Gifta vid första ögonkastet 2021

Hon växer nog upp. Det där med manliga feminister var kanske inne 2015. Sedan kom de flesta kvinnorna på att de inte ärliga ändå.

Jämställdhet anno 2021 handlar om att båda gör så gott de kan. Och eftersom män är fysiskt starkare är det rimligt att de tar mer av hushållsarbetet samtidigt som kvinnorna tar mer av barnpassningen.

Det där med att hugga ved och meka med bilen är inte så aktuellt idag utan det fysiska arbetet i moderna människors liv är mest att laga mat och tvätta. Det är det som män måste fatta och det har många män redan gjort.

Men en stark ledande man blir aldrig feminist. Han förstår hur viktigt det är att män har manliga värderingar. Det funkar inte om män ska hoppa in i offerrollen och vänta ut att andra ska lösa problemen åt dem.
Förstår inte hur det blev ett svar på det jag skrev..

Orkar dock inte kommentera ditt inlägg.
 
Jag tyckte naturtejen var lite tjafsig och läste in lite väl mycket i det grävmannen sa och inte sa.
Jag tror inte han är har sunkiga värderingar utan kan säkert vara för jämnställdhet och ha bra grundvärderingar utan att ha ett intresse av att uttrycka dem på samma sätt som hon.

Jag tror det kan bli problem där.

Tacokillen känns väldigt fyrkantig. Han verkar ha en idealbild av exakt allt. Hoppas inte det är för fastetsat för då tror jag fru tacos kan lessna.

Läkarparet verkar ha kul. Men han känns lite ytlig och jag får någon skum vibe av honom.
 
Jag tyckte naturtejen var lite tjafsig och läste in lite väl mycket i det grävmannen sa och inte sa.
Jag tror inte han är har sunkiga värderingar utan kan säkert vara för jämnställdhet och ha bra grundvärderingar utan att ha ett intresse av att uttrycka dem på samma sätt som hon.

Jag tror det kan bli problem där.

Tacokillen känns väldigt fyrkantig. Han verkar ha en idealbild av exakt allt. Hoppas inte det är för fastetsat för då tror jag fru tacos kan lessna.

Läkarparet verkar ha kul. Men han känns lite ytlig och jag får någon skum vibe av honom.

Socionomen och skogshuggaren är körda. Hon är trångsynt och fast i sitt perspektiv men han är inte tillräckligt kunnig för att vidga hennes vyer eller ens att säga emot. Hon blir bara frustrerad och han står och gapar. Konstig matchning men det är väl årets "bråkpar".

Läkare och sjuksköterska är bra på pappret. Får se om det funkar i praktiken.

Tacokillen vill nog ha en sötare tjej faktiskt. Han ger intryck av att vara måttligt intresserad. Men det finns nog ändå vissa möjligheter att de nöjer sig med varandra.
 
Socionomen och skogshuggaren är körda. Hon är trångsynt och fast i sitt perspektiv men han är inte tillräckligt kunnig för att vidga hennes vyer eller ens att säga emot. Hon blir bara frustrerad och han står och gapar. Konstig matchning men det är väl årets "bråkpar".

Läkare och sjuksköterska är bra på pappret. Får se om det funkar i praktiken.

Tacokillen vill nog ha en sötare tjej faktiskt. Han ger intryck av att vara måttligt intresserad. Men det finns nog ändå vissa möjligheter att de nöjer sig med varandra.
Tacotjejen är ju jättesöt och verkar väldigt sympatisk. Om en nu ska jämföra så är det ju han som ser tråkig ut med trist syn på jämställdhet och nedlåtande kommentarer om hennes boende (han verkade inte direkt ha översyn med att det gällde en studentlägenhet liksom, men återigen kan det också vara klippningen som får honom att framstå värre än vad det verkar).
 
Socionomen och skogshuggaren är körda. Hon är trångsynt och fast i sitt perspektiv men han är inte tillräckligt kunnig för att vidga hennes vyer eller ens att säga emot. Hon blir bara frustrerad och han står och gapar. Konstig matchning men det är väl årets "bråkpar".

Läkare och sjuksköterska är bra på pappret. Får se om det funkar i praktiken.

Tacokillen vill nog ha en sötare tjej faktiskt. Han ger intryck av att vara måttligt intresserad. Men det finns nog ändå vissa möjligheter att de nöjer sig med varandra.
Tacokillen verkar tycka hon är jättefin och det är hon också . Han säger det flera gånger och blir ju till och med blöt i ögonenen när han pratar om henne.
 
Tacotjejen är ju jättesöt och verkar väldigt sympatisk. Om en nu ska jämföra så är det ju han som ser tråkig ut med trist syn på jämställdhet och nedlåtande kommentarer om hennes boende (han verkade inte direkt ha översyn med att det gällde en studentlägenhet liksom, men återigen kan det också vara klippningen som får honom att framstå värre än vad det verkar).

Det är skönt att han har en personlighet. Något som är allt för ovanligt i dagens värld där så många är livrädda för att vara det minsta annorlunda.
 
Men alltså.. Landsbygdstjejen ville ha en skogshuggarman, men är besviken på att han inte är feminist?
Jag är väl fördomsfull, men ja.. Lite knepigt resonerat.
Kände exakt så och blev lite paff att hon var så extrem i sin tolkning av feminism som hon nu visat sig i senaste avsnittet. Jag tror att skogshuggaren är en easy going karl och hon är nog en aning komplicerad- Det blir nog inte hållbart i det långa loppet. Hon kommer nog leta fel oavsett vad han gör och är nog en väldigt svår person som gärna alltid vill ha rätt.
 
Senast ändrad:
Jag tycker mest att det är intressant om ”experterna” inte har grävt djupare. Att en socionom (blivande) skulle vara intresserad av strukturer och hur det påverkar oss är ju inte direkt något revolutionerande.

Och han läkaren känns lite creepy. Om man nu ska lära känna någon på fyra veckor så lär man ju behöva ligga i lite.

”Ungdomarna” känns som två kompisar 🤷‍♀️
 
Får också känslan av att hon inte öppnar upp sig.
Tänker att deras ”låga” energi kan bidra till att det inte händer så mycket mellan dem. De verkar nöja sig med att bara ha lite trevligt?
Jag får känslan av att de både hade förväntat sig en viss typ av partner, men inte riktigt vet hur de ska hantera situationen, speciellt hon.
 
Varför tycker ni läkaren är creepy? Han har ju varit med i läkare utan gränser och har hittills varit oerhört omtänksam. Jag tror dock att han är en person som inte öppnar upp sig till vem som helst, men absolut inte creepy.
Jag håller med, hittills har han vuxit i mina ögon för varje avsnitt. Hoppas att han öppnar upp sig mer längre fram för jag tycker än så länge att de passar bra ihop :)
 
Varför tycker ni läkaren är creepy? Han har ju varit med i läkare utan gränser och har hittills varit oerhört omtänksam. Jag tror dock att han är en person som inte öppnar upp sig till vem som helst, men absolut inte creepy.
För egen del så tycker jag att det är något creepy i att vara flyktig, som han tycks vara. Det är såklart jättefint med läkare utan gränser... men får också känslan av att han är impulsiv och vill ha äventyr. Vilket i sig egentligen inte är negativt, huvudsaken är såklart att personer får hjälp, oavsett vad vårdgivarens intentioner är. Men jag har svårt för den typen av människor som bara skyndar på, helt enkelt. Speciellt vid tanken på ett långvarigt förhållande.:)
 
Varför tycker ni läkaren är creepy? Han har ju varit med i läkare utan gränser och har hittills varit oerhört omtänksam. Jag tror dock att han är en person som inte öppnar upp sig till vem som helst, men absolut inte creepy.

Att man jobbar för goda saker betyder inte att man är ”felfri” själv. Jag tycker det känns som att det finns en baktanke med allt. Eller som att han inte är med till 100%.

Men det är min _känsla_, inte facit eller verkligheten.
 
Att man jobbar för goda saker betyder inte att man är ”felfri” själv. Jag tycker det känns som att det finns en baktanke med allt. Eller som att han inte är med till 100%.

Men det är min _känsla_, inte facit eller verkligheten.
Självklart inte, men jag har mycket svårt att tro att en person som arbetar för läkare utan gränser skulle vara speciellt ond eller creepy, snarare tvärt om skulle jag tro.
Får absolut inga negativa vibbar av honom än så länge, mitt intryck är att han är en person som älskar livet och är oerhört driven, och är man så driven så kan det bli så att andra människor blir tråkiga om dom inte möter upp ens eget behov av att utforska, utvecklas och uppleva nya saker.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 582
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 853
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 694
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp