Grånande hår

Jag tonar håret ibland på vintern om jag känner mig allmänt färglös. På sommaren glädjer jag mig åt att äntligen ha ljusa slingor som ser naturliga ut.

Om jag grånar lika snyggt som mamma har jag inget att frukta.
 
Jag låter det vara som det är.
Jag är jättegrå i håret. Det började redan vid 30.
Att färga är inte ett alternativ då håret växer helt galet fort. Det blir helt orimligt att hålla efter en utväxt på ett hår som växer ca två cm i månaden. Tjockt är det också. Liknar Swinto.
 
Jag blir 49 i år och har väl någon blandning av grått och blont. Det är nog lättare när man är blond än om man vore mörkare tror jag, det blir liksom bara ljusare. Samtidigt så kör jag lite blondspray på utväxten, lite fåfäng är jag, haha...
Visa bifogad fil 45184
Jag tror också det är skillnad. Jag har mörkbrunt hår så det blir en jättestor kontrast mot det vita.
 
Färgar tappert. Jag är från början rödhårig men blev gråhårig i samband med att min son föddes. Kände mig för ung för grått hår och även för färglös.
Har genom åren försökt hålla mig hyffsat nära min riktig hårfärg.
 
Jag hatar det gråa och färgar. Är absolut inte tillräckligt vuxen för att vara grå. Är 39 och det började synas för ett par år sedan.

Lite så känner jag också. Jag känner mig för ung för grått hår. Alltså färgar jag till en nyans nära min egen färg. Ser naturligt ut.

När jag är äldre ska jag gladeligen omfamna det går men jag har inte en fyllt 40 år så än så länge är jag inte där än.
 
Jag bryr mig inte, färgar gör jag oavsett.
Men när det blir tillräckligt grått ska jag avfärga längderna och omfamna det gråa 😍
Har inget emot att bli äldre, mentalt är jag redan en tantalant 😁
 
Hittade mitt första gråa hårstrå för någon månad sen. Tycker det känns helt okej och förvånad att jag inte fått det tidigare. Dock så har jag i princip färgat mitt hår sen jag var tonåring och lär fortsätta med det. Jag gillar inte min naturliga hårfärg. Testade för något år sedan att låta det va, men trivs verkligen inte. Kanske trivs jag bättre när det är mer grått :)
 
Jag fick mitt första gråa hårstrå när jag var 22, tyckte det var coolt

Nu är jag 34 och dom senaste åren har fler ploppat upp, i början var det lite jobbigt så jag ryckte bort dom. Nu är dom för många, så dom får vara. Har brunt hår så dom syns väl
Gillar min naturliga hårfärg, färgar jag det brunt blir det aldrig rätt nyans, och på mig bleks färgen på en månad och blir ljusare och fel, så färga vill jag inte heller göra just nu iaf :)
 
Jag älskar mitt grå hår, jag har jobbat mig till det i flera år ;) Jag är född rödhårig, är helt klart rödhårig i temperamentet, har brunnit mycket för mycket, kanske är det därför jag gillar det grå - det känns lite som aska :heart
 

Bifogade filer

  • självporträtt feb 2020.jpg
    självporträtt feb 2020.jpg
    57 KB · Visningar: 66
Jag har gråa stån. Det är en del av kroppens utveckling. Allt förändras och det finns ingen som blir konserverad i en viss ålder och förblir sådan hela livet.
Tycker inte heller att det förfular mer än något annat. Färgar håret sedan några år tillbaka men det är inte för att dölja de grå utan för at jag tycker min naturliga råttfärg är trist.

Har en i min närhet som färgar håret svartbrunt trots att hen är närmast vit numera. det ser gräsligt ut när det växer ut. Speciellt eftersom hen oftast bara lite snabbt tonar i benan mellan frisörbesöken.

Samtidigt så får väl var och en göra som hen vill. :)
 
Hur förhåller ni er till ert gråa hår?
Aktivt, passivt eller inte alls?
Andras hår?

Eller tänker kring avsaknaden av det - en fruktan eller längtan inför det som komma skall?

Vad signalerar ett grått hår?
Konnoteras olika beroende på vem det sitter på?

Jag är så pass fåfång att jag färgar... och i mitt fall är det ren fåfänga. Jag vill inte känna mig så gammal som grått hår signalerar ännu ;) Dock försöker jag hålla mig rätt nära min egen färg (jag färgar själv så ibland stämmer det väl inte helt :laugh:).

När det blivit så grått att utväxten blir för skarp så lägger jag nog ner det hela, jag hatar tydlig utväxt.

Vad andra gör bryr jag mig inte alls i.
 
Jag har inga gråa strån ännu men välkomnar dem varmt, tycker att det är vackert med grått hår. Det kan dock få vänta några år till, fyller 27 i år. Till skillnad från de flesta i tråden tycker jag att brunt hår med silverstrån i är :love:
 
Rycker bort de korta grå som kommer upp rakt i min bena och syns väldigt väl mot mitt bruna hår. De som kommer upp i resten av håret bryr jag mig inte om, men de korta jäklarna i benan ska bort :devil:

Egentligen är det ju skit samma, tänker att det är som Samantha i Sex and the City säger: ”You pluck one and three more will come to its funeral”.
 
Jag tycker det är vackert med grått hår. Har inte sett något grått i mitt hår än dock.
Färgade grått en period, det var sjukt fint!
 
Grått hår på yngre människor får ofta personen att se äldre ut tycker jag. På den som är lite äldre tycker jag det handlar om helheten, dvs frisyr och hur man klär och ev sminkar sig och vad personen trivs med. När man färgar så kan det se hårt ut om man färgar väldigt mycket och utväxt är väl sällan snyggt....
Själv närmar jag mig 60 och har inte ett grått hårstrå. Det är samma råttfärgade ( nordic blond!)som det alltid varit så jag fortsätter att slinga blont som jag gjort de senaste 40 åren! Blir jag gråhårig så kommer jag sannolikt fortsätta med det.
 
Jag är 51 och mina döttrar har sagt i några år att det finns en hel del vita strån i mitt hår, men det är än så länge så få att jag inte kan se dem själv i badrumsspegeln ens om jag letar, mer än vid tinningen, där de vita stråna blivit lite fler.
Jag är mest fascinerad över att det grån dröjt så länge, eftersom jag ser många jämnåriga som varit grå i många år
 
Jag gillar grått hår. Själv har jag ett hår som går mycket i olika nyanser av guld/gult. För många år sedan fick jag för mig att färga håret i silver. Vilket ledde till att jag blev idiotförklarad av alla frisörer och ställen som säljer hårfärg.
- Det finns inte, folk gör ju allt för att dölja den färgen.
Det var svaret jag fick över allt.
Min mamma var helt grå innan hon fyllde 50. Min pappa som också drömt om att bli vuxen och få "de grå tinningarnas charm" som de första filmstjärnorna hade fick sina första strån först efter han fyllt 70.
Eftersom jag passerat 50 utan grått lär jag ha ärvt min pappas anlag. Jag som sett fram emot att bli så "grå" att jag blev silverblond.
 
Jag tycker det är vackert med grått hår. Har inte sett något grått i mitt hår än dock.
Färgade grått en period, det var sjukt fint!
Jag håller med, speciellt om det är kontrastrikt, då blir jag lite avis.
Jag har bara fått några enstaka hår och risken är att jag får en väldigt tråkig grå färg med tanke på min skumma hårfärg.
Det händer dock att jag hajar till när jag upptäcker hur många män i min ålder och lite mer, tex en av mina ex har blivit gråhårig och/ eller fått flint...
 
Vissa passar väldigt bra i grått hår. Jag har alltid tyckt att det är snyggt men alla passar inte i det riktigt. De som är tex rödhåriga förstår jag att de vill fortsätta ha sin gamla färg.
 
Jag håller med, speciellt om det är kontrastrikt, då blir jag lite avis.
Jag har bara fått några enstaka hår och risken är att jag får en väldigt tråkig grå färg med tanke på min skumma hårfärg.
Det händer dock att jag hajar till när jag upptäcker hur många män i min ålder och lite mer, tex en av mina ex har blivit gråhårig och/ eller fått flint...

Min mamma fick en skitsnygg salt och peppar färg när hon slutade tona det. Tyvärr kommer jag inte att få det för vi har inte samma grundfärg (hon har mörkare brunt hår än vad jag har och utan en rödton).
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 351
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 598
Senast: MML
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 846
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp