Bukefalos 28 år!

Försäkring.

R

RebeckaKihlberg

Har självklart pållen försäkrad.
Han står i 5000kr/liv och 40000kr/vet.

Nu är det så att han har varit på ytställning och blivit riktigt bar bedömd och ska hingstpremieras till våren.
Jag tycker själv att han har ökat i värde, och blir han godkänd så är han ju värd mer än 5000.

Hur går man till väga för att höja livförsäkringen, är det bara att ringa och be som höja eller ska man vet. kolla honom inna och skicka kopia på bedömingen från utställningen :confused:

Kan tillägga att jag har SveLand
 
För att höja din livsförsäkring måste en veterinär besiktiga hästen utan någon anmärkning. Min fd medryttarhäst kunde höjas till 50.000 (liv) hos Sveland genom en enkel vet-besiktning.
 
Du kan oftast höja försäkringen med 5000 om året utan något som helst intyg. Vill du höja mer krävs oftast en veterinärbesiktning och vid riktigt höga belopp röntgen.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Önskar lite feedback från er hästkunniga människor. Vi är spekulanter på en ponny som är tänkt att bli min dotters första egna ponny...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 341
Senast: Snowball
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 776
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 260
Senast: Puffindog
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp