Hälsa och vikt

Bukefalos 30 år!

Själv har jag varit sjuk och gått upp 800g, Hoppas på att kunna göra mig av med det, men svårt när man lever på mariekex och andra kolhydrater just nu. 😅

Jag har anordnat ridläger här hemma i dagarna två och det har blivit allt möjligt i ätväg och jag känner idag vad mycket bättre jag mår av att äta så som jag brukar göra 😅 Har varit otroligt roligt att ha dessa ungdomar med sina hästar här men i morgon är det back to mitt vanliga ätande igen och min älskade frukostgröt med ordentliga 32 gram protein i :d

Loggade allt idag eftersom vi pratade på det tidigare. Detta är en rätt normal dag för mig och jag äter mycket, blir mätt och får i mig tillräckligt med protein.

Frukost: Havregrynsgröt med ett ägg i och chokladkräm på proteinpulver på och massa bär och ett litet glas apelsinjuice. 390 kalorier och 33 g protein.

Lunch: 3 stekta ägg, ä grönsaksblandning (frysta som jag steker), sås på grekisk yoghurt och sweet chili sås. 356 kalorier och 30 g protein.

En wasa cookie till kaffet. 49 kalorier

Päron: 103 kalorier

Middag: Fajitas i tortillabröd och tillbehör. 407 kalorier 29 g protein.

Kvällsmål: Grekisk yoghurt med två wasa cookies nersmulade i och massa hallon på. 201 kalorier och 23 g protein.

Totalt: 1506 kalorier vilket egentligen är lite lite för mig även på underskott. Men senaste året har jag lärt mig att man kan äta mycket men ändå hålla kalorierna vettiga och därmed slippa sötsug och småätande för att man är nöjd :)

Vikten har fortsatt ner och har träffat en ny lägstavikt :banana: . Kroppen känns bra och jag verkar tappa hull från "rätt ställen" (alltså där jag vill få bort lite nu).

Idag ska jag åka och hämta min beställda Ninja creami :D Hemgjord proteinglass comin' up!

Man kanske inte ska väga sig för första gången på evigheter efter en helg på vips med hej kom och hjälp mig ätande som det gärna blir för mig på roadtrip. Men lite för mkt upp för att det ska kännas bekvämt. Jobbet börjar idag och jag tänker att tillbaka i rutinerna borde ju hjälpa till att det blir bättre saker som slinker ner. Det har blivit mycket glass och kakor i sommar.

Har verkligen blivit bättre på att käka lunch (även hemma) efter att jag startade upp detta lilla mat-projektet. Största problemet nu är att det är väldigt långt mellan lunch och kvällsmat så jag måste få in något fast mellanmål också. En kollega tipsade om Keso (mini) blandat med vaniljkvarg och någon frukt på toppen. Det var faktiskt riktigt gott, typ ris a la Malta men lite "mjukare". Kanske får bli det.

Har verkligen blivit bättre på att käka lunch (även hemma) efter att jag startade upp detta lilla mat-projektet. Största problemet nu är att det är väldigt långt mellan lunch och kvällsmat så jag måste få in något fast mellanmål också. En kollega tipsade om Keso (mini) blandat med vaniljkvarg och någon frukt på toppen. Det var faktiskt riktigt gott, typ ris a la Malta men lite "mjukare". Kanske får bli det.
Det var typ min frukost i morse. Keso mini + vaniljkvarg + hallon + hasselnötter kör jag. Frukten/bären varierar jag dock, men sjukt ofta är det hallon haha.

Jag äter rejäl frukost vid 7.30, rejäl lunch vid 11.30 och sen något litet mellanmål på em runt 14-15 när jag börjar tappa orken på jobbet. Oftast en proteinshake men ibland en skål kvarg eller grekisk yoghurt med frukt eller bär i. Funkar bra :) Äter sen middag med familjen runt 17 tiden när alla är hemma och så en skål grekisk yoghurt med flingor eller bär/frukt till kvällsmål vid 20-21.

Dagens lunch kändes (ursäkta franskan) jävligt spartansk :rofl:. En proteinshake till efterrätt är nog på sin höjd vad detta semesterhushållet har att erbjuda..
20260809_124239.webp

Varit sjuk och tyckt synd om mig. Ska nu göra en klassiker och ”verkligen ta tag i det här”.
I två veckor, innan semesterresa. För det är DÅ man lyckas med hållbara förändringar! :angel:

Nej men jag ska väl försöka att inte ha några orimliga förväntningar på ett par veckor - men inte bara skita i kosten heller.
Höpp höpp.

Jag passerade 150 mil i löparskorna i morse.
Kalorier har det blivit överskott på senaste veckorna efter en bra start.
Det blir väl lite lättare när jobbet drar igång,
IMG_1465.webp

Fortfarande drabbad av pesten.
Men orkade laga stroganoff igår, så har lite hemlagat att ta av nu.
OCH idag kommer våra första matlådor, såna där "fitness-meals" 😅

Men det ska ju vara bra mat, och jag hoppas de är goda! Och mättande..
De är egentligen en del av vårt "allt blir billigare än att köpa takeaway och restaurang så mycket som vi gör", men tror de kan ge lite bra idéer och något att äta hemma istället för bara fryspizzor. Eller burgare :D

Ska bli kul att testa iaf!

Jag vägde in på ny lägstavikt idag, straxt under 52kg. :banana:

Har börjat göra overnight oats själv och älskar älskar älskar det. Min favvo är choklad som toppas med en halv banan och lite jordnötssmör.

Nästa vecka återgår gymmet till ordinarie öppettider igen, så då kan jag lägga in vilodagarna bättre (eftersom det är öppet även på helger).

Nu tror jag faktiskt att jag kan ha gått ned en aning i vikt (vilket inte gör något). Har noll och inga pålitliga vågar i min närhet men väger nu 67 kg på en våg som jag normalt sett väger 70 kg på och 64 kg på en våg som jag vanligtvis väger 65 kg på. Så något händer även om det är ganska så oklart hur siffrorna ser ut :p

Jag har blivit sjuk och får inte i mig tillräckligt med mat och vikten fortsätter att trilla av. Något som kommer behöva behandlas med skonkost (tänk ägg, potatis, grönsaker, kycklingfile, riskakor, banan... inte mer än 5g fett per måltid) och ingen mat 3-4 timmar innan sömn. Ska dessutom äta små portioner. Vete fasiken hur jag ska göra det hållbart.

Liknande trådar

• Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Kurvig
  • 50 år-livet slut???
  • Erfarenhet av gallstenar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat