Bukefalos 28 år!

Högskoleprovets orddel. Hur många ord klarar du?

15/20, och då kunde jag inte alla utan tog det som kändes mest rimligt med några.

Emanciperad, spjuver och hedonist har jag aldrig träffat på. Hålla låda trodde jag var tvärt om. Alternera har jag inga problem med i ett sammanhang men tog fel på testet.
 
Vågar knappt erkänna det nu när nästan alla fått full pott. Men jag fick 13/20 🙈😅

Ordförståelse är inte min starkaste sida 🙃

Edit: Och jag chansade på en så egentligen kunde jag bara 12 av orden
I relation till dem som faktiskt skriver provet har du ingenting att skämmas över. I sådana här sammanhang är det större sannolikhet att någon som brukar få goda resultat alls väljer att göra testet, eftersom de flesta tycker att det är roligt att vara bra på något, tråkigt att vara dålig. Så här ser resultatet ut för dem som valt att göra testet i DN t.ex.
Screenshot_20220313-073856.png


Sen är det så klart roligare att rapportera ett högt resultat på Bukefalos än att rapportera ett lågt. Särskilt när så många hunnit lägga in höga poäng. Så vissa med lite lägre utfall skriver inte i tråden.

Oooch så finns möjligheten att någon ljuger. ;)
 
Vågar knappt erkänna det nu när nästan alla fått full pott. Men jag fick 13/20 🙈😅

Ordförståelse är inte min starkaste sida 🙃

Edit: Och jag chansade på en så egentligen kunde jag bara 12 av orden

Inget att skämmas för. De flesta av oss är äldre än vad du är och jag gissar att skolan idag har fokus på modernare ord.

Själv är jag en stofil ;) som ofta blir beskylld för att använda gamla och konstiga ord :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Klarar buke den? :) https://www.svt.se/special/hogskoleprovet-ordforstaelse-oktober-2022/
2 3
Svar
56
· Visningar
2 289
Senast: sorbifolia
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 230
Senast: Cattis_E
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 917
Senast: _Elly_
·
A
Skola & Jobb Högskoleprovet - orddelen för den som vill testa: https://www.dn.se/ekonomi/hogskoleprovet-orddelen-ht-2020/
2
Svar
33
· Visningar
2 761
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp