Bukefalos 28 år!

Gilla-knapp önskas

Sv: Gilla-knapp önskas

Ok! :)
Vi får väl se, vad det blir den dagen Gunnar får fart och skakar om alla bukefalisters liv. Ujuj. :D
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Det finns inget som säger att en gilla-knapp måste ha någon koppling till någon annan webbsida.

Jag anser att en gilla-knapp i första hand skulle vara en bra idé om den på olika sätt hjälpte andra användare att se bra och intressanta inlägg och även ge möjlighet att ge användare ett snabbt sätt att visa andra användare uppskattning. Även att få uppskattning för ett bra inlägg känns rätt ok.

Hur och när detta kan genomföras är fortfarande inte klart, jag har tidigare spekulerat i när det kan ske, men jag skall nog sluta med det.

Utan att ha läst hela tråden så hoppas jag verkligen att det dröjer med gilla knappar tills jag har tröttnat på forumet.
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Om en eventuell gilla-knapp inte är knuten till FB har jag inga invändningar emot det utan skulle förmodligen själv använda den då och då. Men jag vill inte att alla mina FB-vänner ska hitta mig så enkelt här på Buke.
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Det finns inget som säger att en gilla-knapp måste ha någon koppling till någon annan webbsida.

Jag anser att en gilla-knapp i första hand skulle vara en bra idé om den på olika sätt hjälpte andra användare att se bra och intressanta inlägg och även ge möjlighet att ge användare ett snabbt sätt att visa andra användare uppskattning. Även att få uppskattning för ett bra inlägg känns rätt ok.

Hur och när detta kan genomföras är fortfarande inte klart, jag har tidigare spekulerat i när det kan ske, men jag skall nog sluta med det.
Jag tycker att det ar en bra tanke sa lange det inte ar en "gilla"knapp, da detta som andra papekat for tankarna till facebook, battre med nagot eget. (Och jag vill inte heller att knappen faktiskt ar kopplad till en annan sida, som facebook tex.)

Jag hanger en del pa ett forum med tack-knapp, da star det "thanks" i ett horn och tackar man ett inlagg syns sedan ens anvandarnamn under inlagget efter "Following users says thank you to Xx for this useful post" eller liknande, kommer inte ihag exakt. Jag har inget emot nagot liknande det systemet, jag anvander det ibland istallet for att skriva just tack eller att jag haller med.
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Jag tänker tvärtom, nybliden fb:are, haha!

Här citerar jag inläggen och skriver typ "+1 på den", "klockrent!" eller liknande. Och lägger till den viktiga :bow: gubben som jag saaaaaaknar på fb. Där jag försöker lära mig trycka "gilla" på fb vill jag bara lägga in en :bow: hela tiden :D
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Och sen är ju allt inte svart eller vitt hela tiden. Jag kan gilla ett inlägg i det stora hela, men inte hålla med om just nån liten detalj. Ska man då trycka på gillaknappen ändå?

Om man ångrar sig kan man trycka unlike då? Det blir ju isf ett evigt tryckande hit å dit utan nån vettig diskussion. Jag röstar grönt! Inte jag röstar grönt, därför att... och sen nej jag ångrar mig, röstar blått istället! nej förresten rött, lr svart lr nån annan uh#¤f färg.

Inte bara A skrev ett inlägg och B svarade. Folk likeade B inlägget, men man kan inte få fram exakt varför de gjorde det, bara att de gillade inlägget.

Bara så billigt att allt ska bli så facebookiserat... tröttsamt.

Edit: ja billigt är kanske inte rätt ord, men det var det första jag kom på.. ni fattar.
 
Senast ändrad:
Sv: Gilla-knapp önskas

Men gör du det inte lite mer komplicerat än vad det behöver vara nu?

Man kan gilla något när man läser det och sen kan man kontra med ett inlägg där man lägger upp för och nackdelar senare om man vill. Bara för att man tryckt på "plus ett" betyder det ju inte att man måste stå för det i all framtid, man kan ändå lägga till ett inlägg där man specificerar för och emot.

Eller?
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Ja, jag förstorar säkert upp det något. Men kan ju vara bra att även ta upp det negativa i en gilla knapp. Att Bukefalos skulle bli bättre med den betvivlar jag verkligen. Ser absolut ingen som helst poäng med det, bara fånigt, ett sätt att härma fb.
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Egentligen håller jag nog med, men jag måste ju kontra lite...

Det jag kan känna är att jag ibland vill heja på det någon skriver utan att själv lägga till ett antal meningar, bara säga att "jag håller med" Då skulle jag uppskatta en gilla-knapp.

Sen tycker jag också att det har gått troll i vissa funktioner, de är alltför välanvända och associeras lite för mycket med vissa sajter. Kan vi verkligen låta vissa sidor ta patent på en funktion bara för att de är kända?
Har inte alla rätt till att gilla något utan att Facebook eller Google måste lägga sig i?
Kanske måste vi hitta på en annan term för att folk inte ska tro att det har med Facebook eller Google att göra när de pluss-ettar ett inlägg?
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Vi har ju faktiskt möjligheten att betygsätta hela trådar i sig, inte enskilda poster då. Men det är få som vet och använder den funktionen.
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Det är sant, det har jag faktiskt missat!

Om man gillar trådstarten är det ett bra alternativ, men om man föredrar ett inlägg med en annan lösning lite senare i tråden blir det svårt att visa sitt gillande via stjärnorna, då måste man skriva att "jag föredrar x förslag"
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Ja så blir det ju. Men som sagt, det är poster vi ska göra. Sitter många och bara hummar med eller emot och klickar på bu eller bä så tja...försvinner diskussionen. Kanske.

De få trådar jag betygsatt har varit ganska långa historier med en jämn kvalitét. När det är diskussioner som är sansade konstruktiva och givande hela vägen utan bukefalistiskt krig - då har jag betygsatt. För det är så ovanligt liksom...:)
 
Senast ändrad:
Sv: Gilla-knapp önskas

Jag hanger en del pa ett forum med tack-knapp, da star det "thanks" i ett horn och tackar man ett inlagg syns sedan ens anvandarnamn under inlagget efter "Following users says thank you to Xx for this useful post" eller liknande, kommer inte ihag exakt. Jag har inget emot nagot liknande det systemet, jag anvander det ibland istallet for att skriva just tack eller att jag haller med.

DEN var bra!!

KL
Ja, alltså jag hade väl inte direkt tänkt att det måste vara en FB-gilla-knapp. Bara en knapp som funkar lite på samma sätt. Kul hur tråden utvecklats. Tack för ert deltagande och för ny info :)
 
Sv: Gilla-knapp önskas

Och sen är ju allt inte svart eller vitt hela tiden. Jag kan gilla ett inlägg i det stora hela, men inte hålla med om just nån liten detalj. Ska man då trycka på gillaknappen ändå?

Om man ångrar sig kan man trycka unlike då? Det blir ju isf ett evigt tryckande hit å dit utan nån vettig diskussion. Jag röstar grönt! Inte jag röstar grönt, därför att... och sen nej jag ångrar mig, röstar blått istället! nej förresten rött, lr svart lr nån annan uh#¤f färg.

Inte bara A skrev ett inlägg och B svarade. Folk likeade B inlägget, men man kan inte få fram exakt varför de gjorde det, bara att de gillade inlägget.

Bara så billigt att allt ska bli så facebookiserat... tröttsamt.

Edit: ja billigt är kanske inte rätt ord, men det var det första jag kom på.. ni fattar.

Men jag tänkte ju mer så att, om man i helhet håller med men inte behöver "störa" tråden med ett kort inlägg som det bara står typ: "håller med" eller liknande, kan man "gilla" eller "+1" eller "tnx" eller vad det nu kan vara, och om man vill utveckla går ju det oxå bra. Det är ju ett diskussionsforum, och då kanske man även för diskussionen vidare, alltså man har nåt man vill säga. Men har man inte nåt att säga mer än "gilla" så tycker jag iaf att det kan vara skönt att få ur sig det där på något sätt - men jag vill inte alltid skriva för det stör tråden så oerhört tycker jag.
 

Liknande trådar

Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: bettysmatte
·
  • Omröstning
Bukefalos Är nyfiken och omröstningen ska inte på något sätt tas som kritik mot funktionen! Jag har märkt att jag trycker på "gilla" av många...
2
Svar
31
· Visningar
3 578
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 362
Senast: Habina
·
Kultur Jag gillar visor. Det är nog min favoritgenre vad gäller musik. Av flera anledningar, men kanske främst att det ofta är en riktig...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 047
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp