Helt knäckt

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 105
  • Visningar Visningar 7 754

Bukefalos 30 år!

Jag har varit och städat hos marsvinen nu och det var mindre spån kvar än vad jag trodde så jag har nog högst fyra, kaaanske fem, dagar innan det behöver städas nästa gång och då känner jag att jag Måste vara klar med buren. Ska bygga lite till ikväll eftersom jag ändå inte kan slappna av. Har inte provat klämman för jag vet att jag kommer inte ha ro att vara tillräckligt stilla så den får en chans att göra något så jag får hoppas på att jag blir tillräckligt slut för att inte orka hålla mig vaken även om jag skulle försöka. Får se om jag överlever kvällen bara 😅 jag har redan varit nära att ramla baklänges över all skit i köket två gånger, tappat balansen och ramlat ned från stolen när jag sågade och nästan svimmat när jag skulle försöka jaga ut en fluga. Här är liiiiite rörigt :crazy: och mitt kök är stort så det är Mycket skit 😬😅
IMG_2662.webp

Jag försöker få något gjort på buren, men det är ”jag måste göra A för att kunna göra B, men jag måste göra C för att kunna göra A och för att kunna göra C så måste jag göra D” osv så jag kommer ingenstans just nu 😫

Fast jag tror att även om jag hade haft så mycket pengar att jag hade kunnat anlita en snickare att bygga så hade jag nog ändå byggt själv för bara man har rätt material och prylar så är det roligt. Det är ännu roligare att kunna visa och säga att den här har jag byggt själv!

Just nu är det inte roligt alls 😞 Jag är så helt igenom slutkörd så hela kroppen värker. Jag har försökt vila, men det går inte för jag är så stressad. Jag Måste få buren klar för exet kommer nog inte kunna ha marsvinen så många dagar till plus att de är i rätt akut behov av klippning och bad för nu är pälsen så lång att de kommer börja kissa på den och då tar det inte många dagar innan tovorna kommer. Violett är också i stort behov av ett bad för hon kommer också att börja tova, men det går inte heller för jag kan inte föna när precis hela lägenheten är full av sågspån. För att inte tala om alla prylar som jag snubblar över konstant och inte vet var jag ska göra av.
Och Violett är också ledsen och stressad för hon känner att jag är det. Hon vill vara som ett plåster på mig, men det går ju inte när jag bygger och grejar. Hon har varit hos exet några timmar igår och idag, men hon sitter bara och väntar på mig

Alltså min kropp :confused: Jag tänkte att eftersom jag ändå inte kunde somna om så kunde jag lika gärna ta mina morgonmediciner plus elvanse och koffein (som jag brukar ta på förmiddagen i vanliga fall) och försöka göra någon nytta. Gjorde lite på buren och kom fram till att jag var för trött för att kunna tänka och ville inte göra ännu mer fel på den så jag gick och la mig och skulle försöka sortera lite foton istället och då sa det bara dånk och jag somnade och sov i drygt 1,5 timme. Det är långt ifrån första gången jag tar koffein och sedan däckar. Samma med tex stesolid. Det är en chansning på hur jag kommer att reagera varje gång (bli jättepigg eller helt väck) och jag kan inte hitta något samband alls så jag får ta och sedan hoppas på att kroppen reagerar på det sättet som är mest lämpligt för det tillfället

Jag har lite för mycket flyt med buren nu så jag undrar vad som kommer gå åt helsike :nailbiting: Här behövde jag tex inte såga någonting alls utan jag hade en bit liggande som passade perfekt! Det översta kommer döljas av en list sedan
IMG_2739.webp

Usch vad det är mycket igen 😭 Måste iväg till ögonläkare på torsdag och det är över en timmes enkel resa med tåg plus gigantiskt sjukhus som jag inte har en aning om hur jag ska hitta rätt i. Jag vill verkligen inte alls!! Egentligen så hade jag behövt in akut ikväll för jag har huvudvärk, men jag är så gott som säker på att det är en kombination av stress, spänningshuvudvärk och att jag inte har tagit mina salttabletter på två dagar så saltbalansen i kroppen är nog lite hej och hå.

Jag kämpar på med buren och jag tror att det kommer att bli bra, men det är så jäkla mycket kvar trots att jag gör mer än vad jag egentligen klarar.

Och allt kaos! Det är så extremt mycket kaos överallt och det stressar mig jättemycket, men det känns inte lönt att börja dra i det innan jag är klar med buren för det kommer bara att fortsätta bli kaos så länge jag håller på och bygger

Usch vad det är mycket igen 😭 Måste iväg till ögonläkare på torsdag och det är över en timmes enkel resa med tåg plus gigantiskt sjukhus som jag inte har en aning om hur jag ska hitta rätt i. Jag vill verkligen inte alls!! Egentligen så hade jag behövt in akut ikväll för jag har huvudvärk, men jag är så gott som säker på att det är en kombination av stress, spänningshuvudvärk och att jag inte har tagit mina salttabletter på två dagar så saltbalansen i kroppen är nog lite hej och hå.

Jag kämpar på med buren och jag tror att det kommer att bli bra, men det är så jäkla mycket kvar trots att jag gör mer än vad jag egentligen klarar.

Och allt kaos! Det är så extremt mycket kaos överallt och det stressar mig jättemycket, men det känns inte lönt att börja dra i det innan jag är klar med buren för det kommer bara att fortsätta bli kaos så länge jag håller på och bygger

Sjukhus kan man kolla upp på nätet innan, det är skyltat och finns infodiskar. Malmö och Lund är gräsliga men man kan hitta all info på nätet och sen Google maps på det så kommer man rätt:)

Sjukhus kan man kolla upp på nätet innan, det är skyltat och finns infodiskar. Malmö och Lund är gräsliga men man kan hitta all info på nätet och sen Google maps på det så kommer man rätt:)
Tack! Så långt tänkte jag inte ens. Jag hittar till själva sjukhuset för det ser man nästan från tågstationen, men inne har jag ingen aning om var jag ska. Jag har varit där ett par gånger, men det är massor av år sedan

Startade en annan riktig jobbig tråd och det har inte smart. Mår skit nu frö alla minnen bara snurrar i huvudet och jag kan inte få bort dem igen!!

Har du inte fått ett SMS på vad avdelningen heter?
Och när du kommer till sjukhuset om det finns en reception så fråga den som sitter där.
Jag har själv snurrat runt på sjukhus och hamnat helt fel nån gång.
Var ute i god tid.
Du fixar detta 💪

Försök andas ❤️ vad är det värsta som skulle kunna hända? ❤️
Det känns lite bättre idag, men jag vill verkligen inte! Jag har inte alls råd att slösa med så mycket energi och tid plus att mitt högkostnadskort gått ut och jag måste betala för tåget iallafall ena hållet 😓
Har du inte fått ett SMS på vad avdelningen heter?
Och när du kommer till sjukhuset om det finns en reception så fråga den som sitter där.
Jag har själv snurrat runt på sjukhus och hamnat helt fel nån gång.
Var ute i god tid.
Du fixar detta 💪
Jo, jag har hittat var jag ska och det verkar inte jättekrångligt skönt nog. Det är att åka iväg överhuvudtaget som är det jobbiga för det krävs så mycket energi som jag inte har 😓 Och jag tyckte att jag skulle vara ute i god tid med att ta tåget så jag är framme nästan 1,5 timme innan tiden, men nu är det spårfel så jag vet inte hur försenat tåget kommer att bli

Jag vet inte hur fort tåget brukar gå, men de sa nu att det kommer att köra i 40km/h i flera mil! Jag kommer bli skitsen trots att jag var ute i god tid 😫

Framme i tid! Tåget snabbade upp lite sista biten och så hade jag sådan tur att precis när jag klev av så stannade det en buss som gick sjukhuset så jag slapp leta mig fram till huvudingången för gpsen strulade. Här är Gigantiskt och en labyrint av massor av olika byggnader som inte ligger i nummerordning uppe på ett berg så det är vägar och trappor åt alla håll och kanter, men byggnaden jag skulle till ligger nästan bredvid huvudingången

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka