Bukefalos 28 år!

Halsband, när det är rena accessoarer!

Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

En sån har min lille T också på sitt halsband :)
Jag tog ett kort på det halsbandet vi har mest, superjättemjukt i läder med fina mässingspännen.

Tintinhalsband004.jpg


Det är vårt telenr också men det ritade jag över. Jag fäste den i en nyckelring eftersom den skramlar annars mot spännet = mycket irriterande.
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Min schäfer tjej brukar iallafall ha ett blå svart halv stryp med blå namn bricka, som det står namn och nummer på.
Syns lite på bilden iallafall.
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

FRÅGA: Vart får man tag på såna där namnbrickor som man hänger på halsbandet?? Ursnyggt! :love:

*Halvt raderat, såg att du fått massa bra länkar*;)

Hehe ja, det är faktiskt ursnyggt, alla mina hundar har namnbrickor med mitt tel. nr på. Jätte bra dessutom när man går i skog och mark och hunden nu skulle försvinna, så är det lättare för upphittaren att kolla halsbandet än att åka till vet. för att avläsa chip:idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

EN fråga till! :D

Har ni köpt brickor från dessa länkar? Det jag undrar är om man kan skriva på båda sidorna. Skulle vilja ha hans namn med stora bokstäver på ena sidan, och ägaruppgifter på baksidan.. Går det?
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Kom på att jag ju kunde ringa och fråga. Så det gjorde jag. Det verkar gå bra på nästan alla brickor. :)

Nu är bara frågan vilken man ska välja. :o Vad är det för mått på era brickor? Vill ha same same. :D Och vart har ni köpt era? (de kanske inte är lika snygga, stora, glänsande hos alla leverantörer)

*hoppas detta inte är för OT*
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Tycker valpen ser lite sportig ut i sele

mars_08_028_1206609671_4190112.jpg


Här skymtar man guld kedjan

morgan_hingst_show_08_014_1208859839_4190212.jpg


Och här är jobbhalsbandet

dsc00113_1207381979_4190134.jpg


Jag får allt ta nya kort, hon har ju lite olika halsband iaf...
Kom bara på att ajg hade dessa dåliga bilder...
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

*skratt*
Första och andra pris-placering? ;)

FIIINA bilder alla! Vår valpis har bara ett nylonhalsband, justerbart, som djuraffärsinnehavaren rekommenderade till vår ras/ålder. Köper nog inte så mycket fina halsband till honom senare heller, vi hoppas på/tänker oss aktiviteter för en "skithund" snarare än "porslinshund", som någon uttryckte det! =)

Fast kanske att han får ett "gåbortband"? Så han kan vara fin när vi är på kalas...det är ju lockande när man ser era bilder...

/Syrsa, som babblar mest hela tiden ;)
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Haha nää men hon ser lite ledsen ut, hon undrar nog bara om hon gör rätt...det blev ju så här första gången....

(lite suddig bild)
dsc00130_1207747277_4190156.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Jättekul tråd!

Hittade idag, till slut, ett halsband som jag tyckte var fint och som var snyggt på Mira! Har tidigare haft halsbandet hon hade när jag hämtade henne, och det tyckte jag var otroligt fult! Så, äntligen har hon fått ett fint halsband!:)

Eftersom det är precis nyinköpt hade jag inga bilder på det, så jag fotade bara för den här tråden;) Men, Mira slänger sig fortfarande på rygg så fort man tar i henne, därför blev alla bilder dåliga. Så, det blir några halvbra bilder, så man kan skapa sig en hyfsad uppfattning i alla fall.

Halsbandet
DSC_0028.jpg


Halsbandet bredvid Mira (som ni ser är det svårt att använda henne som modell;))
DSC_0026.jpg


Den bästa bild jag fick av halsbandet på Mira
DSC_0032.jpg


Jag kommer bli en sån som har hundramiljoner koppel och halsband till min hund:angel: Så det här är bara början på en stooor samling!
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

åh jag måste göra en notering här så att jag börja leta reda på kameraladdaren så jag kan fota och ladda upp
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

*kl*

Här är valpis utställningshalsband :
DSC_0300.jpg


Här är de halsbanden hon har till vardags:
DSC_0679.jpg

Det röda tycker jag är väldigt sött och passar till hennes färg. Det har hon alltid på sig, på det har hon en bricka där det står att hon är chipmärkt och hon hade en bricka med namn och telefonnummer också men den har trillat av :confused:
Kedjan har hon bara när hon ska gå i koppel.

Ang. Brickor, hur vet man hur texten är? Jag vill ha sån som går in i brickan eller vad man ska säga, den jag hade som försvann var det bara som skrivet på och det slets ju ganska fort tyvärr.
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Jag köpte mina på globen horse s. Då fick man dom på plats. Och andra mässor vet jag att man också kan köpa på..:laugh:
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Busa med sit italien halsband. ska ladda upp bilder så ni ser riktigt sedan.
Obs bilddagboks bild, ni måste vara inloggad på bilddagboken för att se bilden.
18759_1213957115.jpg
 
Sv: Halsband, när det är rena accessoarer!

Jag köpte min på Supergrafik har jag för mig :o
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 307
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 323
Senast: Blyger
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 548
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp