Folk som söker Medryttare

Sv: Folk som söker Medryttare

Helt korrekt, vår deal var att de dagar hon kom upp så var det 4 boxar att mocka, eftersom hon brukade bestämma när hon kom upp hur många av hästarna hon skulle rida. Men det var hon som bestämde att hon ville ha stallet "för sig själv" dom dagarna och det fick även gå med i kontraktet. Skulle inte funka med en medryttare som ena veckan väljer att rida en häst och har tidigare sagt att man gör hela stallet, men sedan inte har tid/orkar.
De få gångerna hon inte kunde komma upp pga. sjukdom så tog hon igen sina missade tider med ett par andra dagar. = Hon var nöjd för att slippa missa ridtid och jag kunde då bli ledig ett par andra dagar.

Men jag skrev att Om jag skaffar en ny medryttare till mina hästar som inte vill rida mer än 1 eller 2 hästar så är det självklart den inte ska göra mer än vad det behövs för de hästar den rider. Men väljer den personen också att den vill ha tillgång till alla 4 hästarna då är det också det jobbet som ingår.
Inte så svårare än så. :idea:
 
Sv: Folk som söker Medryttare

Ja du har väl insett att du utnyttjade din medryttare och ändrar dig ;)

Men seriöst. du vad är problemet med att två parter gör en överenskommelse båda är nöjda med? Du och dina likar moraliserar över de stackars utnyttjade människorna? Är inte folk kapabla att avgöra själv om de gillar en deal?
 
Sv: Folk som söker Medryttare

För då är den ute efter det roliga = ridning. Då är det snarare jag som blir utnyttjad. Och DÅ hade jag krävt en rejäl slant av personen om de är de villkoren som ställs. Eller också hade den inte varit välkommen alls.

Men hur dumt låter inte det då, medryttaren måste göra något enligt dig tråkigt för att få rida? Om medryttaren tex hade sagt att den gärna mockar och sköter om allt utom ridningen på 3 av dom 4 hästarna då pga att den älskar att mocka och pyssla i stallet men vill bara rida 1 häst för att ridningen inte är det viktiga?

Måste den då rida alla 4 för att den gör det som den tycker är roligast eller går det bra att sköta om det som du tycker är tråkigt att göra gratis? För om någon vill sköta om stallet så tycker den ju att det är kul = betalning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 407
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 402
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 723
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 648
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp