Helt knäckt

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 105
  • Visningar Visningar 7 754

Bukefalos 30 år!

Jag försöker göra iallafall lite, men det går inte bra för jag kan inte stå upp pga blodtrycket. Det var rätt längesedan det var såhär illa. Skulle gissa pga stressen och att jag sover så dåligt, men det är sjukt störigt att inte kunna stå rakt eller sträcka mig upp för att ta något. Jag har stjärnor framför ögonen och tjut i öronen till och med nu när jag sitter 😑

Fick äntligen sova någorlunda inatt, men jag är fortfarande helt slut. Det känns som jag hade behövt sova i typ tre dygn och sedan göra knappt något alls ett bra tag, men det går inte. Och imorgon ska arbetsterapeuten göra hembesök för vi ska planera rutiner och jag vet inte hur fan jag ska klara det när hela livet är upp och ned?! När jag väl får lite hjälp av psykiatrin så måste den såklart komma vid helt fel tillfälle 😫 Jag kan knappt hitta något alls i röran så hur ska jag kunna planera rutiner?!

Fick äntligen sova någorlunda inatt, men jag är fortfarande helt slut. Det känns som jag hade behövt sova i typ tre dygn och sedan göra knappt något alls ett bra tag, men det går inte. Och imorgon ska arbetsterapeuten göra hembesök för vi ska planera rutiner och jag vet inte hur fan jag ska klara det när hela livet är upp och ned?! När jag väl får lite hjälp av psykiatrin så måste den såklart komma vid helt fel tillfälle 😫 Jag kan knappt hitta något alls i röran så hur ska jag kunna planera rutiner?!
Det kanske är ett perfekt tillfälle?

Det är ju en möjlighet att diskutera vilka rutiner som skulle vara hjälpsamma vid sådana här tillfällen när livet vänts upp och ned och allt är kaos.

Det kanske är ett perfekt tillfälle?

Det är ju en möjlighet att diskutera vilka rutiner som skulle vara hjälpsamma vid sådana här tillfällen när livet vänts upp och ned och allt är kaos.
Vet inte. Det finns liksom inget att göra rutiner av och jag är så slut att jag knappt vet vad jag heter så jag tror inte att någonting kommer att fastna. Jag har redan misslyckats med precis allting vi har försökt innan för allting är för mycket så det finns egentligen inte ett uns extra energi att lägga på att förändra mer än det som är ett måste för få mig och djuren att överleva. Jag tror att det hade blivit lite lättare om allting hade blivit uppskjutet ett par månader så jag iallafall har en liten chans att ta till mig något, men jag vet inte om jag vågar be om det för då lär jag hamna ännu längre ned på deras prioriteringslista och kanske aldrig mer få en chans. Fast om hon tycker att jag inte ens försöker så kommer jag hamna där ändå så det kvittar troligen vad jag gör. Det var en gång jag var där när jag tyckte att jag var jättepositiv och verkligen försökte och när jag läste journalen så stod det att hon tyckte att jag verkade negativ till nästan allt så om jag är misslyckad till och med när jag gör mitt bästa så lär det knappast bli bättre nu när hela livet är katastrof

Jag har jättepanik redan nu för jag vill inte ha någon hemma hos mig alls just nu, men jag kan inte boka om för det finns inget sätt för mig att ta kontakt

Tog en halv stesolid för jag hade så mycket ångest så har legat under täcket och försökt vila en stund och nu har ångesten släppt lite tack och lov. Jag måste gå upp och börja hämta materialet till buren, men jag vet inte hur jag ska orka gå så många vändor i trappen när jag knappt tar mig till dörren. Jag vill bara ligga kvar och strunta i precis allt och försöka glömma, men det kommer inte att göra något bättre och jag saknar marsvinen jättemycket så jag vill ju ha hem dem så fort det går

Vet inte. Det finns liksom inget att göra rutiner av och jag är så slut att jag knappt vet vad jag heter så jag tror inte att någonting kommer att fastna. Jag har redan misslyckats med precis allting vi har försökt innan för allting är för mycket så det finns egentligen inte ett uns extra energi att lägga på att förändra mer än det som är ett måste för få mig och djuren att överleva. Jag tror att det hade blivit lite lättare om allting hade blivit uppskjutet ett par månader så jag iallafall har en liten chans att ta till mig något, men jag vet inte om jag vågar be om det för då lär jag hamna ännu längre ned på deras prioriteringslista och kanske aldrig mer få en chans. Fast om hon tycker att jag inte ens försöker så kommer jag hamna där ändå så det kvittar troligen vad jag gör. Det var en gång jag var där när jag tyckte att jag var jättepositiv och verkligen försökte och när jag läste journalen så stod det att hon tyckte att jag verkade negativ till nästan allt så om jag är misslyckad till och med när jag gör mitt bästa så lär det knappast bli bättre nu när hela livet är katastrof
Du har inte möjlighet för att få stödsamtal i den här ändå tillfälliga stressreaktionen du har, vilket är fullkomligt naturligt och förståeligt med djur som somnat in osv. Jag fick extra stödsamtal efter min hund och dom förstår mycket väl om att det blir en kris och ett tillfälligt avbrott i behandling osv.

Såklart det är olika överallt och vissa är mer förstående än andra men tror inte alls att det skadar att fråga om extra stödsamtal bara och för att komma igenom den värsta krisen innan man går vidare med det andra. Psykiatrin kan ju inte veta hur läget är om du inte förklarar så ge dom en chans iallafall. Säger dom nej så får man försöka ändå antar jag.

• Gilla
Reactions: Sel
Du har inte möjlighet för att få stödsamtal i den här ändå tillfälliga stressreaktionen du har, vilket är fullkomligt naturligt och förståeligt med djur som somnat in osv. Jag fick extra stödsamtal efter min hund och dom förstår mycket väl om att det blir en kris och ett tillfälligt avbrott i behandling osv.

Såklart det är olika överallt och vissa är mer förstående än andra men tror inte alls att det skadar att fråga om extra stödsamtal bara och för att komma igenom den värsta krisen innan man går vidare med det andra. Psykiatrin kan ju inte veta hur läget är om du inte förklarar så ge dom en chans iallafall. Säger dom nej så får man försöka ändå antar jag.
Jag har en tid hos min samtalskontakt imorgon så jag får se vad hon säger. Hon brukar dock tyvärr mest kännas uppgiven för hon kan ju inte direkt göra något 😕 Jag fick stödsamtal från en annan mottagning i somras efter att ha blivit knivhotad, men det rann bara ut i sanden efter att hon lovat att ringa veckan efter för uppföljning utan att göra det så mitt förtroende för psykiatrin ökade ju inte direkt av det om man säger så. Visst, jag hade kunnat ringa upp själv också, men jag orkar inte längre jaga folk för att tvinga dem att hjälpa när de inte vill det.
Arbetsterapeuten verkar dock bra än så länge så jag ska prata med henne idag om det går att skjuta upp ett tag.
Går det inte att ta det därifrån i det läget du är i just nu?
Alltså jag menar att arbetsterapeuten tar och kommer till dig och så tar ni det i din takt och vad som funkar för dig just nu?
Jag lyckades få tag på psykiatrin genom att ringa avbokningsnumret de har öppet ibland och de var snälla och fixade så det gick att ändra så jag kommer dit istället och det var en stor lättnad för jag har haft ångest halva natten för jag vill inte ha hit folk som här är just nu. Så jag ska prata med henne när jag kommer dit om det går att skjuta upp ett tag.

Allt är så dumt just nu för jag VILL ju verkligen ha hjälpen av arbetsterapeuten, men jag känner att just nu är jag inte i skick att ta in en massa ny information trots att jag verkligen försöker så jag hoppas att det går att lösa på något sätt utan att de ger upp på mig 😓

Jag lyckades få hit mycket av burmaterialet igår efter en del om och men. Jag ska försöka ta resten idag så jag kan börja planera byggandet ordentligt. Jag har ritningar, men eftersom jag inte är helt säker på alla mått så har det inte gått att göra någon exakt ritning plus att det är så svårt att föreställa mig hur storleken blir bara genom tejp på golvet.

Jag hälsade på marsvinen också och de verkade glada att träffa mig för Siden tjöt som en siren när hon hörde mig (hon tjuter iofs nästan för allt, men jag hoppas att hon var glad för att jag kom iallafall 😂) och till och med Silke kom fram för att säga hej 💖
att.q74Fmiy4E5685yJZ91_arCFdRlJDzq7UttVu8tSXL70.webp

Det gick bra att skjuta upp arbetsterapin! Jag sa som här att det är alldeles för mycket just så jag kan inte ta in det vi går igenom och att jag verkligen vill ha denna hjälpen, men att jag vill ha förutsättningar för att faktiskt kunna lyckas med det vi går igenom. Så istället för att fortsätta med förra veckans plan så satt vi och pratade om hur min planering såg ut för att få ordning på allt kaos och så tittade vi på burar och hus jag har byggt tidigare. Hon tyckte att jag verkar ha en välgenomtänkt plan och vettiga prioriteringar för hur allt ser ut just nu och det kändes bra att höra. Det är så skönt att kunna lägga iallafall denna stressen och ångesten åt sidan tills vidare!

Jag tog också det sista till buren med mig på vägen hem så nu kan jag äntligen börja organisera hur jag ska lägga upp byggandet irl och inte bara i huvudet

Jag hittade denna klämman i en låda för ett par dagar sedan. Jag vet inte om det är placebo, om den faktiskt hjälper eller om det bara är en slump, men kroppen har faktiskt lugnat sig lite när jag har haft den på ett tag. Märkte det för att jag helt plötsligt kom på att jag inte längre låg och skakade på fötterna som jag oftast måste göra för det kryper så mycket i dem så fort jag sitter eller ligger när jag är stressad.
IMG_2574.webp

Jag hittade denna klämman i en låda för ett par dagar sedan. Jag vet inte om det är placebo, om den faktiskt hjälper eller om det bara är en slump, men kroppen har faktiskt lugnat sig lite när jag har haft den på ett tag. Märkte det för att jag helt plötsligt kom på att jag inte längre låg och skakade på fötterna som jag oftast måste göra för det kryper så mycket i dem så fort jag sitter eller ligger när jag är stressad.
Visa bifogad fil 190330

Det ska hjälpa att trycka där :)

Jag kan inte sova, jag kan inte äta, jag kan inte göra något alls utom att ha ångest. Jag har någonstans att bo men jag har inget hem längre. Jag är så helt igenom fullständigt slut men jag kan ändå inte sova
Är i samma situation bor hos föräldrar till 1 november flyttade in i en superfin lägenhet i juni som det var mögel i :( men har tackat ja till en annan nu i stan men den är inflyttning 1 november. Vad har hänt dig?

Det ska hjälpa att trycka där :)
Ja precis. Det var därför jag köpte den en gång i tiden, men jag kan inte minnas att jag har provat den innan så jag vet inte varför den bara hamnade i en låda 🤔 Jag hade den iallafall natten till igår och vaknade mer utvilad än på jag minns inte när och det var så himla skönt! Men så kunde jag inte somna alls igår kväll istället så det är möjligt att det bara var en slump att jag fick sova
Är i samma situation bor hos föräldrar till 1 november flyttade in i en superfin lägenhet i juni som det var mögel i :( men har tackat ja till en annan nu i stan men den är inflyttning 1 november. Vad har hänt dig?
Usch vad jobbigt 🥺 Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas i den nya lägenheten!
Jag var tvungen att flytta in hos pojkvännen (nu ex) i vintras för jag hade inte råd med elen i min lägenhet (kallhyra med ytterväggar som inte isolerats om sedan huset byggdes och resten i betong så springer elförbrukningen iväg som satan!) och nu när det är slut så har jag flyttat tillbaka och allt är totalt kaos. Denna lägenheten är första stället i hela mitt liv där jag har känt mig hemma och trygg, men nu gör jag inte det längre och jag vet inte hur jag ska hantera det. Alla säger flytta (vilket egentligen är det enda vettiga med tanke på hyresvärden), men jag har flyttat så många gånger i mitt liv och jag är inte redo att gå igenom det igen, men samtidigt så mår jag inte alls bra av att inte veta hur det kommer att bli i vinter om elen blir lika dyr igen

Nu har jag äntligen börjat bygga marsvinsburen! Jag hoppas på att få den klar innan det är dags för nästa burstädning, men med tanke på att allt alltid tar mycket längre tid än vad jag tror så kommer jag nog inte hinna det.
Jag var också hälsade på marsvinen igår och då skrek alla när de hörde min röst och kom fram till mig 🥹 Jag längtar så mycket till jag får hem dem igen! Att så små varelser kan fylla hjärtat med så mycket kärlek 😍

Lite tur för en gångs skull! 205kr inklusive frakt för en jättefin vinterjacka som faktiskt passar :banana: Jag brukar ha väldigt svårt att hitta jackor och tröjor för jag har så breda axlar, men med tanke på priset, färgen och modellen så tänkte jag att det var värt att chansa och det gjorde jag rätt i denna gången 😁 Min gamla vinterjacka fick jag av pappa 2013 så den har verkligen hängt med bra och jag tror att den kommer att funka ett par vintrar till funktionsmässigt, men den börjar se sliten ut
IMG_2624.webp

Jag behöver gå igenom mina andra vinterkläder också, men jag har inte vågat ta tag i det för jag har några kappor i ull och när jag gick igenom hundarnas kläder så var deras ulltröjor ätna på 😓😓

Inte mycket sömn inatt heller och jag har inte ro att ligga stilla och faktiskt vila. Jag känner verkligen att jag hade behövt vila, men huvudet spelar pingpong med tankarna och jag är så stressad att det inte går 😓 Hade jag tagit tag i mig själv med buren ordentligt så hade marsvinen förhoppningsvis kunnat flytta in redan ikväll, men det klarar jag inte så det betyder att jag måste städa till dem ikväll och jag hade hoppats på att slippa denna städningen för att vara lite snål med spånet plus att städningen kommer att bli ett stort ångestmoment

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka