Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror att antingen får man väga sig varje dag så att man lär känna "svängningarna" under månaden (jag kan vara +/- 2-3 kg beroende på om det är typ ägglossning eller mens). Eller... Så väger man sig sällan (jag kör i månadsskiftet). Men om jag ska vara helt ärlig så är det ytterst oklart vad jag väger. Hem-vågen säger stadigt 65 kg, jobbvågen (som verkligen borde stämma eftersom vi beräknar läkemedel till patienter efter vad den visar) säger 67,5 kg. Tror nog att känsla och kanske midjemått är bättre mått för hur det går än vad vågen egentligen är.Tycker också det är svårt med vikten. Tror generellt jag väger mig för ofta och det är bättre att titta på trender över månader än vecka till vecka. När det slår på ett kg käns det som att det lika bra beror på vätska, toalettbesök och liknande.
Jag rasar ju verkligen inte i vikt. Nu har vågen rört sig för första gången. 7hekto ner till 66.3kg. Men som er andra känner jag mig fastare i kroppen, bättre i magen, jag förbättras i träningstesultaten och jag känner mig piggare. Är nöjd med det resultatet och är inte beredd att offra mer i maten. Behöver få äta något litet gott ibland.

Jag väger mig varje dag och tänker inte så mycket på vikten, jag vill precis som du se trender över veckor och månader. På 13 månader har jag gått ner 7 kg!Tycker också det är svårt med vikten. Tror generellt jag väger mig för ofta och det är bättre att titta på trender över månader än vecka till vecka. När det slår på ett kg käns det som att det lika bra beror på vätska, toalettbesök och liknande.
Jag rasar ju verkligen inte i vikt. Nu har vågen rört sig för första gången. 7hekto ner till 66.3kg. Men som er andra känner jag mig fastare i kroppen, bättre i magen, jag förbättras i träningstesultaten och jag känner mig piggare. Är nöjd med det resultatet och är inte beredd att offra mer i maten. Behöver få äta något litet gott ibland.
Säkert vätska.Gick ner till 52,7kg - men sedan helgen har jag gått upp till 53,9kg. Lite mycket kalorier pga mycket glass i värmen - men något annat som jag märkt den här veckan är att jag dricker ungefär som innan men kissar typ hälften så mycket (både mindre mängd och färre gånger per dag). Så jag misstänker att jag bundit en hel del vätska - för jag har definitivt inte käkat drygt 7000 kcal mer än jag brukar (loggar i Lifesum. Enligt appen har jag fortfarande legat på ett litet underskott, men jag vet sedan länge att jag behöver ligga lägre än appen tycker. Men antal kcal har jag ju koll på iaf.). Magen är också trög sedan ett litet tag, vilket jag inte brukar ha issues med. Så, kan vara så att jag behöver öka intaget av vätska i högsommarvärmen helt enkelt.
Drick ert vatten, allihop!![]()
Du är så flitig och håller i, imponeradNjuter så otroligt mycket av semestern.
Ledig tid och värme. Det är min grej, det är god hälsa för mig.Mår så bra.
Jag är inne på vecka 4 av 7 och försöker att inte tänka på hur fort tiden går.
Både motion och kost funkar bra. Har haft några riktiga utsvävardagar men har inte haft svårt att gå tillbaka till det vanliga. Har hittills ätit och druckit det jag har varit sugen på.
VM-utmaningen är inne på sista veckan och det är fyra matcher.
Jag ligger såpass mycket plus att jag mest troligt redan är i mål så jag har gjort en utmaning i utmaningen att springa alla straffläggningsmål också. Hittills har jag klarat de 25 som har blivit men det beror lite på om det blir några fel och i så fall hur många.
Jag har sprungit mer än vad jag någonsin har gjort och kroppen är snäll och säger ok.
Visa bifogad fil 188091
Jag har lärt mig att jag mår så mycket bättre när jag joggar och just nu känns det väldigt bra när kroppen känns pigg trots mer mängd än vanligt.Du är så flitig och håller i, imponerad![]()
Följer tråden för att själv bli inspirerad men ja, det går väl inte jättebra för min del.
Får glädjas åt er andra istället.
Har du några tips på hur du äter under en dag?
Tack för svarenJag har lärt mig att jag mår så mycket bättre när jag joggar och just nu känns det väldigt bra när kroppen känns pigg trots mer mängd än vanligt.
När jag jobbar joggar jag som regel 5 dagar. (Vila tis och fre)
Försöker se det som ngt som är en del av dagen som ska göras. Gör det oftast på morgonen för då är det gjort.
Jag äter ofta en macka med ost och kyckling/kalkon och dricker 2 koppar kaffe.
Lunch nu är Picadelisallad de dagarna jag åker till stranden. Annars ngt lagat med fisk eller kyckling (äter inte annat kött)
Sen blir det ngn frukt och ibland glass.
På kvällen äter jag antingen något lagat om jag har ätit sallad till lunch och tvärtom.
Nu när det är semester försöker jag fortfarande hålla mig till lagom men har inga förbud utan unnar mig lite mer än i vardagen.
Säkert vätska.
Jag dricker lite vanligtvis men nu är jag faktiskt duktig. Vatten och även vätskeersättning eftersom jag svettas mycket när jag springer.