Bukefalos 28 år!

Fölvakargänget

Min sista fröken var totalt sjövild i hagen idag. Hon har varit en riktig segpropp säkert senaste 1,5 månaden. Såg ut som om hon tänkte mitt i ett bocksprång att hoppsan detta gick inte så bra, det var visst lite tungt 😆 Nu ikväll och inatt har hon hetsätit. Hoppas det är på gång snart…….
Jag har redan andra ombetäckta och dräktiga ston klara och undrar redan hur jag ska orka med detta nästa år också 😅
 
Idag kommer nog fölet! Inatt har det stånkats mer, mycker mer rörlig från midnatt o framåt. Inget oroligt men bara mer rörelse. Tittade ut genom fönster, åt lite annorlunda. Imorse såg jag att hon ville gå ut.
Nu är de ute iaf, hon rullade sin sedvanliga rullning och lyckades rulla runt flera gånger med den där magen…

Skorpan fyller dessutom år idag, 16 år! Hurra hurra!
 
Varje år strax innan fölningarna bestämmer jag att nu får det räcka. Orkar inte med fler nervösa vaknätter. Men sen är plötsligt stona dräktiga igen 🤷‍♀️
I år är det totalt stopp här 🤔😂 Inga fler. Dels behöver Mamma Mu vila upp sig och sen gick det fölstoet som jag ville ha bort i en ovanlig sjukdom tidigare i våras plus att hon blev alldeles för dyr på auktion 💔
 
Mamma mu kniper igen 😴 Men nu jobbar jag min sista dag denna vecka sen är det bara plugg som gäller vilket jag kan göra på nätterna om det behövs. Så nu Mamma mu till helgen blir en bra tid lovar. Ska muta henne med morötter idag 😂
 
Varje år strax innan fölningarna bestämmer jag att nu får det räcka. Orkar inte med fler nervösa vaknätter. Men sen är plötsligt stona dräktiga igen 🤷‍♀️
Känner igen det där. Mitt sto fölade ju på dygn 357 och jag var helt nedbruten och grinade varje dag. Ville sälja gård och hästar och helst gå och bo i en grotta. Nu har jag hämtat mig och kikar lystet på One of a kind....
 
Och husse ska vara ledig från jobbet inatt. Han känner att det blir lite väl tight om det är så att madame faktiskt bestämmer sig för att föla. Hon har läckt vit mjölk idag både på morgonen och nu vid intag. Hon härja på rätt bra där nere och skulle in nu vid halv sex fast hon aldrig vill gå in då 😬 Han hade hört henne igår kväll och blev lite bekymrad då hon verkade ha ont vid kvällsfodring.
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
943
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
746
Senast: Halcyon
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 437
Senast: MiaMia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 186
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hudvårdstråden 2
  • Melatonin
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp