Grånande hår

Håller med om att grått kan vara jättefint på några, jag har inte så stora åldersproblem att just den saken hindrar mig. Men har man som jag tunt och platt och fjantigt hår i största allmänhet, så känns det som att det blir mer styrsel på det med färg i. Jag började också färga innan detta med gråa strån var ett inslag, bara för lystern och för att det var kul att bryta något från den vanliga mes-askblonda.

Det jag nu ser av utväxten är verkligen inte något fint grått utan någon bedrövligt färglös nästan genomskinlighet. Det matchar iofs ögonbrynen som också har någon klen och föga synlig färg i sig själva. :crazy:

Jag har aldrig låtit håret växa ut helt ofärgat sedan det började komma "gråa" nyanser så jag är inte säker på hur det skulle bli, men tror på goda grunder att det skulle se för djävligt ut (i alla fall deprimerande tråkigt) att bara låta det vara. Så än så länge kämpar jag på med tappra omfärgningar cirka var åttonde vecka, både hår och ögonbryn.
 
Nu för tiden färgar de flesta (kvinnor) jag känner håret så jag har antagligen missat majoriteten, de jag sett bryr jag mig inte om. Jag tänker inte ens på det eftersom det brukar komma successivt så missar jag det nog, om inte personen själv tar upp det. Jag har färgat håret i 20 år så om jag börjar få grå strån själv så har jag missat det också.

Vad gäller män så bryr jag mig inte alls. Jag kan tycka det är klädsamt dessutom.
 
Jag upptäckte mitt första vita hårstrå året jag skulle fylla 24... Nu är jag 30 och de gråa stråna har förökat sig en hel del. Inget jag är särskilt brydd över faktiskt! Min naturliga färg är ganska mörkt brun. Jag brukar lägga i tunna ljusa slingor när jag är hos frissan, för att jämna ut färgen lite.
Hellre gråhårig än att tappa håret, som många män gör!
 
Jag är 30 och har inte ett grått strå. Sambon är 12 år äldre och jag mobbar honom lite, han har en hel del gråa hår i ögonbrynen :laugh:

Jag tror inte jag skulle få panik över lite gråa hår, jag färgar inte mitt hår och tror inte jag skulle börja med det heller. Jag brukar dock lägga i en toning efter sommaren, då mitt hår blekts så sjukt mycket.
 
Jag följer min nya grå hårfärg med fascination och intresse. Hittills halva polisongerna, främre delen, och lite strån här och där mitt uppe på huvudet (och några i ögonbrynen). De verkar bli helt vita stråna. Dessutom har resten av håret mörknat och är nu mera nästan mörkbrunt från att ha varit mörkt blont. Jag kanske lessnar på det om ett tag och färgar eller hittar på något men just nu känns det nytt och spännande!
 
Blir 30 i år och har inget grått. Både mamma och pappa fick grått hår väldigt sent (60+ båda) så det är väl inte orimligt att tro att det blir så för mig med. Jag tänker att fram tills 60 vill jag va perfekt beige-blond som jag är nu, vilket redan nu kräver färgning 1-2 gånger i månaden (är mörkare blond egentligen) sen vid 60 kommer jag ha typ såhär tänker jag 😁 jag kommer vara vacker oavsett, tänker mig att det grå kommer ge mig sjuk pondus!

Men av de hetaste männen jag träffat var typ 40ish och hade grått hår. Grått hår tycker inte jag automatiskt signalerar gammal utan mer pondus och värdighet typ.
 

Bifogade filer

  • 5238C93F-1E1D-4219-A362-BB49AE49B2DF.png
    5238C93F-1E1D-4219-A362-BB49AE49B2DF.png
    116,1 KB · Visningar: 80
Min sambo är 27 och börjar få en hel del kritvita strån. Tycker det är sjukt snyggt. Jag färgar mitt hår så tyvärr syns inte mina potentiella grå strån. Hade jag haft en snygg naturlig färg så hade jag älskat att bli gråhårig.
 
Jag har inte gråa utan kritvita/genomskinliga strån till mitt mörka hår :meh:. Fick dom första efter en depression i 20-års åldern då jag även tappade stor del av mitt hår, sedan mer efter första graviditeten. Jag hatar det så jag färgar :p
 
Jag har alltid tyckt om att leka med färger i mitt hår, men nu har jag gett mig f*n på att låta det grå få växa fram. Jag färgade det grått hos frissan sist, som en uppochner-ombre... (gråmbre :idea:) silver vid rötterna och sen mörkare och mörkare grå ut mot topparna. Jag tycker grått är jättesnyggt!
 
Jag är av en släkt som inte har värst många grå strån i det mörka håret. Så jag ser väl ut som jag färgat håret men inte då. Några enstaka silver fram tror jag beror på att jag kliar pga allergi så rötterna blir påverkade ?. Jag tror nog inte att jag börjar färga håret i min ålder då jag klarat mig så här länge :up:
 
Jag började få grå strån nån gång innan 30, men jag har färgat mitt hår sedan tidiga tonår så de grå märks inte mer än i utväxten. Jag älskar grått hår och funderar ibland på att sluta färga för att se hur grå jag har blivit, men jag är så van vid mitt röda/rosa hår nu att det känns tråkigt när jag provar att ha det mer naturligt.
 
Om du inte vill bli tunnhårig så säg åt syrran att låta bli. Enligt min frisör kan man få med sig hårsäcken när man rycker hår och då kommer hårstrået aldrig tillbaka.

Alltså, ibland måste man ju tänka lite logiskt också. Självklart är detta inte sant. Däremot ett ständigt plockande på samma ställe KAN resultera i att hårstråna inte kommer tillbaka (tänker framförallt ögonbryn).

Jag skulle vara skallig nu. Mitt hår är slitet i topparna och med en vanlig borste åker nog minst 100 hårstrån med säcken ut varje gång. Dock borstar jag sällan.
 
Jag älskar grått/vitt hår så jag väntar och väntar.

Jag har ju råttfärgat hår så de få grå hår jag har syns inte speciellt mycket. På kursen jag går så är det bara äldre kvinnor och de har alla grått/vitt hår och det ser både elegant och sofistikerat ut.
 
Alltså, ibland måste man ju tänka lite logiskt också. Självklart är detta inte sant. Däremot ett ständigt plockande på samma ställe KAN resultera i att hårstråna inte kommer tillbaka (tänker framförallt ögonbryn).

Jag skulle vara skallig nu. Mitt hår är slitet i topparna och med en vanlig borste åker nog minst 100 hårstrån med säcken ut varje gång. Dock borstar jag sällan.
Hår som fastnar i borsten är ju dock oftast sådana man tappat redan. Man fäller ju en hel del hår naturligt.
 
Hår som fastnar i borsten är ju dock oftast sådana man tappat redan. Man fäller ju en hel del hår naturligt.

Javisst men jag drar ut många hår genom att ha slitna toppar och nog har man plockat både ben, överläpp och haka i en herrans massa år och det kommer upp på samma ställe, samma säck.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 340
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 588
Senast: MML
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 806
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Kreditkort
  • SHL 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp