Fölvakargänget

Kanske blir två hagbebisar i tråden idag.😊 Min fick psykbryt på en liten buske nyss som inte dög som klösbräda.
Ja hennes husse sa fölar hon så fölar hon, inte så mycket mer att göra åt det 😂 Hon går i en bra hage för att föla i, bara gräs så långt ögat kan nå. Hon kliar sig frenetiskt och gjort hela natten. Läckt mjölk hade hon med gjord så jag. Kommer som tur var bara några droppar. Sa till henne att behålla mjölken till bebis istället. Ingen frukost ville hon heller ha en tog två tre tuggor pellets sen försökte hon öppna dörren och rymma 😅
 
Men kläm ur dig ungen nån gång, häst... Mjölken har strilat och sprutat hela dagen och vulvan är illröd. Hon vandrar och skrapar och är vansinnig på de andra hästarna. Jag tycker gott hon kan föla uppe på den fina platån med träd och vitsippor. Jag hatar de sista timmarna av ett fölvak. Hon kan väl åtminstone föla kl 22 som sist så jag får några timmars sömn... 😴
 
min har läckt mjölk i flera dagar och det känns som jag har vakat i veckor...allt går ihop.
hon vandrade lite mer idag i hagen än innan o har återigen blivit arg på hennes hagkompis (som hon alltid är egentligen men senaste tiden har hon varit väldigt snäll). Hon har också börjat galoppera i uppförsbacke vid insläpp.
Nu vakar jag i bilen för jag tror det blir inatt...men just nu blir jag osäker.
Jag äter iaf chips i bilen o har packat på mig massor av kläder.
 
min har läckt mjölk i flera dagar och det känns som jag har vakat i veckor...allt går ihop.
hon vandrade lite mer idag i hagen än innan o har återigen blivit arg på hennes hagkompis (som hon alltid är egentligen men senaste tiden har hon varit väldigt snäll). Hon har också börjat galoppera i uppförsbacke vid insläpp.
Nu vakar jag i bilen för jag tror det blir inatt...men just nu blir jag osäker.
Jag äter iaf chips i bilen o har packat på mig massor av kläder.
Håller tummarna för er. Du förtjänar ett föl inatt, så färdig som hon sett ut i flera dagar så borde den faktiskt behaga komma ut nu.
 
Jag har verkligen haft mer än lovligt med tur med mina små den senaste tiden. Har ju inte så många nätter/säsong numera och jag har fått föl på nästan alla och så även idag.
Förstagångare som fölade på 16 minuter, utan assistans (vilket är ganska ovanligt tycker jag, lite draghjälp brukar behövas). Fölis uppe efter 25 minuter, hittade juvret och diade samt bajsade för egen maskin 55 minuter gammal.
Man tackar❤️
 

Bifogade filer

  • 8B396BF7-A682-42E2-AA6A-49CF05E4ADD3.jpeg
    8B396BF7-A682-42E2-AA6A-49CF05E4ADD3.jpeg
    524,8 KB · Visningar: 65
Vi får se madame är jätte färdig ut för att föla, men hon kommer väl hålla på det tills imorgon natt jag lovar bara för att jag börjar jobba klockan 07.00 🤪 Ston. Är glad att vi inte ska betäcka om i år.
Fölade ert sto lite tidigt förra året också? För visst har hon lite kvar till bf egentligen? Inte så att det är för tidigt så, bara nyfiken på om hon följer samma mönster som förra året angående dräktighetslängd.
 
Undra om min bara är fet egentligen :rofl:

Imorgonkväll ska de andra gå ut på bete. Kanske hon väntar tills dess. Då är det bara mina två som är kvar inne på natten. Mindre spring då, min stallkompis sa för flera veckor sen att fölet kommer natten t måndag.

Nu känner jag att jag återupprepar mig…
 
Undra om min bara är fet egentligen :rofl:

Imorgonkväll ska de andra gå ut på bete. Kanske hon väntar tills dess. Då är det bara mina två som är kvar inne på natten. Mindre spring då, min stallkompis sa för flera veckor sen att fölet kommer natten t måndag.

Nu känner jag att jag återupprepar mig…
Du låter väldigt mycket som en person som fölvakat ett par nätter och som skulle behöva sisådär en veckas sömn😂❤️
 
Du låter väldigt mycket som en person som fölvakat ett par nätter och som skulle behöva sisådär en veckas sömn😂❤️
Jag sov en timme i förmiddags o drömde ju att jag var på semester i Montenegro o när jag kom hem frågade en kollega mig hur det var där och jag började gråta o sa att jag ville sluta med hästar o flytta dit…

Hmm har jag inte berättat detta tidigare…
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
920
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 349
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 093
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp