Hård träning enda vägen till framgång

Sv: Hård träning enda vägen till framgång

Nej inte för "vanliga människor" :crazy:

Jag har inte ens tid att ha egen häst längre eftersom mitt jobb har skumma arbetstider där jag vissa veckor bara skulle hinna ut 2-3 gånger, och på grund av dåliga bussförbindelser inte alls på helgerna på vintern om man inte ser till att skaffa egen bil. Fattar inte hur folk som jobbar heltid har ork att ha häst överhuvudtaget även om man har bra arbetstider :p
 
Sv: Hård träning enda vägen till framgång

När jag är klar med mina studier och får ett välbetalt jobb någon gång i framtiden så ska jag BETALA för allehanda tjänster och bekvämligeter så att jag kan rida OCH ha familj! Då ska jag stå i ett stall där det finns ridhus, tränare, anställd personal som sköter mockning, insläpp/utsläpp, fodringar etc så att jag kan åka ut på vardagskvällarna och bara sadla min häst (som redan är inne) och gå direkt ut i ridhuset och rida. Dessutom behöver jag en medryttare ett par dagar/vecka så att jag i lugn och ro kan vara hemma de kvällarna. Sessionerna i stallet på vardagskvällarna skulle då inskränka sig till 1,5 timma istället för 3. På helgerna när man är ledig så är det ju en annan femma, då man kan ta sig lite mer tid till pyssel och långa uteritter. Stall hemma på gården är inget alternativ för mig! Tycker det är skönt att vara inackorderad.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 228
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Vet inte vart jag ska börja men för 2 månader sen så köpte jag en superfin valack för ett riktigt skampris, född 07. Till en början var...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
12 290
Senast: Botox
·
Hästvård Bakgrund: Nu kommer en lååång historia, var beredda. Köpte min 8-åriga kallblodstravare i slutet på febr detta år. Han är skolad...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 524
Senast: Lindon
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) SM-guld till Brink och Briar – igen. I helgen skrev Tullstorps stjärnekipage historia. Ingen annan ryttare har vunnit sju SM-guld...
Svar
2
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp