Fuck ångest

Jag har ångest så himla ofta. Nu med, medan jag skriver detta. Det är inte överjävligt just nu men ändå jobbigt. Jag funderar på om jag behöver lugnande.

Ute regnar det kraftigt så jag kan inte gå ut och göra något. Det brukar kunna lindra lite.

Jävla skitångest. Vill inte ha det så här.
 

Jag har ångest så himla ofta. Nu med, medan jag skriver detta. Det är inte överjävligt just nu men ändå jobbigt. Jag funderar på om jag behöver lugnande.

Ute regnar det kraftigt så jag kan inte gå ut och göra något. Det brukar kunna lindra lite.

Jävla skitångest. Vill inte ha det så här.
Hoppas du snart mår bättre! Klart du kan gå ut trots att det regnar-jag är typ alltid ute oavsett väder (en bra sak med att jag har vilda barn, fattat att regn inte är ”farligt”.. :))
 
Hoppas du snart mår bättre! Klart du kan gå ut trots att det regnar-jag är typ alltid ute oavsett väder (en bra sak med att jag har vilda barn, fattat att regn inte är ”farligt”.. :))
Jag gillar inte att bli blöt. Jag har växt ur mina regnkläder men man blir ändå fuktig under sådana kläder. Sen har jag inga vattentäta handskar. Och så ser jag inget när det regnar på glasögonen.
 
Jag gillar inte att bli blöt. Jag har växt ur mina regnkläder men man blir ändå fuktig under sådana kläder. Sen har jag inga vattentäta handskar. Och så ser jag inget när det regnar på glasögonen.
Självklart är det skönare att vara ute när det inte regnar, men om det hjälper mot din ångest skulle du kanske kunna gå ut en sväng trots regn?Att bli blöt eller fuktig är liksom inte farligt, man kan ju torka när man kommer in :) Tänkte kanske värt att testa!? Gissar du ser tillräckligt varför en kort liten promenad:)
 
Självklart är det skönare att vara ute när det inte regnar, men om det hjälper mot din ångest skulle du kanske kunna gå ut en sväng trots regn?Att bli blöt eller fuktig är liksom inte farligt, man kan ju torka när man kommer in :) Tänkte kanske värt att testa!? Gissar du ser tillräckligt varför en kort liten promenad:)
Vet väl att det inte är farligt att bli blöt, men det är sjukt obehagligt.

Jag går ut om jag kreverar av ångest inne, men det gör jag inte i onödan. Det har hänt att jag stått ute i mörker och kyla också när jag haft ångest och inte kunnat vara inne. Då har jag stått där med min pannlampa och bara skakat.
 
Kan du försöka sysselsätta dig inne med något om du inte vill gå ut? T.ex lösa korsord, städa lite, titta på en serie, ta en varm dusch, måla naglarna.
 
Kan du försöka sysselsätta dig inne med något om du inte vill gå ut? T.ex lösa korsord, städa lite, titta på en serie, ta en varm dusch, måla naglarna.
Jag brukar göra min bokföring ibland när jag har ångest. En gång lagade jag mat (vilket annars händer sällan).

Nu har ångesten släppt för den här gången, men den kan alltid komma tillbaka när som helst.
 
Nån av katterna som vill gosa? Det fungerar ångestdämpande. Även om det inte känns så just då så visar forskning på det.
 
Åh Wille, vad jobbigt för dig. Skulle det hjälpa lite att gå ut, tror du? Eller har du det bättre inne? Har du någon medicin att ta till?
 
Åh Wille, vad jobbigt för dig. Skulle det hjälpa lite att gå ut, tror du? Eller har du det bättre inne? Har du någon medicin att ta till?
Jag har det nog bättre inne just nu och har tagit lugnande medicin, en skaplig dos. Det tar ju en stund innan den verkar. Så jag gav katterna mat en halvtimme för tidigt för att ha något att göra.
Kan du ta en riktigt lång, varm dusch?
Törs inte. Jag känner mig utsatt i duschen. Vågar i vanliga fall inte heller duscha när det är mörkt ute.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
846
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag tog två lugnande med min kvällsmedicin, men är inte helt hundra. Känner mig olustig och har en krypande ångest. Så...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp