hon har läckt för någon vecka sedan med men den hade inte samma färg och var inte i samma mängd som nu. Pappa kom dock på att hennes mamma var en riktigt lustig kurre, hon spruta mjölk timmarna innan hon föla båda gångerna. Ändå gick det 5 år mellan gångerna.
Ibland kan de ju läcka lite för att det trycks ut när de sover eller går. Det är ju inte förrens det läcker spontant när de står stilla som det är en indikation på fölning☺️ Man kan se var på benet det hamnar och på det viset räkna ut varför de läcker (om man nu inte ser att det droppar). Hoppas den kommer ikväll🤞
 
Fast ska säga att idag när jag kom ned i hagen hon går en bit från gården pga av bättre hage där mer gräs så kom hon vaggandes direkt till grinden. Hon börja direkt hon såg mig för det tar en stund för henne att ta sig fram, sen när jag kom in hagen skulle vi ha myskalas ❤️ Hon är en social häst i vanliga fall också men sista två tre dagarna har det blivit extremt. Hon sitter som ett plåster på oss 😅

”Håll mig i handen matte, detta känns lite jobbigt för mig så behöver lite stöd”
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
912
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 343
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 087
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp