Gifta vid första ögonkastet 2021

Hon är ju presenterad som ”lärarstuderande” hela tiden. Att han inte visste det är ju en sak men för oss andra är det väl rätt tydligt?
Jo, men jag tror jag mest hakade upp mig på att det inte lät som att hon var redo att lämna Stockholm. Hon nästan hånade att han var en "bonde" och sa uttryckligen att hon älskade livet i Stockholm. Det är inte den bilden jag fått uppmålad innan. Då har det låtit mer som de båda strävade efter ett villa/volvo/vovve-förhållande.

Det har väl inte heller framgått hur långt hon har kvar på plugget? Det kanske inte är så länge så att det är ett stort hinder i verkligheten.
 
Jo, men jag tror jag mest hakade upp mig på att det inte lät som att hon var redo att lämna Stockholm. Hon nästan hånade att han var en "bonde" och sa uttryckligen att hon älskade livet i Stockholm. Det är inte den bilden jag fått uppmålad innan. Då har det låtit mer som de båda strävade efter ett villa/volvo/vovve-förhållande.

Det har väl inte heller framgått hur långt hon har kvar på plugget? Det kanske inte är så länge så att det är ett stort hinder i verkligheten.

Håller med om att de framstår som rätt olika nu jämfört med under presentationerna. Jag tycker detsamma om socionom/skogshuggar-paret.
 
Håller med om att de framstår som rätt olika nu jämfört med under presentationerna. Jag tycker detsamma om socionom/skogshuggar-paret.

Min erfarenhet är att uppväxtförhållanden är A och O. Sätt två som haft liknande uppväxt tillsammans och de kommer antagligen bli lyckliga.

Därför som socionomen och skogshuggaren är en så katastrofal matchning.

Sofia verkar vara en lantis som leker storstadsbo och i så fall har det paret bra förutsättningar.

Egentligen borde de låta föräldrarna äta middag tillsammans innan bröllopet. Om föräldrarna inte trivs kan de stryka paret innan de ens gift sig och testa andra matchningar.
 
Socionomen och skogshuggaren är körda. Hon är trångsynt och fast i sitt perspektiv men han är inte tillräckligt kunnig för att vidga hennes vyer eller ens att säga emot. Hon blir bara frustrerad och han står och gapar. Konstig matchning men det är väl årets "bråkpar".

Läkare och sjuksköterska är bra på pappret. Får se om det funkar i praktiken.

Tacokillen vill nog ha en sötare tjej faktiskt. Han ger intryck av att vara måttligt intresserad. Men det finns nog ändå vissa möjligheter att de nöjer sig med varandra.
Tycker inte Taccokillens match verkade så himla festlig hon heller 😂

Stelaste bröllopsmiddagen i modern historia.
 
Såg dagens avsnitt nu på lunchen och alltså... Susanna 🤯 Jag försöker verkligen tänka på att det är ett klippt program och att allt inte är (var) som det framstår osv. Men sättet hon säger allt på har ju inget med klippningen att göra. Varje mening innehåller någon form av kritik mot Johan som hon sen försöker skratta bort? När han inte svarar upp mot hennes sjukt otrevliga attityd så gör han fel. När han inte tar initiativ så gör han fel. Men när han sen tar initiativ med hennes kolbulle blir hennes blick typ svart 😆 Han vill lägga sig kl 9, han gillar olja i maten, han är en större badkruka än henne, han gillar inte öl, han låter henne köra över honom. Allt är fel fel fel 🤪 Känner inte att man fått någon riktig bild av Johan än, mest hennes bild av honom. Han verkar ju vara en väldigt normal, lite tråkig man sådär 😅

Elinor och Lars. Har svårt för honom. Men jag tycker att de är fina ihop och hoppas på att han ska våga öppna upp sig mer för henne. Han började ju lite nu i dagens avsnitt men tror att hon behöver mycket mer om det ska kunna hålla.

Sofias och Antons dansscener var galet mycket skämskudde - men samtidigt fina haha. De känns båda väldigt oerfarna i relationer men verkar trivas ihop iaf. Men man blir ju dock nyfiken på vad som komma skall i nästa avsnitt 😉
 
Jag tycker verkligen inte att Hölötjejen är trevlig.
Han kan ju inte göra något rätt i hennes ögon.

Så sjukt, gjorde en googling i ett helt annat ämne och fick upp en träff på Bukefalos och tänkte va kul, jag loggar in. Var alltså typ sex år sedan jag var aktiv men vem hittar jag i första tråden jag börjar läsa! :D

På ämnet:
Såg senaste avsnittet precis nu (därav jag läste den här tråden). Håller med i experternas analys i slutet. Hölötjejen har börjat hitta saker hon stör sig på och verkar inte se något annat över huvud taget. Han verkar ju superfin men de kommunicerar verkligen inte på samma nivå än. Blir spännande att se om det kan förändras.

Sen, diskussionen om barnnamn, när hon nämner namnet Dragomir. Så himla otippat och tänkte först att hon kanske skämtade? Men sen kom jag på att hon verkar inte ha den typen av humor. Men han skötte det väldigt bra ändå som inte stängde dörren helt haha!
 
Hölötjejen framstår inte direkt som trevlig alls i rutan och jag undrar om hon verkligen vill ha någon man, för han verkar rätt normal och trevlig, men verkar inte göra något rätt i hennes ögon och hon verkar kunna bäst själv i allt. Tycker lite synd om honom. Är väl liksom inget att hacka upp sig på att han inte gillar öl om han är nöjd med att dricka saft eller vad han nu vill dricka.

sjuksyrran växer hos mig. Jag trodde inte på paret från början. Det var liksom för mycket rastlöshet och alltid on the go för att jag tror att det ska hålla i längden, men hon har verkligen visat djupare sidor. Hoppas han kan öppna sig mer så det matchar henne.

tacoparet känns rätt gulliga, men också som att de inte riktigt matchar varandra typ när det gäller bostadsort mm.
 
Jag håller med om att susanna inte alls verkar så härlig längre, hon ser bara fel överallt. Jag tror att om han hade stått på sig i sina åsikter så hade hon känt sig överkörd. När man väl börjat se så många fel så är det svårt att sluta.

Elenor och Lars tycker jag är fortsatt fina och jag tror de kan bygga något bra ihop.

taco-paret får ju jämt äta tacos 😅 och hans taco var det tråkigaste jag hört, haha!
 
Så sjukt, gjorde en googling i ett helt annat ämne och fick upp en träff på Bukefalos och tänkte va kul, jag loggar in. Var alltså typ sex år sedan jag var aktiv men vem hittar jag i första tråden jag börjar läsa! :D

På ämnet:
Såg senaste avsnittet precis nu (därav jag läste den här tråden). Håller med i experternas analys i slutet. Hölötjejen har börjat hitta saker hon stör sig på och verkar inte se något annat över huvud taget. Han verkar ju superfin men de kommunicerar verkligen inte på samma nivå än. Blir spännande att se om det kan förändras.

Sen, diskussionen om barnnamn, när hon nämner namnet Dragomir. Så himla otippat och tänkte först att hon kanske skämtade? Men sen kom jag på att hon verkar inte ha den typen av humor. Men han skötte det väldigt bra ändå som inte stängde dörren helt haha!

Haha, hej hej 😁😘
 
Jag håller med om att susanna inte alls verkar så härlig längre, hon ser bara fel överallt. Jag tror att om han hade stått på sig i sina åsikter så hade hon känt sig överkörd. När man väl börjat se så många fel så är det svårt att sluta.

Elenor och Lars tycker jag är fortsatt fina och jag tror de kan bygga något bra ihop.

taco-paret får ju jämt äta tacos 😅 och hans taco var det tråkigaste jag hört, haha!

Håller med om allt.

Och ja! SÅ tråkig tacos.
Träffade en kille en gång som hade samma på sin tacos. Orimligt.
 
Hölötjejen framstår inte direkt som trevlig alls i rutan och jag undrar om hon verkligen vill ha någon man, för han verkar rätt normal och trevlig, men verkar inte göra något rätt i hennes ögon och hon verkar kunna bäst själv i allt. Tycker lite synd om honom. Är väl liksom inget att hacka upp sig på att han inte gillar öl om han är nöjd med att dricka saft eller vad han nu vill dricka.

Fattar inte hur produktionen lyckas hitta dessa grälsjuka kvinnor med uppenbara manskomplex? Förra året var hon med rosa hår lika jobbig. Går inte att leva med sådana människor. De är dömda till ett liv i ensamhet. Johan måste vara glad att det snart är över...

Kul att det går bra för Anton och Sofia. Bra och sympatiska personer bägge två.

Läkaren och sjuksyrran verkar även de schyssta men inte kompatibla tyvärr.
 
Såg dagens avsnitt nu på lunchen och alltså... Susanna 🤯 Jag försöker verkligen tänka på att det är ett klippt program och att allt inte är (var) som det framstår osv. Men sättet hon säger allt på har ju inget med klippningen att göra. Varje mening innehåller någon form av kritik mot Johan som hon sen försöker skratta bort? När han inte svarar upp mot hennes sjukt otrevliga attityd så gör han fel. När han inte tar initiativ så gör han fel. Men när han sen tar initiativ med hennes kolbulle blir hennes blick typ svart 😆 Han vill lägga sig kl 9, han gillar olja i maten, han är en större badkruka än henne, han gillar inte öl, han låter henne köra över honom. Allt är fel fel fel 🤪 Känner inte att man fått någon riktig bild av Johan än, mest hennes bild av honom. Han verkar ju vara en väldigt normal, lite tråkig man sådär 😅

Elinor och Lars. Har svårt för honom. Men jag tycker att de är fina ihop och hoppas på att han ska våga öppna upp sig mer för henne. Han började ju lite nu i dagens avsnitt men tror att hon behöver mycket mer om det ska kunna hålla.

Sofias och Antons dansscener var galet mycket skämskudde - men samtidigt fina haha. De känns båda väldigt oerfarna i relationer men verkar trivas ihop iaf. Men man blir ju dock nyfiken på vad som komma skall i nästa avsnitt 😉
Jag blev så j*vla irriterad på den där Susanna redan i förra programmet och nu blev det bara för mycket! Herregud vilken elak människa som bara vill styra och domdera heltiden. Allt är fel, utom det hon tycker och gör. Hon känns som väldigt kontrollerande och hade hon varit en man så hade det varit riktigt illa i en feminists ögon. Konstigt att hon tycker att det är ok att trycka ner och leta fel hos en man?

Lars däremot har jag ju alltid tyckt bra om. Han är den man jag gärna hade gift med mig själv om jag nu varit singel ;)
 
Men alltså, Anton! :love: Han är ju bara för rar, min favvo efter dagens avsnitt. Så trygg i sig själv, och så härligt prestigelös och till synes helt utan behov av att göra sig märkvärdig eller vara en besserwisser. "jag är lite stolt över min taco" Med ingredienserna köttfärs, isbergssallad, gurka och majs. :laugh: :heart Men inte att det är det enda godkända eller objektivt korrekta sättet att äta tacos på.

Integritet nog att säga rakt på sak att det där gillade inte jag eller så här tycker jag - och samtidigt stor respekt och nyfikenhet att lyssna på sin partner med ett öppet sinne, även när hon exempelvis delger lite udda namnförslag. Och så lite sång och dansshow. Fina egenskaper! Och big like för Anton och Sofia.

Om Susanna och Johan kan jag ju bara ansluta mig till :eek: för Susannas stil. Jag tycker fortfarande att Johans flabbande och tvångsmässiga skämtande senast var too much, men nu verkar han ju lyckligtvis ha taggat ner den sidan. Men hennes syrliga kommentar redan när de ska åka "jaha, det blir lite spännande att se hur det går för dig" "om du klarar dig ute i naturen". Sååå dryg! Som ett test som hon hoppas att han failar grovt inför tv-kamerorna, snarare än att fokusera på att de skulle få en fin upplevelse tillsammans.

Och sedan fortsätta i samma glada stil innan han får prata till punkt ens "meh! Du kan ju inte säga det VAR trevligt, du ska säga det ÄR trevligt". Men LÅT HONOM FÖR FAN SÄGA VAD HAN SJÄLV VILL. :banghead: Nej, de två är totalhaveri bortom all räddning.
 
Men alltså, Anton! :love: Han är ju bara för rar, min favvo efter dagens avsnitt. Så trygg i sig själv, och så härligt prestigelös och till synes helt utan behov av att göra sig märkvärdig eller vara en besserwisser. "jag är lite stolt över min taco" Med ingredienserna köttfärs, isbergssallad, gurka och majs. :laugh: :heart Men inte att det är det enda godkända eller objektivt korrekta sättet att äta tacos på.

Integritet nog att säga rakt på sak att det där gillade inte jag eller så här tycker jag - och samtidigt stor respekt och nyfikenhet att lyssna på sin partner med ett öppet sinne, även när hon exempelvis delger lite udda namnförslag. Och så lite sång och dansshow. Fina egenskaper! Och big like för Anton och Sofia.

Om Susanna och Johan kan jag ju bara ansluta mig till :eek: för Susannas stil. Jag tycker fortfarande att Johans flabbande och tvångsmässiga skämtande senast var too much, men nu verkar han ju lyckligtvis ha taggat ner den sidan. Men hennes syrliga kommentar redan när de ska åka "jaha, det blir lite spännande att se hur det går för dig" "om du klarar dig ute i naturen". Sååå dryg! Som ett test som hon hoppas att han failar grovt inför tv-kamerorna, snarare än att fokusera på att de skulle få en fin upplevelse tillsammans.

Och sedan fortsätta i samma glada stil innan han får prata till punkt ens "meh! Du kan ju inte säga det VAR trevligt, du ska säga det ÄR trevligt". Men LÅT HONOM FÖR FAN SÄGA VAD HAN SJÄLV VILL. :banghead: Nej, de två är totalhaveri bortom all räddning.
På den där Susanna lyser för mig ALLA varningslampor. Så kontrollerande person är INTE hälsosamt att ha i en relation.
 
Men alltså, Anton! :love: Han är ju bara för rar, min favvo efter dagens avsnitt. Så trygg i sig själv, och så härligt prestigelös och till synes helt utan behov av att göra sig märkvärdig eller vara en besserwisser. "jag är lite stolt över min taco" Med ingredienserna köttfärs, isbergssallad, gurka och majs. :laugh: :heart Men inte att det är det enda godkända eller objektivt korrekta sättet att äta tacos på.

Integritet nog att säga rakt på sak att det där gillade inte jag eller så här tycker jag - och samtidigt stor respekt och nyfikenhet att lyssna på sin partner med ett öppet sinne, även när hon exempelvis delger lite udda namnförslag. Och så lite sång och dansshow. Fina egenskaper! Och big like för Anton och Sofia.

Om Susanna och Johan kan jag ju bara ansluta mig till :eek: för Susannas stil. Jag tycker fortfarande att Johans flabbande och tvångsmässiga skämtande senast var too much, men nu verkar han ju lyckligtvis ha taggat ner den sidan. Men hennes syrliga kommentar redan när de ska åka "jaha, det blir lite spännande att se hur det går för dig" "om du klarar dig ute i naturen". Sååå dryg! Som ett test som hon hoppas att han failar grovt inför tv-kamerorna, snarare än att fokusera på att de skulle få en fin upplevelse tillsammans.

Och sedan fortsätta i samma glada stil innan han får prata till punkt ens "meh! Du kan ju inte säga det VAR trevligt, du ska säga det ÄR trevligt". Men LÅT HONOM FÖR FAN SÄGA VAD HAN SJÄLV VILL. :banghead: Nej, de två är totalhaveri bortom all räddning.
Haha, va? Lustigt hur olika man kan tolka saker, jag tyckte att tacokillen framstod som jättemycket av en besserwisser när han dissade allt annat tacomässigt och avslutade lite truligt med att "jag är lite stolt över min taco" som jag mest såg som att han stängde ner samtalet med att han hade rätt. :D
 
Gillar tacokillen! De känns båda två väldigt mysiga. Satt och fnissade när de dansade och badade, det kändes så fint och glädjefyllt - och lite pinsamt :angel:

Läkaren känns ganska platt? Syrran känns djupare och mer känslosam. Hoppas att de kan hitta en gemensam väg.

Men Hölö tjejen har jag super svårt för!! Killen känns så lättsam och genuint trevlig. Men han anpassar sig alldeles för mycket efter henne och hon tar över. På ett otrevligt sätt.
 
Så sjukt, gjorde en googling i ett helt annat ämne och fick upp en träff på Bukefalos och tänkte va kul, jag loggar in. Var alltså typ sex år sedan jag var aktiv men vem hittar jag i första tråden jag börjar läsa! :D

På ämnet:
Såg senaste avsnittet precis nu (därav jag läste den här tråden). Håller med i experternas analys i slutet. Hölötjejen har börjat hitta saker hon stör sig på och verkar inte se något annat över huvud taget. Han verkar ju superfin men de kommunicerar verkligen inte på samma nivå än. Blir spännande att se om det kan förändras.

Sen, diskussionen om barnnamn, när hon nämner namnet Dragomir. Så himla otippat och tänkte först att hon kanske skämtade? Men sen kom jag på att hon verkar inte ha den typen av humor. Men han skötte det väldigt bra ändå som inte stängde dörren helt haha!

jag tror Dragomir var ett skämt, hon har en skön ironi som inte är helt klar. Tror hon testar honom för att hon märker att han är lite fyrkantig.
Tror de kan bli bra ihop.
 
Tacoparet är mysigt men jag är rädd att Anton är för fyrkantig och traditionell tom för Sofia. Jag får en känsla av att han redan har stakat ut exakt allt ifrån barnens namn, vilket hus de ska bo i, vart semestarna ska gå, hur högtiderna ska firas osv att han glömmer bort henne som egen individ i det hela. Han har för bråttom och tar typ tre kliv genom dejtingfasen.

Läkarparet tror jag mest på bara Lars fortsätter att släppa in Eleonor.

Susanna fattar jag mig inte på alls! Vad vill människan ha egentligen? Hon klagar på precis allt som rör Johan. Hon trycker ju ner honom i allt sitt pikande.
Jag förstår att han blir nervös av henne och försöker skratta sig bort från situationerna för vad han än säger vänds ju mot honom.
Jag tror de inte når längre än hit. Hon har sin stil och tänk och han ger upp.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 773
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 409
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 773
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp