Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

Inatt var en sån där härlig natt när bara sova på mig dög. Inte många timmars sömn fick jag ihop i liggande läge inte..

Sen har vi varit på bvc idag och vägt och mätt. 55 cm och 4400 gram så hon växer så det knakar! Så stor var storebror när han var 2 månader. Så hon är väl snart ikapp
 
Finland så det är kanske lite annorlunda här, eller så är dom bara så just på det sjukhuset för jag har hört att det är lite friare i andra städer gällande napp och ersättning iaf. :p

Intressant ändå tycker jag. Här i Sverige lutar de sig ju mot forskning när de rekommenderar barn under tre månader att sova i egen säng. Undrar hur många föräldrar det är som följer det ;)
 
Inatt var en sån där härlig natt när bara sova på mig dög. Inte många timmars sömn fick jag ihop i liggande läge inte..

Sen har vi varit på bvc idag och vägt och mätt. 55 cm och 4400 gram så hon växer så det knakar! Så stor var storebror när han var 2 månader. Så hon är väl snart ikapp

Usch, sömnbristen är verkligen värst. Det är ett under att man klarar av att stå upp vissa dagar.
 
sista besöket hos BM idag innan snittet nästa vecka, fick som tur var tid för att göra proverna hos dem innan snittet nästa vecka och slipper sitta på drop-in på sjukhuset :)
Jag jobbar min sista dag på fredag, nu går det undan!
 
Intressant ändå tycker jag. Här i Sverige lutar de sig ju mot forskning när de rekommenderar barn under tre månader att sova i egen säng. Undrar hur många föräldrar det är som följer det ;)

Ja det är ju det man läser överallt att man ska göra. Och är nog rekommendationen på de flesta ställen. Men ja, jag tror långt från alla följer det. :p
Jag tycker iaf att samsovning i vårt fall är säkrare.


För övrigt så flyger dagarna iväg här hemma :eek:
Och jag har så mycket mjölk som bebis inte hinner med att jag funderar på att pumpa ut snart. Blir hårt, spänt och obehagligt annars :(
Men det löser sig nog ju större bebis blir och äter mer. Med sonen kändes det iaf som att jag aldrig hade tillräckligt med mjölk och fick amma nästan varje timme för att hålla igång produktionen då det drogs ner snabbt om det gick längre tid emellan. :crazy:
 
@Riru Jag håller med dig, tiden går fort! Nu håller hon på att växa ur stl 56 med! Bodys funkar fortfarande men inte pyjamaser så idag ska det inhandlas pyjamas i stl 62:nailbiting:
 
sista besöket hos BM idag innan snittet nästa vecka, fick som tur var tid för att göra proverna hos dem innan snittet nästa vecka och slipper sitta på drop-in på sjukhuset :)
Jag jobbar min sista dag på fredag, nu går det undan!
Åh vad spännande! Nu är din bebis snart här, hur känns det?:)
 
Ja det är ju det man läser överallt att man ska göra. Och är nog rekommendationen på de flesta ställen. Men ja, jag tror långt från alla följer det. :p
Jag tycker iaf att samsovning i vårt fall är säkrare.


För övrigt så flyger dagarna iväg här hemma :eek:
Och jag har så mycket mjölk som bebis inte hinner med att jag funderar på att pumpa ut snart. Blir hårt, spänt och obehagligt annars :(
Men det löser sig nog ju större bebis blir och äter mer. Med sonen kändes det iaf som att jag aldrig hade tillräckligt med mjölk och fick amma nästan varje timme för att hålla igång produktionen då det drogs ner snabbt om det gick längre tid emellan. :crazy:
Nej det verkar väldigt olika. Det är ju dessutom bra för bebis med mycket kroppskontakt, jag tänker lugnare bebis = lite mer sömn. Lättare att ge kroppskontakt om de sover i nästet i vår säng än om de sover i egen säng. Antar att en får testa sig fram, när jag var på amningsutbildning förra vecka så lutade den barn-SSK mot att samsovning var lugnare/smidigare/bättre även om det inte är den allmänna rekommendationen:) Hon menade dessutom att framförallt mamman har så mycket hormoner och sover så lätt första tiden just för att vakna och inte rulla över bebis, vakna vid ljud osv.
 
Ja nu är det andra dagen hemma utan jobb! Var på fotvård igår och blev lite besviken då hon inte fick massera pga höggravid. Det kunde tydligen trigga igång förlossning, men hon visade var sambon kunde massera när jag tröttnar på att vänta:angel: Så nu vet jag vad han ska få göra en stund varje kväll:p
Är en aning rastlös, går och pysslar här hemma: diska, tvätta, städa, laga mat. Skulle vilja skura hela huset men kan inte riktigt bestämma mig för var jag ska börja, eller om jag orkar;)
 
Ida blev två veckor igår och jag kan inte bestämma mig för om tiden går fort eller inte. Jag kan inte komma ihåg hur det var utan henne samtidigt som två veckor inte är så lång tid egentligen. Vi är redan inne på em del kläder i 62, framförallt bodys. Hon har väldigt lång överkropp och så anväder vi tygblöjor som behöver lite mer plats.

Amningen fungerar bättre, det gör fortfarande ont men det går att stå ut. Hon brukar få en flaska med urpumpad mjölk på kvällen för då vill hon äta hela tiden och det blir lite för mkt.
 
Ida blev två veckor igår och jag kan inte bestämma mig för om tiden går fort eller inte. Jag kan inte komma ihåg hur det var utan henne samtidigt som två veckor inte är så lång tid egentligen. Vi är redan inne på em del kläder i 62, framförallt bodys. Hon har väldigt lång överkropp och så anväder vi tygblöjor som behöver lite mer plats.

Amningen fungerar bättre, det gör fortfarande ont men det går att stå ut. Hon brukar få en flaska med urpumpad mjölk på kvällen för då vill hon äta hela tiden och det blir lite för mkt.

Exakt samma känsla här. Det känns som evigheter sen vi var på BB och som att hon alltid har funnits här. Samtidigt som de där veckorna när mannen var hemma gick hur fort som helst.

Vi har plockat bort det minsta i storlek 50 men 50/56 sitter fint och det mesta i 56 är fortfarande stort. Vi har mest sommarkläder i 50 och 56 efter storebror så det är inte mycket vi varierar mellan nu. Men det känns onödigt att köpa sånt hon ändå växer ur snart och i storlek 62 har vi hur mycket som helst.

Kan verkligen rekommendera ullfleeceoverall iaf! Inte så tjock så funkar fint i sele och vagn men håller henne ändå tillräckligt varm utan massa kläder under. Mycket nöjda!
 
det känns väldigt overkligt, kommer nog inte att förstå det förrän bebis redan finns där :) kul att det inte är så långt kvar också :)

När jag var gravid tyckte jag båda gångerna att det var så overkligt att det bodde en bebis i magen. Men det var ändå ingenting jämfört med hur overkligt det blir när bebisen är på utsidan och man tänker på att man haft den inne i magen i 9 månader :p
 
Vi har plockat bort det minsta i storlek 50 men 50/56 sitter fint och det mesta i 56 är fortfarande stort. Vi har mest sommarkläder i 50 och 56 efter storebror så det är inte mycket vi varierar mellan nu. Men det känns onödigt att köpa sånt hon ändå växer ur snart och i storlek 62 har vi hur mycket som helst.

Kan verkligen rekommendera ullfleeceoverall iaf! Inte så tjock så funkar fint i sele och vagn men håller henne ändå tillräckligt varm utan massa kläder under. Mycket nöjda!

50 var för litet redan från början (hon var 53 cm lång), 50/56 och 56 fungerar bodys som är nya men det som finns kvar sen tidigare är för litet (tvättat många gånger och krympt antar jag)
 
50 var för litet redan från början (hon var 53 cm lång), 50/56 och 56 fungerar bodys som är nya men det som finns kvar sen tidigare är för litet (tvättat många gånger och krympt antar jag)

Ja alltså vår tjej var 55 cm igår så rent logiskt borde ju 50 vara för litet nu :idea: Men är ju mycket som är ologiskt med bebisstorlekar :p Och som du säger, det som är välanvänt är minst så blir nog att de krymper lite med tiden och tvättandet :)
 
Inatt hade vi en riktigt bra natt men då väger vi upp det med en stökig dag istället :p Hon verkar orolig, kan nog vara magen som bråkar lite med henne. Hon har inte sovit mer än en halvtimme i streck sen vi gick upp i morse och är gnälligare än vanligt och vill amma typ hela tiden. Bara att kapitulera och ge upp det man hade tänkt lyckas göra idag och hänga i soffan istället!
 
Ida blev två veckor igår och jag kan inte bestämma mig för om tiden går fort eller inte. Jag kan inte komma ihåg hur det var utan henne samtidigt som två veckor inte är så lång tid egentligen. Vi är redan inne på em del kläder i 62, framförallt bodys. Hon har väldigt lång överkropp och så anväder vi tygblöjor som behöver lite mer plats
.

Känns samma här och hon blev 2v idag. På ett sätt känns det som om det var nyss vi åkte in till förlossningen men samtidigt känns livet med bebis så självklart redan på något sätt.
Här börjar vi nu växa ur de minsta pyjamasarna i storlek 44 och de små vi har i storlek 50 börjar vara mindre tältlika, Ska bli spännande att se vad hon väger på bvc imorgon, hon äter som en häst iaf :up:
 
Alfred är 6 veckor nu och vi hade BVC-besök idag. :)

All min ångest från starten - då när vikten gick åt fel håll osv - kan jag garanterat släppa nu iaf. Han väger nu 5410g och är 59,5cm lång - det är en ökning med 1210g och 3cm sedan förra besöket (10/10)! :D

Inte konstigt att vi fått lägga bort alla kläder i 56 och nu enbart använder 62! :rofl:
 
Alfred är 6 veckor nu och vi hade BVC-besök idag. :)

All min ångest från starten - då när vikten gick åt fel håll osv - kan jag garanterat släppa nu iaf. Han väger nu 5410g och är 59,5cm lång - det är en ökning med 1210g och 3cm sedan förra besöket (10/10)! :D

Inte konstigt att vi fått lägga bort alla kläder i 56 och nu enbart använder 62! :rofl:

Skönt när det går åt rätt håll :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 847
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 072
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 717
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 218
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp