Höstföräldrar 2018, del 2

Så länge du inte upplever att han har behov av att sitta upp så skulle jag ha kvar liggdelen, om den inte var för trång då. Med storebror bytte vi för han blev mer och mer vaken och var inte nöjd att ligga ner då.

Jag tror han får plats en eller två månader till. Det är en liten liggdel och en lång bebis, men han har inte visat något missnöje, så det är mycket möjligt att vi väntar. Dessutom ska jag leta reda på sittdelen också :angel:. Tror den är på vinden. Eller i garaget. Eller i förrådet.
 
Här har lillebror fortfarande feber men inte så mkt och är supersnorig och hostig... :cry::down: jag fick också feber men kände mig pigg redan igår em.

Nu håller jag tummarna att skiten ger med sig!!
 
@Olina vi också!

Här har jag ett pappa-problem... Mamma är det bästa som finns typ alltid. Pappa funkar så länge grabben inte är eller blir ledsen. Jag hoppas det bara är någon snabbt övergående fas för det är rätt tufft för oss alla :(
 
Krya på er och era små grabbar @Olina och @Blyger! Och det låter tufft för er med mammigheten Blyger.. Det är ju säkert en fas men förstår att det kan tära på en :(

Nu är Alvar snart 5 månader och han får faktiskt lite mini-slick-på-fingret-smakisar nästan dagligen, känns som han blir mer o mer intresserad. Jag tuggar oftast lite åt honom av något jag äter och ger honom lite. Han har provat lite frukter, potatis, sötpotatis, broccoli, ägg, lite skorpa med smör och brukar ge pyttelite gröt när jag äter det till frukost.
Babysimmet går riktigt bra nu och han "dyker" (doppas) och har sig. Så söt! :love:
 
Snart slänger jag alla principer åt fanders och köper en lekhage till det här galna barnet :angel:! Han reser sig mot allt, kryper i racerfart och försöker ivrigt klättra upp i soffan (det går inget vidare). En hundbur kanske vore något :laugh:.

Här är alla i familjen snoriga, men inte sjuka i övrigt. Det går åt mycket hushållspapper för tillfället!
 
Så härligt att läsa om allas sötnosar! :love:
Tänk att dom blivit så stora! :nailbiting:

Min tjej har sedan igår börjat säga ma-ma, da-da, ba-ba.. Så gulligt :heart och häftigt! Min lilla tjej liksom. munnen går i ett nu haha å hon e ju så stolt över sina ljud hon åstadkommer. :D
Däremot kanske lite seg på motorikfronten, hon är nu 6,5 mån å gillar mest att sitta å stå, magliggande e pest tycker hon men vi tränar d varje dag! Rullar lite från rygg till mage, men mamma får jobba hårt me att motivera mha leksaker :angel:

Växlar mellan liggdel å sittdel nu, å lutar väl åt att vi plockar undan liggdelen snart..
Mat är intressant å spännande, hon vill smaka på d mesta å håller gärna skeden själv :p
 
Grabben låter lite ledsen halvt i sömnen. Måste härda ut. Igår gick jag in till honom för att trösta men enda som hände var att han vaknade och blev väldigt ledsen på riktigt :cool:
 
Här rullar allt på :) Jag har fått en bärsjalspsykos och spenderar orimligt mycket tid på att kolla på olika bärsjalar/selar och försöker just nu lära mig att knyta upp ungen på ryggen. Gick bra igår med ett lyckat knyt men idag gick det inte alls! Har varit ute och gått med ungen i vävd sjal ett gäng gånger nu, SÅ mysigt och sjukt bra avlastning. Tycker inte vår sele avlastar alls lika bra på mig, men mannen gillar den mycket (en ergobaby 360 omni).

Vi hoppas nu också att tidsomställningen ska verka i vår favör och göra att bebis sover 19-06/07 istället för 18-05/06. Igår var dock en lite konstig dag där han inte somnade förrän vid 20 pga krånglig mage. Så vi får väl se :D

Alvar närmar sig sin fem-månadersdag och gör en hel del mysiga ljud, skrattar :love: och rullar mycket till mage där han nu lätt rör sig ett helt 360-varv för att kolla in omgivningarna. Så jäkla go bebis!

Fråga: Hur länge låter ni era små sova i babyskyddet om de somnat där i bilen? Tills de vaknar av sig själva? Eller flyttar ni över de till säng när ni kommer hem?
 
Fråga: Hur länge låter ni era små sova i babyskyddet om de somnat där i bilen? Tills de vaknar av sig själva? Eller flyttar ni över de till säng när ni kommer hem?

Jag tycker babyskyddet är bökigt att bära på så flyttar alltid till vagn om vi är iväg eller säng om vi är hemma. Funkar det så funkar det liksom :D
 
Här rullar allt på :) Jag har fått en bärsjalspsykos och spenderar orimligt mycket tid på att kolla på olika bärsjalar/selar och försöker just nu lära mig att knyta upp ungen på ryggen. Gick bra igår med ett lyckat knyt men idag gick det inte alls! Har varit ute och gått med ungen i vävd sjal ett gäng gånger nu, SÅ mysigt och sjukt bra avlastning. Tycker inte vår sele avlastar alls lika bra på mig, men mannen gillar den mycket (en ergobaby 360 omni).

Vi hoppas nu också att tidsomställningen ska verka i vår favör och göra att bebis sover 19-06/07 istället för 18-05/06. Igår var dock en lite konstig dag där han inte somnade förrän vid 20 pga krånglig mage. Så vi får väl se :D

Alvar närmar sig sin fem-månadersdag och gör en hel del mysiga ljud, skrattar :love: och rullar mycket till mage där han nu lätt rör sig ett helt 360-varv för att kolla in omgivningarna. Så jäkla go bebis!

Fråga: Hur länge låter ni era små sova i babyskyddet om de somnat där i bilen? Tills de vaknar av sig själva? Eller flyttar ni över de till säng när ni kommer hem?
Härligt att sjalen fungerar så bra! Jag har fått låna en av en kompis men aldrig använt den :o skyller på att jag inte vet hur man knyter den fast det är ju lätt att kolla upp givetvis! Har också en ergobaby omni 360 som jag tycker fungerar bra, får lite ont i svanken efter ett tag bara.
Vad gäller babyskyddet så låter jag Alvin sova kvar men 9 av 10 ggr så vaknar han under tiden jag bär in honom från bilen (j*vla hundar som skäller när man kommer hem) men om han sover så låter jag honom sova kvar tills han vaknat :)
 
Gnällig Alvin inatt. Vet inte riktigt vad som felat, lite pruttig mage tror jag. Han har vaknat och varit ledsen många gånger stackaren.

En fråga till er som gjort snitt: känner ni av snittet mycket när ni har på er lite tightare jeans? Jag går ganska mycket i typ yogabyxor/tights med hög mudd just för att det är bekvämt över snittet. Jeans ned normal midja skaver och gör ont över snittet har jag märkt:down:
 
Gnällig Alvin inatt. Vet inte riktigt vad som felat, lite pruttig mage tror jag. Han har vaknat och varit ledsen många gånger stackaren.

En fråga till er som gjort snitt: känner ni av snittet mycket när ni har på er lite tightare jeans? Jag går ganska mycket i typ yogabyxor/tights med hög mudd just för att det är bekvämt över snittet. Jeans ned normal midja skaver och gör ont över snittet har jag märkt:down:
Känner av för jag men inte så det gör ont och jag undviker tajta kläder pga det. Undviker tajta kläder men bara för det är SÅ mkt skönare med mysbyxor :o:D
 
@Trollunge ibland får han sitta kvar och ibland inte, nu sitter jag tex ute i bilen och skriver efter jag lämnat storebror på förskolan och Anton sover fortfarande. Ska strax gå in och försöka lägga över i vagn, får se hur det går...

För övrigt så har jag inte haft nå bokade saker i veckorna och nu kommer allt samtidigt. På måndag börja babysim, de gjorde en extra grupp :bow::banana: och även mammamageträningen börjar då också 💪
 
Härligaste helgen på länge! Varmt och skönt, massor av trädgårdsfix och jättegosiga gossar:love:
Caspian fick testa brorsans plats i vagnen eftersom han va alldeles för pigg (enl honom) för att ligga i liggdelen så då fick det bli sittdel under tiden som jag rensade rabatter och storebror härjade. Mycket intryck blev det och det slutade med att han stensomnade efter 30min:D:heart
Men innan dess va det spännande! Älskade plutt...
7F3A8902-1E6E-42EE-8E62-530242EF6A9E.jpeg
 
Härligaste helgen på länge! Varmt och skönt, massor av trädgårdsfix och jättegosiga gossar:love:
Caspian fick testa brorsans plats i vagnen eftersom han va alldeles för pigg (enl honom) för att ligga i liggdelen så då fick det bli sittdel under tiden som jag rensade rabatter och storebror härjade. Mycket intryck blev det och det slutade med att han stensomnade efter 30min:D:heart
Men innan dess va det spännande! Älskade plutt...
Visa bifogad fil 27838
Varmt och skönt?!??!! Du skojar.... vi fick typ 1 dm snö och runt nollan men såg att alla på insta som inte bor i närheten hade fint och varmt :mad::mad::down::meh::cautious:
 

Bifogade filer

  • 20190405_141617.jpg
    20190405_141617.jpg
    200,4 KB · Visningar: 6
Annars har vi haft en intensiv måndag med uppstart på mammamageträning och babysim. Storebror fick vara hos farmor och farfar.

Kommer bli bra bara jag får in rutin med mat, sov osv på lillebror. Han är ju tyvärr fortfarande trökig med amning och gröt tar tid att få i han.

Han sov i alla fall igenom träningen och gillade badet :love::)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 762
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 134
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 767
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 729
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp