Hård träning enda vägen till framgång

Sv: Hård träning enda vägen till framgång

:bow:
Tänk om fler hade samma inställning och tankesätt som honom!!!;)
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Klok man. :bow:

Håller helt med om "ponnyridningen" som många fastnar i och har svårt att släppa. Jag tycker ju dessutom att även ponnyryttare borde lära sej hoppa på ett bättre sätt. Inóm dressyr kan inte ungarna sitta och flänga och slita och dra men inom ponnyhoppning uppmuntras det på tävling.
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

:bow: PRECIS såå borde det vara! :bow:
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Jo, det e sant.
:rofl: Jag har själv haft äran att träna för Anders. Min häst som jag hade då, vi var nästan helt gröna, när vi började vår träning. Tack vare Anders så kom vi högt i hoppning, dressyr och terräng. Tack för att du hjälpte oss.
Magnolia och Biggan
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

maria gretser , hade en liknande åsikt.
Tävling gär föra träning och det stämmer ju in på dom flesta ponny ryttare.
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Ja han har mycket kloka åsikter Anders :bow:

Och det är lite tack vare honom faktiskt som jag äger just den häst jag äger just nu så det måste jag också skriva ett tack för :bow: .
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Måste vara bedömninssättet som det är fel på, precis som Anders nämnde. Hörde för ett tag sedan av en förälder till ponnyryttare att på hopptävling räcker det idag inte med att rida fort om man vill bli placerad - man måste rida som om man stulit ponnyn!! Vem gagnar det i längden? Inte konstigt att det inte fungerar med ett halvblod sedan...
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Äntligen en som säjer vad han tycker!!! Håller absolut med honom...Jag är själv en sådan ryttare som köpt billiga hästar och verkligen får kämpa mig fram, det är på det sättet man lär sig!!!
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Jag håller helt med Honom. Jag har inget intresse av att köpa dyra hästar som redan kan allt. De Känns mycket bättre att Köpa en häst som e oerfaren, Då Lär man Sej sjävl och hästen nya saker som man kanske inte fick lära sej. (På T.ex. Ridskola) Jag har köpt ett varmblod som jag själv lär upp, och innan de hade jag gått på ridskola länge! men inte fick jag lära mej de jag lär mej idag. En sånn Underbar Mann! :D Gillar Hans Inställning. :D:bow:
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Jätte bra sagt av honom!
Har själv börjat att träna (mig) för att kunna komma ut och prestrera på tävlingarna i vår:)
Jag vet hur de menar med "ponnyhoppning" de brukar kunna bli så på min häst när jag tävlar (min häst är 155), men det har blivit mycket bättre nu på senare tid:) Men det är det att jag blir så himla nervös så att jag glömmer bort att "rida" :S
Men i vår när fler tävlingar börjar så ska jag ta mig i kragen och börja slappna av och bli av med nervositeten:)
Man kanske ska börja med yoga där ska man ju lära sig att slappna av:)
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Jätte bra sagt av honom!
Har själv börjat att träna (mig) för att kunna komma ut och prestrera på tävlingarna i vår:)
Jag vet hur de menar med "ponnyhoppning" de brukar kunna bli så på min häst när jag tävlar (min häst är 155), men det har blivit mycket bättre nu på senare tid:) (rider inte så på träning!) Men det är det att jag blir så himla nervös så att jag glömmer bort att "rida" :S
Men i vår när fler tävlingar börjar så ska jag ta mig i kragen och börja slappna av och bli av med nervositeten:)
Man kanske ska börja med yoga där ska man ju lära sig att slappna av:)
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

*knapplån*

vet inte om det egentligen passar in här men...

en idé inom ponnysporten är att det borde införas uppklassningspoäng redan på Lokal. många rider runt i LC och vinner jämt.
Banorna borde oxå vara mer tekniskt svåra, så dom duktigaste ekipagen vinner, inte den som är kvickast på att dra i tygeln.

Men sen hur sånt fungerar i praktiken vet jag inte...
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Hakade upp mig på att han sa i samma artikel att man skulle se till att få bättre tränare i sverige, man bör träna för instruktör 2 gånger i veckan OCH samtidigt att ridsporten inte bara ska gynna dom med tjocka plånböcker :crazy:
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Just! Ska man träna för instruktör två gånger i veckan krävs en ganska så tjock plånbok.... 600 spänn i veckan minst gånger 4 = 2400 i månaden utöver stallhyra, mat, hovslagare, veterinär. Det är som alltid sagts: den stora kostnaden är att HÅLLA häst - inte själva inköpet av hästen. Lägg därtill kostnaden för att åka till tränaren som inte alltid bor "nästgårds".
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Precis. Jag kan gå med på att det krävs hårt arbete, men jag kan inte gå me på att enbart hårt arbete räcker :p
Om man inte är en naturbegåvning som får låna bra hästar att träna och tävla med.
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Jag skulle också vilja veta var man hittar tiden till all denna träning som behöver läggas ned när man har ett heltidsarbete/heltidsstudier?? Om jag vore självförsörjande alternativt lyxhustru skulle jag kunna träna dagarna i ända. En barnflicka kan nog behövas också när den dagen kommer! Vem får ihop en ridkarriär med jobb och familj? Flera hästar att rida på kvällen? Glöm det! Tänk er scenariot där jag och min man pendlar till varsitt jobb och åt olika håll, kommer hem ungefär samtidigt på kvällen, när vi sedan får barn så skall de hämtas på dagis exempelvis, det ska ätas och tittas på Bolibompa. Då sticker jag till stallet fort som attan innan det är midnatt och överlåter allt med hem och ungar till maken för att sedan komma hem från stallet kl halv nio när alla ungar redan är tandborstade och nattade - varje dag.... Skulle inte tro det! Eller då alternativt säga till trötta barn på kvällen efter kvällsmaten: "Nu ungar ska vi klä på oss overallen och åka till stallet!" när de bara vill sitta i soffan och titta på barnprogram eller är så utmattade efter skola och dagis att de bara gråter och gnisslar tänder. Och tänk då om man skulle vara en ensamstående mamma dessutom... Minst sagt problematiskt.
Det är helt enkelt inte till för "vanligt" folk känns det som.
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Karln sa´t bra...:bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 228
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Vet inte vart jag ska börja men för 2 månader sen så köpte jag en superfin valack för ett riktigt skampris, född 07. Till en början var...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
12 290
Senast: Botox
·
Hästvård Bakgrund: Nu kommer en lååång historia, var beredda. Köpte min 8-åriga kallblodstravare i slutet på febr detta år. Han är skolad...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 524
Senast: Lindon
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) SM-guld till Brink och Briar – igen. I helgen skrev Tullstorps stjärnekipage historia. Ingen annan ryttare har vunnit sju SM-guld...
Svar
2
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp