Bukefalos 28 år!

Halsband, när det är rena accessoarer!

KopparbergsEmme

Trådstartare
Vissa hundar passar i nitar och läder och andra passar i siden. Eller har jag fel?
Skulle iaf vilja se bilder på din hund med sitt "finaste" halsband på, om de nu är ett vanligt eller ett helt exotiskt!
Allt från kedjor, nitar, bara läder, siden, halsbandet från ICA. Bara det är ett halsband du tycker klär din hund. Det är inte fråga om funktion ;)

Själv kommer detta snart bli i min ägo, till min BC. Har sett det på en annan BC och jag tycker det var helt Loveli!
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Zaga är snyggast utan halsband :)

( Har ingen bild på halsband då hon antingen är utan eller i sele när vi går på långpromenader )

2723a11c-42f5-4a34-b55e-0c50c25988f44.jpg


791c1fe4-840b-4280-8bf0-4b2cf2164dcc4.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Vanligt stryp!
20791125.jpg

Läderhalsband med nitar,lite fel fotat,man ser inte allt!
19941538.jpg

Utställningshalsband i guldfärg
20805148.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Måste bara sno tråden lite och säga att din hund är så j**la snygg!!
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

nu har jag ingen bra bild på just halsbandet. men det är en massa starssstenar i det.

20899457.jpg


eller jo det har jag. såhär der det ut.
18654807.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Hehe, perfekt tråd för mig som är Väldigt fåfäng med vad mina hundar bär kring halsen. Jag har mååånga snygga halsband till mina hundar, med minst lika snygga tillhörande koppel, har 4 plastpåsar fyllda med sånt:angel:
(En fetisch som sitter kvar från tiden jag höll på med hästar, eller ja-det är min ursäkt iaf. haha)

Jag kör istort sett enbart på läder, helst brunt/svart kombinerat och självklart med mässingspännen!

Men, här är iaf. mina nuvarande favoriter på hundarna.

Nero
Läderhalsband. Halvstryp.
Passar hans pälsfärg så himla bra, och det är görsnyggt!:love:
Närbilder
IMG_7977.jpg

IMG_7983.jpg


Helhet
IMG_7981.jpg


Nero kan även ha på sig denna kedja: Bild

Iko
Är snyggast 'naken'. Har denna dressyrlänk på sig för tillfället. Döljer sig bra under pälsen så han ser iaf naken ut.
IMG_7984.jpg


Han har även ett fint rundsytt, relativt smalt läderhalsband som han också brukar ha på sig.
Hittar ingen bättre bild

Gobbi
Hon är helt hopplös när det gäller halsband, allt döljer sig under pälsen.
Men detta har hon nu(såklart med tillhörande koppel). Passar henne bra och bara vetskapen om att det är snyggt räcker gott och väl för mig, hehe.
IMG_7985.jpg


Sen har jag även dessa favoriter, Iko i ett snyggt 'V' format läderhalsband och Nero i ett enkelt läderhalvstryp.
broderna_bothers.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Vi äger bara ett :D, ett flätat brunt läderhalsband

20806115.jpg


När han var liten hade han ett sött ett med ben på, men det tuggades sönder och då köpte jag det i läder.
20806103.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

knapplån

Sånt där är hopplöst när man har en långhårig hund! Jag älskar att shoppa sånt men gör det aldrig eftersom det ändå inte syns :mad:

Har i alla fall ett som jag inte kunde låta bli att köpa när jag var i Italien. Det syntes när han var korthårig, lite gay, men han tas ju jämt för en tik i alla fall:

valpar137.jpg


valpar140.jpg


Helst skulle jag vilja att han hade nåt i rosa med strass, men som sagt ... Det får väl bli om jag klipper honom igen då ;)
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Ja det var fint! Men på min bc syns knappt halsbanden:D av all päls. Hon har fått mer och mer ju äldre hon blivit och nu har hon ett riktigt skägg;)
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Gör det. Min har väl bara fått ett par hundra under åren så:angel:
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Fotade enbart för den här tråden :D

Valpis har inga finhalsband än, men jag har några som jag haft på tidigare saluki som hon ska få senare...
Ni förstår nog varför hon inte har dem nu :angel:

Först vanligt halvstryp med lila foder och reflex: (har enkelt, tunt läderkoppel till)
DSC_5500copy.jpg


Vanligt svart vinthundshalsband i läder: (har enkelt, tunt läderkoppel till)
DSC_5496copy.jpg


Bredare halvstryp: (samma läderkoppel till det)
DSC_5491copy.jpg


Tjockt och mjukt vinthundshalsband med tillhörande koppel:
DSC_5499copy.jpg


Här ser man vad hon har nu (och mitt älskade läderkoppel):
dsc_9545-copy_9299997.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Jag har bara vanliga halsband till den stora för allt döljs i pälsen i alla fall ;) Jag har visserligen ett läderhalsband som är otroligt fint på honom men jag anväder det nästan aldrig.

Den lilla däremot brukar ha lite olika halsband men det snyggaste är det här
21421656.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Har ett mellanbrett, svart läderhalsband med metalldetaljer till vår BC-blandis.

Vill ha ett ganska redigt läderhalsband som är diskret men ändå lite fint. Detta passar honom hur bra som helst. Snällt men snyggt och stiligt. Ganska enkelt men ändå ngt extra. Ffa ville jag ha läder för att skona hans krage lite. Vi har honom aldrig i koppel men han har ju halsbandet på sig dygnet runt så det sliter på pälsen.

Är inte så mkt för tingeltangel. Vi är inga stadsfolk som promenerar på stans trottoarer utan vi tar med hunden på vilda turer i skogen till häst, i vatten, gyttja, regn och rusk. :D Tingeltangel passar inte hans personlighet. Han är en skithund, ingen porslinshund. :cool: Men hade jag en porslinshund hade jag garanterat köpt ngt med strass - älskar strass. :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

FRÅGA: Vart får man tag på såna där namnbrickor som man hänger på halsbandet?? Ursnyggt! :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 307
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 548
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Grazing
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 336
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp