Helt knäckt

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 107
  • Visningar Visningar 7 817

Bukefalos 30 år!

Mitt blodtryck är riktigt illa idag så jag kan inte stå rakt upp mer än några sekunder åt gången utan att behöva ned med huvudet. Är supertrött och mår allmänt kymigt, men jag kan inte vila för kroppen vägrar att slappna av 😫

Jag kan inte städa för jag kan inte organisera så det blir bra 😫 Jag vill inte bara ha bort grejerna ur synhåll utan jag vill ha ordning!
Igenkänning här!

Men ibland är livet så. Det går inte att fixa allt perfekt.
Jag blir motarbetad konstant så har slutat finsortera sådant som en liten person drar ut igen. Speciellt sådant som ligger i lådor ska upp och spridas över hela golvet helst 😅

Och du behöver fokusera på ditt mående. Det är viktigare än nitisk ordning.

Det låter ju inte alls bra med blodtrycket, är det pga det är för lågt? Har du ändrat på några mediciner som kan ha påverkat?

Jag har lite lågt blodtryck och fått till mig att dricka mycket samt röra på mig, men det låter ju mycket allvarligare som du beskriver dig ha det.... Vad säger dina läkare?

Igenkänning här!

Men ibland är livet så. Det går inte att fixa allt perfekt.
Jag blir motarbetad konstant så har slutat finsortera sådant som en liten person drar ut igen. Speciellt sådant som ligger i lådor ska upp och spridas över hela golvet helst 😅

Och du behöver fokusera på ditt mående. Det är viktigare än nitisk ordning.
Det behöver absolut inte vara perfekt, men här är fullkomligt kaos och smutsigt och det stressar mig något enormt 😓 Innan så har varje grej haft sin egna plats, men eftersom det är så mycket som har förändrats så har det inte det längre så allt ligger antingen på golvet, på köksbänken, i Ikeakassar eller på någon annan provisorisk plats till jag kan hitta rätt platser. Innan gick det fort att plocka undan bara jag klarade att komma igång, men det går inte alls nu.

Fast idag har jag iallafall fått undan en del i lokalen ihop med boendestödet så jag ska kunna tvätta utan att riskera att slå ihjäl mig på alla byggrejer, virke, återvinning osv som ligger överallt. Det är långt ifrån färdigt, men det syns iallafall skillnad!
Det låter ju inte alls bra med blodtrycket, är det pga det är för lågt? Har du ändrat på några mediciner som kan ha påverkat?

Jag har lite lågt blodtryck och fått till mig att dricka mycket samt röra på mig, men det låter ju mycket allvarligare som du beskriver dig ha det.... Vad säger dina läkare?
Ja, det är lågt. Kollade min journal och i torsdags låg det på 105/60 och då var jag rätt stressad så det var högre än vad det brukar vara. Inga ändrade mediciner, men det är möjligt att jag har druckit mindre sista dagarna. Jag minns inte för nästan allt är bara ett blurr. Jag tar salttabletter med 5g salt på morgonen och det har gjort stor skillnad sedan jag började med det, men sista dagarna har det varit som innan jag började med saltet trots att jag har tagit det. Skulle gissa att det är för att jag är så stressad och för att jag inte får sova tillräckligt, men kroppen vägrar ju att sova trots att jag är helt slut.

Min psykiatriker tycker inte om att det är så lågt, men han kan inte göra något åt det. Andra läkare bara säger att det är lite lågt, men ändå normalt så det är inget de bryr sig om.

Jag kollade min journal igen för jag fick bekräftat nu att jag ska prova att höja lamotrigin och då såg jag att tydligen är ADHD min huvuddiagnos numera och det bipolära var inte ens nämnt trots att det är det jag har lamotrigin för :confused: Och jag har aldrig officiellt fått veta att jag har ADHD utan rätt vad det var så stod det plötsligt som diagnos i min journal ihop med bipolär sjukdom och aspergers. Jag har inte ens gjort någon utredning specifikt för ADHD vad jag känner till :confused: 😅

Alla tankar snurrar och snurrar. Jag är så orolig inför vintern! Jag vill varken frysa eller bli ruinerad och jag är orolig att de ska bränna ned detta huset till grunden också. Tack och lov verkar det inte vara så brännbart med tanke på hur många gånger de har försökt, men porten till min trapp går inte att låsa så det är bara att knata in med en tändare för den som är sugen. Fast då blir det ju iofs varmt åtminstone 😅 men bara tanken på flytt ger mig fortfarande total panik trots allt som är dåligt. Exets (han får heta L nu. Det blir lättare och vi är fortfarande vänner så ex känns fel trots att vi inte är ihop) lägenhet är tex rätt mycket mer sliten än vad min är med jättegamla fönster som inte håller helt tätt, ofräscht badrum och så många lager färg att tex elementsrören är typ dubbelt så tjocka som de ska vara, men han har varmhyra så han behöver ju inte bry sig om otäta fönster och badrummet funkar även om det är fult som stryk och duschen läcker. Trots att min hyresvärd suger så har jag ändå tur för min lägenhet är en av de som pappa totalrenoverade badrummet på och han bytte även fönster och element i hela huset så hade det bara blivit ordentligt underhållet sedan han sålde det så hade det fortfarande varit ett fint hus istället för ett ruckel

Alla tankar snurrar och snurrar. Jag är så orolig inför vintern! Jag vill varken frysa eller bli ruinerad och jag är orolig att de ska bränna ned detta huset till grunden också. Tack och lov verkar det inte vara så brännbart med tanke på hur många gånger de har försökt, men porten till min trapp går inte att låsa så det är bara att knata in med en tändare för den som är sugen. Fast då blir det ju iofs varmt åtminstone 😅 men bara tanken på flytt ger mig fortfarande total panik trots allt som är dåligt. Exets (han får heta L nu. Det blir lättare och vi är fortfarande vänner så ex känns fel trots att vi inte är ihop) lägenhet är tex rätt mycket mer sliten än vad min är med jättegamla fönster som inte håller helt tätt, ofräscht badrum och så många lager färg att tex elementsrören är typ dubbelt så tjocka som de ska vara, men han har varmhyra så han behöver ju inte bry sig om otäta fönster och badrummet funkar även om det är fult som stryk och duschen läcker. Trots att min hyresvärd suger så har jag ändå tur för min lägenhet är en av de som pappa totalrenoverade badrummet på och han bytte även fönster och element i hela huset så hade det bara blivit ordentligt underhållet sedan han sålde det så hade det fortfarande varit ett fint hus istället för ett ruckel
Fast även om man hade fortsatt renovera löpande så hade det fortfarande varit ett gammalt hus med direktverkande el och kallhyra, vilket gör det alldeles för dyrt att bo i.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka