Hästfolkets lilla ordbok

Haha en veterinär skulle rita av mitt gamla fbl till ett pass. Han frågad mig "har hästen några vita tecken?" Medans jag började fundera o tänkte vem tror han är så dum som har vita täcken till hästen? Inte jag i alla fall:p
När jag fick min första ponny frågade ett par tjejer om den hade några tecken. Jag redogjorde noga för vilka täcken den levererades med men undrade samtidigt varför de ville veta det.
 
Bara för att hästen har samma typ utav hår på tre ställen så betyder det inte att allting heter man utan pannlugg, man och svans! Så. :angel:
 
Det heter jaktstång eller kimblewick, men inte kimberwick!

Apropå scope @skiesabove Ja, det handlar om att hästen har potential att hoppa stort.

aha, nu fattade jag också.
Då har jag inte bara stavat fel utan även använt det fel.... Alltid tänkt mig att de har bra "scoop" i språngkurvan, typ att de hoppar runt och stort och öppnar mycket bak.
Tur att den här tråden startades :P
Jag hatar att använda ord fel. Appropå något som inte är hästigt så använde jag "reaktionär" helt fel, för jag tyckte ordet lät fräckt. Tänkte på det som revolutionär, som att man reagerar på något som är fel och att man då reagerar hårt och utan pardon typ.
Inte att man är bakåtsträvande och konservativ...... :nailbiting::cautious: Det blev jag varse. Pinsamt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Minns ni den här tråden om den hyperaktiva goldentiken jag funderat på att ge upp om? Här kommer uppdatering och lite nya funderingar...
Svar
15
· Visningar
1 552
Senast: Brandgul
·
Ridning Sitter och försöker reda ut begreppen på min lilla svarta, explosiva variant av arten häst - men lyckas inte alltid särskilt bra. Det...
2
Svar
31
· Visningar
4 053
Senast: noble art
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 353
Senast: Luff
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 258
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp