Hingstval för 2023

Tycker det är tråkigt att alla varmblodsmänniskor avlar hopp/FT här 🤣 Vart tog allt dressyrfolk vägen, har de lagt av?
Och att väldigt få som avlar andra raser ens svarar...
Därför bryter jag den trenden med mina shetlandsponnyer! :D

Hingstvalet blev enkelt den här gången, eftersom det plötsligt hamnade en hingst i min hage i höstas... :laugh: Ett litet impulsköp av en hingst ur en av europas bästa mödernelinjer, som min kompis äger men som bor hos mig i någon form av samarbete.
Så, alla mina (3) ston kommer få träffa Kilskogens Mojito framåt våren...
 
Tycker det är tråkigt att alla varmblodsmänniskor avlar hopp/FT här 🤣 Vart tog allt dressyrfolk vägen, har de lagt av?
Kan tänka mig att avla fram en dressyrhäst ;) men är dålig på dressyrhästar och tror att det är svårare att ev göra av med en dressyr-fullblod än hopp-fullblod.
Men jag blev extremt förtjust i Furstenball när jag såg honom o även om han är äldre så gillar jag honom ännu.
 
Kan tänka mig att avla fram en dressyrhäst ;) men är dålig på dressyrhästar och tror att det är svårare att ev göra av med en dressyr-fullblod än hopp-fullblod.
Men jag blev extremt förtjust i Furstenball när jag såg honom o även om han är äldre så gillar jag honom ännu.
Min dröm är att betäcka mitt tredje fullblidssto e. Relaible Man xx med Furst Dior eller Furst Jazz. Gillar furstenballblodet också. Men först ska hon tävlas lite innan det blir avel 🙂
 
Tycker det är tråkigt att alla varmblodsmänniskor avlar hopp/FT här 🤣 Vart tog allt dressyrfolk vägen, har de lagt av?

Jag har ju spenderat säkert 100 K nu på att försöka göra dressyrföl på mitt ena hoppsto.... 😜 Får se hur jag gör framöver ang detta med rabatt på evt. ny spermabeställing i år... Är lite sugen på att göra ännu ett (absolut sista) försök med ny hingst, samtidigt som jag verkligen behöver dra ner på hästantalet och inte skaffa flera nu....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 007
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 144
Senast: Fruentimber
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp