Fuck ångest

Jag har ångest så himla ofta. Nu med, medan jag skriver detta. Det är inte överjävligt just nu men ändå jobbigt. Jag funderar på om jag behöver lugnande.

Ute regnar det kraftigt så jag kan inte gå ut och göra något. Det brukar kunna lindra lite.

Jävla skitångest. Vill inte ha det så här.
 

Har du hittat något särskilt godis som katterna är extra förtjusta i än? Du kanske kan fuska och smygmata dem lite med det i så fall, och du känner att det distraherar? ;) Jag vet att en av flickorna ska vara på diet, men om hon får hoppa upp på mblerna för att få sina snacks kanske?
Eller vik in godbitarna i ett pappersark/toarulle.
Jag har dreamies hemma men de tycker inte de är så vansinnigt goda även om de gärna äter dem. Men har jag ångest så kan de ju få.
 
Gillar du spel? På typ dator eller mobil? Jag spelar en del pusselspel när min ångest är som värst. Tycker generellt det fungerar bättre att göra något aktivt där hjärnan måste koncentrera sig på något, än något passivt där tankarna får flöda fritt.

Kanske kan du försöka träna någon av katterna? Tror inte det går med speciellt många men har sett videos på youtube där vissa faktiskt kunnat klickträna katter ganska framgångsrikt :)
 
Gillar du spel? På typ dator eller mobil? Jag spelar en del pusselspel när min ångest är som värst. Tycker generellt det fungerar bättre att göra något aktivt där hjärnan måste koncentrera sig på något, än något passivt där tankarna får flöda fritt.

Kanske kan du försöka träna någon av katterna? Tror inte det går med speciellt många men har sett videos på youtube där vissa faktiskt kunnat klickträna katter ganska framgångsrikt :)
Jag spelade mycket förut och har fortfarande lite spel i mobilen.

Jag har tänkt på att klickerträna katterna men vet inte riktigt hur man bär sig åt när man har två katter som hör klicket.
 
Jag spelade mycket förut och har fortfarande lite spel i mobilen.

Jag har tänkt på att klickerträna katterna men vet inte riktigt hur man bär sig åt när man har två katter som hör klicket.
Jag har aldrig tränat ett husdjur på det sättet så jag har tyvärr ingen aning. Men det finns säkert en uppsjö av videos på youtube du kan kolla på. Att researcha är ju även det något som distraherar dig :)
 
Dags att ge katterna en godbit eller extra käk igen kanske? Eller försöka reda ut eller klippa bort en tova? :heart
Klarar inte riktigt det just nu. Vet inte om jag klarar av att ha katt ö.h.t.

Och ena katten är ute och den andra är uppe på bokhyllan.

Jävla skitfobi. Jag är så less på den. Och emdr-behandlingen har ju inte funkat än så länge. Känner för att gråta.
 
Klarar inte riktigt det just nu. Vet inte om jag klarar av att ha katt ö.h.t.

Och ena katten är ute och den andra är uppe på bokhyllan.

Jävla skitfobi. Jag är så less på den. Och emdr-behandlingen har ju inte funkat än så länge. Känner för att gråta.
Ni som verkar ha bondat till en familj. Varför skulle du inte kunna ha katterna?
 
Klarar inte riktigt det just nu. Vet inte om jag klarar av att ha katt ö.h.t.

Och ena katten är ute och den andra är uppe på bokhyllan.

Jävla skitfobi. Jag är så less på den. Och emdr-behandlingen har ju inte funkat än så länge. Känner för att gråta.
Klart du klarar att ha katt - ni har det ju så fint ihop! Kan du göra någonting annat? Tvätta händerna i varmt vatten? Jag vet inte varför men, för mig är det lugnande. Även ett fotbad kan vara skönt om jag lyckas spola upp ett.
 
Fobier är ett envist jäkla elände, men de Går ju lära sig leva med! Gråta får man också för övrigt, om man vill eller behöver. :heart
 
Jag önskar jag hade någon att prata med. Men törs inte ringa grannen om hon inte skulle vara tillgänglig.
 
Ni som verkar ha bondat till en familj. Varför skulle du inte kunna ha katterna?
Katterna har slagits idag, upptäckte jag.

De slåss ganska ofta. Jag brukar då avbryta dem, men nu var jag inte hemma när det skedde.
Klart du klarar att ha katt - ni har det ju så fint ihop! Kan du göra någonting annat? Tvätta händerna i varmt vatten? Jag vet inte varför men, för mig är det lugnande. Även ett fotbad kan vara skönt om jag lyckas spola upp ett.
Jo, det finns många fördelar med att ha katt. Gillar ju sällskapet och myset. Men tyvärr finns det nackdelar också.

Har tvättat händerna två gånger senaste halvtimmen då jag fått besöka muggen.
Fobier är ett envist jäkla elände, men de Går ju lära sig leva med! Gråta får man också för övrigt, om man vill eller behöver. :heart
Jag lär mig nog inte leva med min fobi. Den inskränker på mitt liv mer och mer, tyvärr.
 
Katterna har slagits idag, upptäckte jag.

De slåss ganska ofta. Jag brukar då avbryta dem, men nu var jag inte hemma när det skedde.

Jo, det finns många fördelar med att ha katt. Gillar ju sällskapet och myset. Men tyvärr finns det nackdelar också.

Har tvättat händerna två gånger senaste halvtimmen då jag fått besöka muggen.

Jag lär mig nog inte leva med min fobi. Den inskränker på mitt liv mer och mer, tyvärr.
Det finns ju nackdelar med allt, frågan är hurvida det positiva äverväger det negativa. Jag tycker det verkar finnas mycket positivt med att du nu har dina två tjejer i ditt liv. :)

Jag tänkte inte riktigt så. :D Mer att stå länge med händerna i varmt vatten, för mig är varmt vatten generellt lugnande. Jag kan sitta på toastolen och luta pannan mot handfatet och låta det rinna över händerna bara. :heart

Kanske skulle ha skrivit 'hantera' istället för leva med, och det jobbar du ju på!
 
Det finns ju nackdelar med allt, frågan är hurvida det positiva äverväger det negativa. Jag tycker det verkar finnas mycket positivt med att du nu har dina två tjejer i ditt liv. :)

Jag tänkte inte riktigt så. :D Mer att stå länge med händerna i varmt vatten, för mig är varmt vatten generellt lugnande. Jag kan sitta på toastolen och luta pannan mot handfatet och låta det rinna över händerna bara. :heart

Kanske skulle ha skrivit 'hantera' istället för leva med, och det jobbar du ju på!
Med tanke på hur starkt jag reagerar vet jag inte om det är värt det. Det är så fruktansvärt jobbigt.

Ringde f.ö. grannen och fick inget svar. Det var det jag var rädd för.
 
Du kanske vill titta på den här kanalen? Den är absolut fantastiskt underbar! Inget prat, bara musik och hembygge, växter och djur. :heart
 
Med tanke på hur starkt jag reagerar vet jag inte om det är värt det. Det är så fruktansvärt jobbigt.

Ringde f.ö. grannen och fick inget svar. Det var det jag var rädd för.
På fobin menar du? Jag vet att det är jobbigt, men du försöker ju! Klart det kommer att vara värt det, det påverkar ju ditt liv så himla, himla mycket.

:(

Men här finns det ju folk i alla fall!
 
Jag har pratat med grannen en stund nu. Vi ska fika i morgon. Var bra att få prata en stund i alla fall.

På fobin menar du? Jag vet att det är jobbigt, men du försöker ju! Klart det kommer att vara värt det, det påverkar ju ditt liv så himla, himla mycket.

:(

Men här finns det ju folk i alla fall!
Ja, jag menar fobin.

Funderar på om jag ska omplacera en av katterna. Det är den lilla som ofta hoppar på den stora.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
873
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tror att jag tog två lugnande med min kvällsmedicin, men är inte helt hundra. Känner mig olustig och har en krypande ångest. Så...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
447
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp