Fornabodaritten

Status
Stängd för vidare inlägg.

CK

Trådstartare
För oss i Nerikes Distansryttare börjar det nu dra ihop sig för att få allt att stämma till Fornabodaritten och YR-SM.
Jag känner att jag har väldigt svårt att uppskatta hur många startande det kommer att bli...
Ni ute i landet, har ni på känn hur mycket det snackas om att åka dit?
Fick precis klartecken från ASVT att de även i år ger hederpriser till de ekipage som tar runt sin travhäst godkänt i nån av klasserna!
 
Sv: Fornabodaritten

Hej!
Vi kommer att anmäla till T50 km. Har hört flera som ska anmäla, men har inte lagt på minnet hur många.
Från det ena till det till det andra, jag såg att det står i proppen att sulor rekomenderas. Vad är det för typ av undelag som banan ska gå på? Är det liknande som förra året?
/Camilla
 
Sv: Fornabodaritten

Ja, det kommer att bli samma banor, ungefär.
Sulor rekommenderar vi pga att det var så många uteslutningar förra året. En anledning kan ha varit stentramp?
Jag tror inte man upplever banorna som steniga vid första anblicken, men som arrangör är det väldigt tråkigt med uteslutningar, vilket vi nu försöker undvika när vi rekommenderar sulor på båda våra ritter.
 
Sv: Fornabodaritten

Vad jag hört så är det flera som planerar att åka till Fornaboda.
Jag tänkte själv rida 50 CR om någon av hästarna står på benen då...

Tänkte imorse på om jag skulle skicka ut en liknande förfrågan om Ekenäsritten. Med tanke på allt jobb som vi är i startgroparna med, så känns det lite omotiverande att dra igång, för våra två närmsta ritter fick ställas in nu under våren.
 
Sv: Fornabodaritten

Jag kommer med FZ och rider 8 mil, har för en gångs skull varit förutseende nog att boka på vandrarhemmet som ni rekommenderade om på hemsidan, innan det blir fullt!
 
Sv: Fornabodaritten

Jag ska försöka ta mig till 5-milaren på Fornaboda med Racer.
 
Sv: Fornabodaritten

I YR SM klassen vet jag flera (2-3) som planerar att tävla och i 50km vet jag minst en ev. två.


Anna till Ekenäs vet jag en som planerar att åka från Skåne och så hoppas ev. att jag kan åka själv på en PP .....kanske;)
 
Sv: Fornabodaritten

Isolde skrev:
Jag kommer med FZ och rider 8 mil, har för en gångs skull varit förutseende nog att boka på vandrarhemmet som ni rekommenderade om på hemsidan, innan det blir fullt!


Det finns ju även möjlighet att tälta vid travbanan (utan kostnad).
Det var en hel del som gjorde det förra året. Då hade vi skramlat ihop en del grillar, som vi tände vid 20-snåret. Alla fick ta med sig eget käk, och trevligt hade vi.
Vi kör samma upplägg i år.:d
 
Sv: Fornabodaritten

Det låter i och för sig mysigt, men för min del fick jag nog av tältande då det begav sig i min begynnande tid som distansare, då sov de flesta i tält eller i transport, nu är i alla fall jag både lat, bekväm och något stelare.. man ligger liksom av sig med åren, oroväckande. Kanske därför som körningen lockar, man bara kliver upp och behöver inte ens rida lätt..
 
Sv: Fornabodaritten

Jag undviker tält, även om jag inte ska rida....:angel:
Men det är ju bra att den låg-budgetvarianten finns, om man vill övernatta, men drar sig för kostnaden.
 
Sv: Fornabodaritten

CK skrev:
Jag undviker tält, även om jag inte ska rida....:angel:
Men det är ju bra att den låg-budgetvarianten finns, om man vill övernatta, men drar sig för kostnaden.

Bjuder ni på bål i år igen så är det inga problem att sova i tält!
Tar man några muggar extra så somnar man nog bra bakom gödselstacken också...;)

Jag tänkte rida 120 km. Men jag vet fortfarande inte. Hästen orkar men jag vet inte hur det är ställt med mig. Hur mycket hinner man träna upp sig själv på en månad? Varför lyckas jag aldrig ha lite framförhållning när det gäller mig själv?
 
Sv: Fornabodaritten

...pimpla lite bål i vet grindarna kanske :rofl:
Tänk vad kul du kommer att ha :banana:
om du inte ramlar av och ligger kvar och fnissar i diket - fast det är säkert kul det oxå....
 
Sv: Fornabodaritten

Geshira skrev:
Bjuder ni på bål i år igen så är det inga problem att sova i tält!
Tar man några muggar extra så somnar man nog bra bakom gödselstacken också...;)

Kanske, kanske inte.:cool:
 
Sv: Fornabodaritten

Jag funderar på att prova på att rida CR. Starten beror på om Novan är fräsch i sin rygg och om jag vågar :crazy:.
 
Sv: Fornabodaritten

Vågar gör du absolut! Vi är inte farliga, alla funktionärer är glada och hjälpsamma.
 
Sv: Fornabodaritten

Jag har funderingar på att rida Fornabodas 120 klass ;) Synd att man inte är YR längre... ;)

Men jag tänkte klara av Rönninge först :)

Geshira - klart du ska rida 120! Ut och cykla lite nu så du kommer igång hihi!
 
Sv: Fornabodaritten

Ja, heh...:crazy: Jag gick ut hårt innan jul med 2-3 spinningpass i veckan, sedan blev det juluppehåll... och sedan blev jag lite förkyld... och sedan måste jag nog fundera noga för att komma på nån ursäkt för att det inte blev något mer (förutom ridning ett par dagar i veckan) från februari fram tills nu. :angel:

Fanken, med tanke på att du red 18 mil på Nybygget borde jag skämmas som ynkar mig om så lite--:o
 
Sv: Fornabodaritten

Eftersom man sällan är sådär vältränad som man hade planerat så får man ibland gå på ren o skär vilja... Smärta eller trötthet i sin egen kropp får man glatt trycka undan, man har ju ändå fullt upp att oroa sig för hästen;) Du klarar säkert mycket mer än du tror!
 
Sv: Fornabodaritten

:angel:
Jag har för avsikt att försöka rida 120 km med Zudden.
Hört det ska vara en så fin ritt. Hoppas det stämmer.
Mona
 
Sv: Fornabodaritten

jag ska rida 50km T om inget oförutsett händer! Ev rider mina två kompisar CR klassen. Vi är alla från baståsens ridklubb!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 027
Senast: Ramona
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 092
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 696
Senast: cirkus
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp