Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske är ett perfekt tillfälle?Fick äntligen sova någorlunda inatt, men jag är fortfarande helt slut. Det känns som jag hade behövt sova i typ tre dygn och sedan göra knappt något alls ett bra tag, men det går inte. Och imorgon ska arbetsterapeuten göra hembesök för vi ska planera rutiner och jag vet inte hur fan jag ska klara det när hela livet är upp och ned?! När jag väl får lite hjälp av psykiatrin så måste den såklart komma vid helt fel tillfälleJag kan knappt hitta något alls i röran så hur ska jag kunna planera rutiner?!
Vet inte. Det finns liksom inget att göra rutiner av och jag är så slut att jag knappt vet vad jag heter så jag tror inte att någonting kommer att fastna. Jag har redan misslyckats med precis allting vi har försökt innan för allting är för mycket så det finns egentligen inte ett uns extra energi att lägga på att förändra mer än det som är ett måste för få mig och djuren att överleva. Jag tror att det hade blivit lite lättare om allting hade blivit uppskjutet ett par månader så jag iallafall har en liten chans att ta till mig något, men jag vet inte om jag vågar be om det för då lär jag hamna ännu längre ned på deras prioriteringslista och kanske aldrig mer få en chans. Fast om hon tycker att jag inte ens försöker så kommer jag hamna där ändå så det kvittar troligen vad jag gör. Det var en gång jag var där när jag tyckte att jag var jättepositiv och verkligen försökte och när jag läste journalen så stod det att hon tyckte att jag verkade negativ till nästan allt så om jag är misslyckad till och med när jag gör mitt bästa så lär det knappast bli bättre nu när hela livet är katastrofDet kanske är ett perfekt tillfälle?
Det är ju en möjlighet att diskutera vilka rutiner som skulle vara hjälpsamma vid sådana här tillfällen när livet vänts upp och ned och allt är kaos.
Du har inte möjlighet för att få stödsamtal i den här ändå tillfälliga stressreaktionen du har, vilket är fullkomligt naturligt och förståeligt med djur som somnat in osv. Jag fick extra stödsamtal efter min hund och dom förstår mycket väl om att det blir en kris och ett tillfälligt avbrott i behandling osv.Vet inte. Det finns liksom inget att göra rutiner av och jag är så slut att jag knappt vet vad jag heter så jag tror inte att någonting kommer att fastna. Jag har redan misslyckats med precis allting vi har försökt innan för allting är för mycket så det finns egentligen inte ett uns extra energi att lägga på att förändra mer än det som är ett måste för få mig och djuren att överleva. Jag tror att det hade blivit lite lättare om allting hade blivit uppskjutet ett par månader så jag iallafall har en liten chans att ta till mig något, men jag vet inte om jag vågar be om det för då lär jag hamna ännu längre ned på deras prioriteringslista och kanske aldrig mer få en chans. Fast om hon tycker att jag inte ens försöker så kommer jag hamna där ändå så det kvittar troligen vad jag gör. Det var en gång jag var där när jag tyckte att jag var jättepositiv och verkligen försökte och när jag läste journalen så stod det att hon tyckte att jag verkade negativ till nästan allt så om jag är misslyckad till och med när jag gör mitt bästa så lär det knappast bli bättre nu när hela livet är katastrof
Jag har en tid hos min samtalskontakt imorgon så jag får se vad hon säger. Hon brukar dock tyvärr mest kännas uppgiven för hon kan ju inte direkt göra någotDu har inte möjlighet för att få stödsamtal i den här ändå tillfälliga stressreaktionen du har, vilket är fullkomligt naturligt och förståeligt med djur som somnat in osv. Jag fick extra stödsamtal efter min hund och dom förstår mycket väl om att det blir en kris och ett tillfälligt avbrott i behandling osv.
Såklart det är olika överallt och vissa är mer förstående än andra men tror inte alls att det skadar att fråga om extra stödsamtal bara och för att komma igenom den värsta krisen innan man går vidare med det andra. Psykiatrin kan ju inte veta hur läget är om du inte förklarar så ge dom en chans iallafall. Säger dom nej så får man försöka ändå antar jag.
Jag lyckades få tag på psykiatrin genom att ringa avbokningsnumret de har öppet ibland och de var snälla och fixade så det gick att ändra så jag kommer dit istället och det var en stor lättnad för jag har haft ångest halva natten för jag vill inte ha hit folk som här är just nu. Så jag ska prata med henne när jag kommer dit om det går att skjuta upp ett tag.Går det inte att ta det därifrån i det läget du är i just nu?
Alltså jag menar att arbetsterapeuten tar och kommer till dig och så tar ni det i din takt och vad som funkar för dig just nu?
Jag hittade denna klämman i en låda för ett par dagar sedan. Jag vet inte om det är placebo, om den faktiskt hjälper eller om det bara är en slump, men kroppen har faktiskt lugnat sig lite när jag har haft den på ett tag. Märkte det för att jag helt plötsligt kom på att jag inte längre låg och skakade på fötterna som jag oftast måste göra för det kryper så mycket i dem så fort jag sitter eller ligger när jag är stressad.
Visa bifogad fil 190330
Är i samma situation bor hos föräldrar till 1 november flyttade in i en superfin lägenhet i juni som det var mögel iJag kan inte sova, jag kan inte äta, jag kan inte göra något alls utom att ha ångest. Jag har någonstans att bo men jag har inget hem längre. Jag är så helt igenom fullständigt slut men jag kan ändå inte sova
Ja precis. Det var därför jag köpte den en gång i tiden, men jag kan inte minnas att jag har provat den innan så jag vet inte varför den bara hamnade i en lådaDet ska hjälpa att trycka där![]()
Usch vad jobbigtÄr i samma situation bor hos föräldrar till 1 november flyttade in i en superfin lägenhet i juni som det var mögel imen har tackat ja till en annan nu i stan men den är inflyttning 1 november. Vad har hänt dig?
Jag brukar ha väldigt svårt att hitta jackor och tröjor för jag har så breda axlar, men med tanke på priset, färgen och modellen så tänkte jag att det var värt att chansa och det gjorde jag rätt i denna gången