Gifta vid första ögonkastet 2021

Med risk för att frågan är ställd tidigare...

Gifter dom sig på riktigt? Alltså juridiskt?
Om dom vill skilja sig efter någon vecka (?) måste dom gå igenom en riktig skilsmässa med allt vad det innebär? Skrivs det i sånt fall äktenskapsförord?
 
Med risk för att frågan är ställd tidigare...

Gifter dom sig på riktigt? Alltså juridiskt?
Om dom vill skilja sig efter någon vecka (?) måste dom gå igenom en riktig skilsmässa med allt vad det innebär? Skrivs det i sånt fall äktenskapsförord?

Ja, de är gifta på riktigt. Jag brukar tjuvkika på ratsit vilka som är fortsatt gifta :D Gissar att det finns ett äktenskapsförord i bakgrunden.
 
jag tror Dragomir var ett skämt, hon har en skön ironi som inte är helt klar. Tror hon testar honom för att hon märker att han är lite fyrkantig.
Tror de kan bli bra ihop.

Kanske! Roligare om det är så att du har rätt! Jag tror också på dem, hoppas de kan komma överens om var de ska leva sitt liv bara :)
 
Ja, de är gifta på riktigt. Jag brukar tjuvkika på ratsit vilka som är fortsatt gifta :D Gissar att det finns ett äktenskapsförord i bakgrunden.
typiskt, nu var jag ju tvungen att fuska och se vilka som var gifta fortfarande :P Lite besviken
 
Senast ändrad av en moderator:
Men va fan. Inte okej spoiler 🙈
Även om du inte skriver vem eller vilka, kan väl sånt här vänta??
Sorry! Kanske går att dölja kommentaren med spoiler om någon admin vill hjälpa?
Kollade bara upp ett av paren när jag skrev det där.
 
Senast ändrad:
Alltså Susanna :banghead:. Jag får samma vibbar av henne som av rosafärgade håret förra året, tyvärr. När hon blev sur över att ha inte stod på sig angående riktningen tänkte jag att hon inte på något sätt hade kunnat bli nöjd. Om han hade stått på sig och visat sig ha fel hade det ju blivit ett jävla ramaskri över att han körde över henne som kvinna. Hon verkar ju inte tro att han duger till något, för allt går att vrida till något negativt.

De övriga två paren kändes ändå positiva idag, även om jag tycker att Anton får kämpa en del med Sofia. Han ger mer än vad hon gör känns det som.
 
Angående Susanna så reagerade vi mest på när de skulle göra kolbullar. Hon gnällde över att han inte hjälpte till men hon stod med bägge stekspadarna i näven. När han tillslut tog chansen när hon lagt ifrån sig dem så gjorde han fel och hade i för mycket olja och så gillade hon inte att andra grejade med hennes matO_o

Huuuur skulle han ha chans att göra nått rätt öht :confused:
 
Angående Susanna så reagerade vi mest på när de skulle göra kolbullar. Hon gnällde över att han inte hjälpte till men hon stod med bägge stekspadarna i näven. När han tillslut tog chansen när hon lagt ifrån sig dem så gjorde han fel och hade i för mycket olja och så gillade hon inte att andra grejade med hennes matO_o

Huuuur skulle han ha chans att göra nått rätt öht :confused:
Susanna sa nog inte någonting positivt öht till stackarn. Vi får väl se hur länge dom fortsätter experimentet men jag hade nog hoppat av om jag vore honom. Vem vill bli kritiserad för allt man gör? Vad är meningen med att ens försöka då.
 
Håller med! Tillomed att han inte dricker öl!? ”det är inte lika gott o dricka själv”
🤦🏼‍♀️

Ja och sen NÄR ör det NEGATIVT att träffa en kille som inte dricker ?

Sambon dricker öl, jag har nog sett han dricka det 2 eller 3 gånger nu på 2 års tid... Motvilligt ;)
Nej det ÄR en positiv sak... Jag är inte det minsta nykterist, jag har säkert druckit alkohol iaf 10 ggr under våra år ihop.
Men mestadels dricker vi..... saft :D
 
Susanna sa nog inte någonting positivt öht till stackarn. Vi får väl se hur länge dom fortsätter experimentet men jag hade nog hoppat av om jag vore honom. Vem vill bli kritiserad för allt man gör? Vad är meningen med att ens försöka då.

Jag håller med, personligen hade jag lagt ner efter kolbullestekandet och sagt "hejdå, jag drar nu men du kan ju navigera tillbaka efter var solen står på din axel. Lycka till. Och tänk på att inte äta mer än max ett granskott, så att du inte slösar på resurserna." Hon är nog den mest konstant kritiska som varit med sedan hon som klagade på mannen som hade sina saker i en Ikea-kasse när han flyttade in. Antagligen hade han valt fel sort om han hade druckit öl också.
 
Med risk för att frågan är ställd tidigare...

Gifter dom sig på riktigt? Alltså juridiskt?
Om dom vill skilja sig efter någon vecka (?) måste dom gå igenom en riktig skilsmässa med allt vad det innebär? Skrivs det i sånt fall äktenskapsförord?
Jag tror mig att ha sett ett avsnitt för länge sedan där de sa att det blev juridiskt giltigt först om de valde att fortsätta vara gifta. Gissar att vigselförrättaren avvaktar med att rapportera till skatteverket tills de vet att/om det håller. Man slipper ordna äktenskapsförord och sparar administration för skatteverket om det är så.
 
Jag håller med, personligen hade jag lagt ner efter kolbullestekandet och sagt "hejdå, jag drar nu men du kan ju navigera tillbaka efter var solen står på din axel. Lycka till. Och tänk på att inte äta mer än max ett granskott, så att du inte slösar på resurserna." Hon är nog den mest konstant kritiska som varit med sedan hon som klagade på mannen som hade sina saker i en Ikea-kasse när han flyttade in. Antagligen hade han valt fel sort om han hade druckit öl också.
Ja men detta med granskotten!!!
"Slösa på resurserna" :confused:
De har en hel skog att tugga på!!! Han äter väl inte mer än en älg!
 
(Granskott är ett undantag från allemansrätten. Mam behöver alltså ha markägarens tillstånd för att plocka dem.)
Men jag håller med er om att det inte handlade om att slösa med resurserna.
 

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 626
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 068
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 705
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp