Helt knäckt

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 105
  • Visningar Visningar 7 754

Bukefalos 30 år!

Det är KAOS! Jag måste få ordning på kaoset! Men jag vet inte hur 😭 Jag orkar inte! Energin är så slut, men jag kan inte vila för jag är för stressad och har så mycket ångest. Jag har panik för allt!

Kan du lista upp allt du känner kaos över, rangordna dem, för att sen ge dig tillåtelse att ta ett kaos i taget?
Det går inte för jag klarar inte att göra något alls 😭 Jag försökte göra en sak i taget men nu är jag så fullständigt slut att ingenting går och jag ser inget slut på kaoset för det bara byggs på mer och mer för varje timme som går 😭

Jag kan inte sova, jag kan inte äta, jag kan inte göra något alls utom att ha ångest. Jag har någonstans att bo men jag har inget hem längre. Jag är så helt igenom fullständigt slut men jag kan ändå inte sova
Är det sorgen för hunden kanske som påverkar? Jag kände så när jag tog bort min hund, jag var urtrött och samtidigt extremt rastlös men kunde inte sova och sov jag så kändes det inte som att jag hade sovit alls för kroppen kunde inte slappna av.

Är det sorgen för hunden kanske som påverkar? Jag kände så när jag tog bort min hund, jag var urtrött och samtidigt extremt rastlös men kunde inte sova och sov jag så kändes det inte som att jag hade sovit alls för kroppen kunde inte slappna av.
Både Bella, att pojkvännen gjorde slut, att jag varit tvungen att flytta hem innan jag var klar med kaoset i lägenheten så nu är det ännu mera kaos pga alla prylar jag fått släpa hit, jag känner mig inte hemma eller trygg här längre, jag måste bygga en ny marsvinsbur så jag kan få hit marsvinen, jag har knappt några kläder för inget passar längre, jag har knappt någon mat för jag klarar inte att handla, inga pengar för nästan allt har gått till veterinärkostnader, jag måste göra allt som arbetsterapeuten vill men jag klarar inte det, jag har inte kunnat ta mig till dagliga verksamheten på en månad, jag har börjat nysta i alla trauman osv osv osv i all oändlighet 😭 Och ångest och panik konstant som inget kan ta bort

Både Bella, att pojkvännen gjorde slut, att jag varit tvungen att flytta hem innan jag var klar med kaoset i lägenheten så nu är det ännu mera kaos pga alla prylar jag fått släpa hit, jag känner mig inte hemma eller trygg här längre, jag måste bygga en ny marsvinsbur så jag kan få hit marsvinen, jag har knappt några kläder för inget passar längre, jag har knappt någon mat för jag klarar inte att handla, inga pengar för nästan allt har gått till veterinärkostnader, jag måste göra allt som arbetsterapeuten vill men jag klarar inte det, jag har inte kunnat ta mig till dagliga verksamheten på en månad, jag har börjat nysta i alla trauman osv osv osv i all oändlighet 😭 Och ångest och panik konstant som inget kan ta bort
Oj då, det var mycket på en gång :( . Inte konstigt att du mår dåligt!!

Oj då, det var mycket på en gång :( . Inte konstigt att du mår dåligt!!
Jag har säkert glömt något 😭 Tack och lov att marsvinen kan vara kvar hos exet några dagar till iallafall för jag vet inte hur jag skulle klarat att ta hand om dem också. Jag kämpar som fan bara med Violett. Funderar på om jag ska fråga hennes gamla matte om hon kan bo där ett tag men då blir jag helt ensam 😭

Med allt det där kanske det inte är läge med annat än att fokusera på att göra vardagliga grejer och ta sig igenom dagen. Kroppen måste få en chans att landa lite också, att ta hand om den andra hunden och försöka hålla igång basic tror jag kan vara bra dock.

Med allt det där kanske det inte är läge med annat än att fokusera på att göra vardagliga grejer och ta sig igenom dagen. Kroppen måste få en chans att landa lite också, att ta hand om den andra hunden och försöka hålla igång basic tror jag kan vara bra dock.
Jag har inget val. Jag måste göra allt som måste göras oavsett vad jag själv behöver/vill just nu 😞

Haft mindre ångest en stund så jag fortsätter planera marsvinsburen. Jag vet inte om jag bara ska smäcka upp något eller om jag ska göra det ordentligt från början trots att det blir dyrt. Tanken var att göra det snyggt och ordentligt för jag vet att jag kommer störa mig som fan om den är ful, men marsvinen bryr ju inte sig. Det är tur att de kan bo kvar hos exet till jag har fått ordning på buren, men jag saknar dem så mycket 🥺

Jag funderar också på att möblera om och vända på sovrummet och vardagsrummet (det är egentligen ett enda stort rum som jag har delat av med en hylla) så jag har vardagsrummet vid fönstret och sovrummet längst in för att se om det känns tryggare att ha sängen längst in i hörnan och mindre deppigt att kunna ha gardinerna fråndragna i vardagsrummet. Men det är också ett jäkla jobb att göra.

Jag lyckades också ta mig iväg och köpa iallafall lite mat innan jag fick skynda ut igen pga ångesten. Violett har också fått en liten promenad. Det är så skönt just nu att hon inte tycker om att gå långt och är nöjd med att bara få vara nära. Fast nu ligger hon inte i famnen för en gångs skull. Vet inte varför
IMG_2449.webp

Ångesten är tillbaka 😭 men nu ska jag gå och hälsa på marsvinen och äta pizza så jag hoppas att det kan distrahera från den. Jag saknar dem så mycket! Och även om det är skitjobbigt att det är slut mellan mig och ex så är det skönt att vi iallafall inte är ovänner. Jag måste bara försöka bända loss Violett så jag kan resa mig

Ångesten är tillbaka 😭 men nu ska jag gå och hälsa på marsvinen och äta pizza så jag hoppas att det kan distrahera från den. Jag saknar dem så mycket! Och även om det är skitjobbigt att det är slut mellan mig och ex så är det skönt att vi iallafall inte är ovänner. Jag måste bara försöka bända loss Violett så jag kan resa mig

Tycker du ska fixa det lite snabbt att du kan flytta dom bara, det blev inte perfekt när du flyttade dom från lägenheten heller men det gick ju bra till slut. Är nog bättre att få hem dom och slippa gå iväg för att sköta dom

Är det akut med buren? Den du har har gått sönder? Eller kanske behöver en till?
Jag har ingen lämplig bur hemma hos mig för vi tog materialet när vi byggde nuvarande buren hos exet och den går inte att ta isär utan att ha sönder allting
Tycker du ska fixa det lite snabbt att du kan flytta dom bara, det blev inte perfekt när du flyttade dom från lägenheten heller men det gick ju bra till slut. Är nog bättre att få hem dom och slippa gå iväg för att sköta dom
Jag hatar buren de har nu just för att jag inte gjorde klart den direkt så den är inte alls som jag vill ha den 😕 Jag behöver i princip bara städa till dem nu. Mat och annan skötsel är lugnt just nu och skulle det ändra sig igen så jag måste ta dem på en gång så har jag en plastbur som är laglig som de kan bo i ett tag, men jag vill verkligen helst inte ha dem i lägenheten förrän jag har fått ordning på kaoset för det kommer att bli tio gånger svårare med alla marsvinssaker här

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka