Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Diss! De var inte äckliga men jag tyckte inte alls att det smakade som dippen, vilken är min favoritdipp. De hade någon märklig, lite besk bismak också som jag inte riktigt kunde komma över. Övriga i familjen tyckte de var helt okej dock, men så har de inte provat dippen heller ;)

1602060985965.png
 
Jag får väldigt lätt fett hår och även mjäll. Tror att jag är torr egentligen då min hud är sjukt torr i övrigt (förutom ansiktet som är blandhy..). Jag har aldrig lyckats hitta ett schampo där jag kan duscha mer sällan än varannan dag men det blir ju liksom skillnad på hur skitigt det är kväll två. Är det "bra" så ser det inte så illa ut just då men kommer att göra om jag väntar en dag till, är det dåligt så ser det förjävligt ut redan då.

Som sagt har kommit fram till att jag nog behöver något med sulfater, upplever att "fettet" som produceras i hårbotten annars inte tvättas bort och det håller sig fräscht max en dag.
Jag köpte schampoo och balsam från Function of Beauty för 1½ år sedan och har fortfarande inte gjort slut på första setet, trots att jag har jättetjockt, långt hår och brukade tvätta håret flera gånger i veckan.

Nu tvättar jag max en gång i veckan och håret är ändå fräscht. Det kändes dyrt, men med tanke på att jag brukade få köpa schampoo en gång i månaden förut så blev det ju egentligen jättebilligt! :)
 
Du tvättar för ofta, därför produceras mer fett. Du ska inte tvätta bort det, då blir det bara mer! Tvätta mer sällan med snällare shampoo. Jag har samma problem och tvättar max en gång i veckan med återfuktande shampoo. Sen jag började med det har jag aldrig fettigt hår.
Helt övertygad om att det där är personligt och inte någon universell sanning. Jag har försökt att tvätta mer sällan, alltså verkligen försökt. Har gått med flottigt hår i över ett halvår och nej, det går inte. Sen vet jag inte vad du menar med "snällare" schampon men jag upplever som sagt att de jag testat som inte innehåller sulfater eller parabener för mig bara blir kaos.
 
Visa bifogad fil 58139
DISS

Funkar inte alls för mitt hår tyvärr. Blir flottigt och kliigt efter typ ett dygn, kvällen dag nummer två ser det ut som jag inte duschat på en vecka. Tycker dessutom den luktar rätt illa. Synd då jag hade riktigt höga förhoppningar på denna :(

Tycker mig se ett sammanhang mellan att de produkter de står på att de inte innehåller sulfater/parabener inte alls funkar för mig.

Och det där schampot är det som har räddat mitt hår! 😅🙌🏻 Innan så behövde jag tvätta håret varannan dag, helst nästan varje. Blev inte synligt flottigt på en dag, men kändes tungt liksom, dag två började det stripa sig.

Men med det där så kan det gå en vecka emellan utan att det ens stripar, men då börjar det kännas tungt och smutsigt så då schamponerar jag igen. När jag var rejält sjuk förra vintern i en låååång förkylning så gick det närmare 9 dagar innan jag schamponerade, först då började det SE sunkigt ut.

Innan körde jag med billiga schampon från affären, sen testade jag det från bangerhead, och då blev det KATASTROF, det var det absolut sämsta jag haft i håret. Körde maroccainoilschampo ett tag, det mådde håret bra av men jag klarade inte av lukten...
 
Och det där schampot är det som har räddat mitt hår! 😅🙌🏻 Innan så behövde jag tvätta håret varannan dag, helst nästan varje. Blev inte synligt flottigt på en dag, men kändes tungt liksom, dag två började det stripa sig.

Men med det där så kan det gå en vecka emellan utan att det ens stripar, men då börjar det kännas tungt och smutsigt så då schamponerar jag igen. När jag var rejält sjuk förra vintern i en låååång förkylning så gick det närmare 9 dagar innan jag schamponerade, först då började det SE sunkigt ut.

Innan körde jag med billiga schampon från affären, sen testade jag det från bangerhead, och då blev det KATASTROF, det var det absolut sämsta jag haft i håret. Körde maroccainoilschampo ett tag, det mådde håret bra av men jag klarade inte av lukten...
Jo därför jag blev så besviken för har sett hur många positiva recensioner som helst så trodde verkligen att det skulle bli toppen men nej :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
400
· Visningar
29 670
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
202 910
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp