Gifta vid första ögonkastet 2021

Tacoparets bröllop gav mig sånt ångespåslag att jag fick fly tv:n 😅 Läkarparet förtjänar varandra, herregud vilka enerverande typer, naturparet tror jag kan bli bra om det finns någon riktig attraktion under flamset.
Är peppad på säsongen och redan starkt hatisk mot en del deltagare, som det ska vara med andra ord :p
Sambon satt och mådde på riktigt dåligt över Tacoparets bröllop och kved "oh gud nej..."

Men jag tror det mest var gästerna som gjorde det. Bara familj och barn. Svårt att få till lite tjo och stim med okända personer och deras familj. De andra paren hade mer vänner närvarande. Det livade upp.
 
Jag har svårt för att förstå hölö tjejen.
Ok hon är socionom och feminist, han är enligt henne från fel bakgrund och outbildad ?
Men istället för att skämta bort de sakerna så sett dej ner och ta det samtalet med honom..
"jag kan bära själv" Ja vem fan kan inte det, men är det verkligen feminism eller bara ett uttryck för "jag kan själv och behöver ingen annan" (nej de säger inte emot sej själva, min sambo får mer än gärna hjälpa mej att bära, ta de tunga lyften osv, han vet ÄNDÅ om att jag "kan själv" om det skulle vara så, det ena utesluter inte det andra.

Jag får ont i magen säger hon. Ja det blir så när man inte kan prata med sina närstående. Så nej hon framstår inte som lika vettig längre. Om hon inte kan stå för sina åsikter hur förväntar hon sej att han ska veta om de ? Kommunikation...

De andra paren går ju från klarhet till klarhet :heart (ÄN så länge)
 
I senaste avsnittet så började jag uppskatta IVA-sköterskan mycket mer, och alla andra snäppet mindre, haha. Hon visade mer substans liksom, men har ändå den förutfattade meningen att herr Vegas kommer att springa därifrån. Kanske med typ sju NK-kassar som i första avsnittet. :D
 
I senaste avsnittet så började jag uppskatta IVA-sköterskan mycket mer, och alla andra snäppet mindre, haha. Hon visade mer substans liksom, men har ändå den förutfattade meningen att herr Vegas kommer att springa därifrån. Kanske med typ sju NK-kassar som i första avsnittet. :D
Jag fick också vibbar av att han kommer dra när det blir seriöst. Hon verkade ju uppskatta djupa samtal i vardagen medan han verkade undvika det ganska rejält och då istället svarade med att bli fysisk, men kan ha varit klippningen också.

Grävmaskinisten framstod ju inte så himla härlig i detta avsnitt, så där känner jag mig tveksam. Synd att experterna inte verkar ha snabbat upp hur viktigt det är för henne med feministiska värderingar och jämställdhet.

Även tacokillen sände ut lite dåliga vibbar med sitt tänk kring pojkar och flickor.
 
Jag fick också vibbar av att han kommer dra när det blir seriöst. Hon verkade ju uppskatta djupa samtal i vardagen medan han verkade undvika det ganska rejält och då istället svarade med att bli fysisk, men kan ha varit klippningen också.

Grävmaskinisten framstod ju inte så himla härlig i detta avsnitt, så där känner jag mig tveksam. Synd att experterna inte verkar ha snabbat upp hur viktigt det är för henne med feministiska värderingar och jämställdhet.

Även tacokillen sände ut lite dåliga vibbar med sitt tänk kring pojkar och flickor.
Samtidigt så förstår jag att man kan ha olika strategier för att klara av jobb som är ganska tunga. Men det kanske blir ganska svårt att samexistera med de olika behoven.

Alltså, jag tyckte också att grävmaskinisten och tacosnubben framstod som lite mindre sympatiska nu - men jag tyckte även att de två tjejerna var lite "klyschiga" och speciellt socionomtjejen tror jag kanske läser in lite för mycket i ordval och skämt, jag tror nog fortfarande att grävmaskinisten egentligen är en vettig karl som är för jämställdhet men bara saknar vokabulär för det, typ. Fast det återstår väl att se, han kanske är precis lika illa som hon är rädd för.
 
Samtidigt så förstår jag att man kan ha olika strategier för att klara av jobb som är ganska tunga. Men det kanske blir ganska svårt att samexistera med de olika behoven.

Alltså, jag tyckte också att grävmaskinisten och tacosnubben framstod som lite mindre sympatiska nu - men jag tyckte även att de två tjejerna var lite "klyschiga" och speciellt socionomtjejen tror jag kanske läser in lite för mycket i ordval och skämt, jag tror nog fortfarande att grävmaskinisten egentligen är en vettig karl som är för jämställdhet men bara saknar vokabulär för det, typ. Fast det återstår väl att se, han kanske är precis lika illa som hon är rädd för.
Jag håller helt med i det du skriver, det är inte första gången heller de klipper så att man tror att det är större drama och problem än vad det egentligen är.
 
Jag tycker att det som händer i alla paren nu är precis vad jag och mina singelvänner brukar prata om är det svåraste när vi dejtar. (många) Killar är inte intresserade av strukturer som leder till jämställdhet för de har aldrig behövt tänka på det. Och väldigt många har också svårt att sätta ord på och prata om sina egna känslor. De umgås genom att göra saker och då blir det inte riktigt sånt som lyfts upp. Det är väldigt intressant om hur psykologerna ska hantera detta. Det verkar vara snälla killar men de har inte ställts inför de här frågeställningarna förrut. Tänker att det inte finns någon som är 100 % rätt och då kanske tjejerna får ta sin tid att "utbilda" killarna...
 
Jag hade blivit vansinnig om jag var med i programmet och blivit ihopparad med en rökare när jag uttryckligen sagt att jag avskyr rökning.
Minns någon säsong där de parade ihop en kattägare med en pälsallergiker, det kändes också så förbannat respektlöst mot båda parter.

De har nog fokuserat mer på att skapa riktiga par den här gången. Innan har de snarare parat ihop folk för att man skapa så mycket konflikter som möjligt. Då blir det bra att para ihop en man som hatar rökning med en rökare. Och en snobbig golfkvinna med en stenläggare i vit t-shirt och jeans. Mm mm mm

Fina par i årets säsong. Kul att se. Önskar dem all lycka! Någon som vet hur det gick?
 
Men alltså.. Landsbygdstjejen ville ha en skogshuggarman, men är besviken på att han inte är feminist?
Jag är väl fördomsfull, men ja.. Lite knepigt resonerat.

Hon växer nog upp. Det där med manliga feminister var kanske inne 2015. Sedan kom de flesta kvinnorna på att de inte ärliga ändå.

Jämställdhet anno 2021 handlar om att båda gör så gott de kan. Och eftersom män är fysiskt starkare är det rimligt att de tar mer av hushållsarbetet samtidigt som kvinnorna tar mer av barnpassningen.

Det där med att hugga ved och meka med bilen är inte så aktuellt idag utan det fysiska arbetet i moderna människors liv är mest att laga mat och tvätta. Det är det som män måste fatta och det har många män redan gjort.

Men en stark ledande man blir aldrig feminist. Han förstår hur viktigt det är att män har manliga värderingar. Det funkar inte om män ska hoppa in i offerrollen och vänta ut att andra ska lösa problemen åt dem.
 
Senast ändrad:
Hon växer nog upp. Det där med manliga feminister var kanske inne 2015. Sedan kom de flesta kvinnorna på att de inte ärliga ändå.

Jämställdhet anno 2021 handlar om att båda gör så gott de kan. Och eftersom män är fysiskt starkare är det rimligt att de tar mer av hushållsarbetet samtidigt som kvinnorna tar mer av barnpassningen.

Det där med att hugga ved och meka med bilen är inte så aktuellt idag utan det fysiska arbetet i moderna människors liv är mest att laga mat och tvätta. Det är det som män måste fatta och det har många män redan gjort.

Men en stark ledande man blir aldrig feminist. Han förstår hur viktigt det är att män har manliga värderingar. Det funkar inte om män ska hoppa in i offerrollen och vänta ut att andra ska lösa problemen åt dem.

Starkt inlägg!
 
Du är väldigt generaliserande och subjektivt på ett rätt osympatiskt sätt. Vissa feminister är kanske som du beskriver men många är verkligen inte så. Men det är OT..

Jag har inget problem med att kvinnor är feminister. Det vidgar vyerna med fler perspektiv och det är ett av många perspektiv som behövs. Problematiken uppstår med de feminister som säger att alla måste vara feminister. Och ja, jag är medveten om många feminister är bekväma med att alla inte är det.
 
Hon växer nog upp. Det där med manliga feminister var kanske inne 2015. Sedan kom de flesta kvinnorna på att de inte ärliga ändå.

Jämställdhet anno 2021 handlar om att båda gör så gott de kan. Och eftersom män är fysiskt starkare är det rimligt att de tar mer av hushållsarbetet samtidigt som kvinnorna tar mer av barnpassningen.

Det där med att hugga ved och meka med bilen är inte så aktuellt idag utan det fysiska arbetet i moderna människors liv är mest att laga mat och tvätta. Det är det som män måste fatta och det har många män redan gjort.

Men en stark ledande man blir aldrig feminist. Han förstår hur viktigt det är att män har manliga värderingar. Det funkar inte om män ska hoppa in i offerrollen och vänta ut att andra ska lösa problemen åt d
Du skojar väl?
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 562
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 722
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 686
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp