Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Latsigini hehe vilken start på dagen :angel: Hoppas du mår bättre nu. Påminner om när jag kräktes på Ica maxis kundtoalett pga graviditeten. Mannen upplyste mig om när jag var klar att alla som satt i cafét utanför hade hört mig :rofl: Förklarade varför alla kollade så konstigt på mig när jag kom ut :angel:

Eller hur! :)
Ha ha åh ja inte lätt att kräkas tyst lixom :D:D
 
Stackare! Det är hemskt att må så illa. Men äsch, inget att skämmas över! En bekant till mig kräktes konstant dom första 3 månaderna och det såg lite lustigt ut när hon kom knallandes på gatan och stannade titt som tätt och kräktes. Jag är i vecka 17 snart och kräktes det första jag gjorde imorse :eek: dock har det blivit mycket glesare mellan kräkningarna :up:

Ha ha kan se din bekant framför mig längst gatan :D:rofl::rofl:
Låter bra att det blir glesare med tiden! Ser jag fram emot :)
 
Bm besök idag! Kom sent pga morgon kräkningarna som inte ville ge sig :banghead:

Socker 5,7 blodtryck 120/70 känns som ett rätt onödigt besök! Tog dock en drös blodprov! Nu ska jag inte dit försen efter rul märkligt!
 
Jobbigt med kräkningar @Latsigini och @Mellanmjölk ! Här verkar illamåendet äntligen ha gett med sig!

Ställde mig på vågen i morse och har återgått till min ursprungsvikt. Gick ju upp 2 kg i början, men nu när jag kunnat äta mer varierat verkar det som om kroppen stabiliserar sig. Är ju bara i vecka 15, så än finns det ju tid att gå upp :p. Ska bli jättespännande att se hur lång tid det dröjer innan man faktiskt ser gravid ut!
 
Vecka 16. Illamåendet och kräkningarna har lugnat sig dagtid, mellan 10 och 14 ungefär vilket innebär att jag får behålla lunchen. :banana:
Fick svar på nipt och allt var i sin ordning. I provsvaret fanns även en väldigt lockande ikon att klicka på om en vill veta könet på barnet. Maken klickade och har svaret, jag är ännu så länge ovetande men antar att han inte kan hålla tyst hur länge som helst. Jag är säker på att det är en pojke i magen och skulle bli oerhört förvånad om det visar sig vara annorlunda.
 
Vecka 16. Illamåendet och kräkningarna har lugnat sig dagtid, mellan 10 och 14 ungefär vilket innebär att jag får behålla lunchen. :banana:
Fick svar på nipt och allt var i sin ordning. I provsvaret fanns även en väldigt lockande ikon att klicka på om en vill veta könet på barnet. Maken klickade och har svaret, jag är ännu så länge ovetande men antar att han inte kan hålla tyst hur länge som helst. Jag är säker på att det är en pojke i magen och skulle bli oerhört förvånad om det visar sig vara annorlunda.

Va skönt!! Men va spännande! Skulle inte kunnat hålla mig!!
 
Idag har jag ringt barnmorskan och bokat in första tiden dit :) Det blir hälsosamtal i nästa vecka och sen inskrivning 16 april om allt går som det ska!
Lite diskrepans i hur de räknar veckorna jämfört med min app. Jag har använt Natural Cycles några månader och den tycker ju sig veta exakt när jag hade ägglosnning och därmed när jag blev gravid. Sen lägger den på 14 dagar för att matcha vården. Och enligt appen var min ägglossning ganska sen den månaden, på CD 23. Medan vården räknar ju från sista mensens första dag och utgår från att man haft ägglossning CD 14. Så enligt BM var ju jag på vecka 7, 6+nånting kommer inte ihåg exakt. Medan appen ju säger vecka 6, 5+4.
Får väl fråga om detta nästa vecka :p

Annars fortsätter det med molvärk till och från + att brösten blivit alltmer ömma senaste dagarna. Sover lite konstigt med, trött tidigt på kvällen men vaknar vid 5-6 på morgonen o känner mig pigg :cautious:
 
Var till läkaren igår och fick medicin mot illamåendet! Vill helst inte ta mediciner så undviker dem... sitte dock i bilen å ska in på dagens sista jobbmöte och mår så sjukt illa!! Så himla korkat!!

Någon annan som tar lergigan?
 
Var till läkaren igår och fick medicin mot illamåendet! Vill helst inte ta mediciner så undviker dem... sitte dock i bilen å ska in på dagens sista jobbmöte och mår så sjukt illa!! Så himla korkat!!

Någon annan som tar lergigan?
Jag tog lergigan under min förra graviditet och det finns risk att du blir väldigt trött, så du bör inte ta dem när du ska köra bil förrän du testat hur du reagerar. Hoppas de hjälper!
 
Var till läkaren igår och fick medicin mot illamåendet! Vill helst inte ta mediciner så undviker dem... sitte dock i bilen å ska in på dagens sista jobbmöte och mår så sjukt illa!! Så himla korkat!!

Någon annan som tar lergigan?
Hade lergigan hemma efter att ha fått det mot ångest. Tog det mot illamåendet vid behov. I början blev jag trött av dem, men kroppen vande sig efter ett tag så det tog bort illamående utan att jag blev trött.
 
@Lilies Om du vet ungefär när ägglossningen var så är det ju troligt att rutinultraljudet kommer "backa" dig jämfört med barnmorskans beräkning, så jag skulle nog mentalt ställa in mig på ett senare BF-datum än det som utgår från senaste mensen!

Idag går jag in i vecka 16. Ser man fram emot varenda veckobyte med samma entusiasm som en femåring ser fram emot julafton :D.
 
Hade lergigan hemma efter att ha fått det mot ångest. Tog det mot illamåendet vid behov. I början blev jag trött av dem, men kroppen vande sig efter ett tag så det tog bort illamående utan att jag blev trött.

Detta är comp så den ska man tydligen inte bli trött av? Jag vet inte!
 
Detta är comp så den ska man tydligen inte bli trött av? Jag vet inte!

Jag hör inte till denna tråd men. Jag prövade lergigan vid min graviditet, blev som rejält bakfull av den vanliga, dvs trött, trögtänkt och kraftigt dovt illamående (var ju då extremt illamående från början). Av lergigan comp så blev jag visserligen inte lika trött men så pass darrig och med rejsande hjärtrytm att jag inte kunde funktionera vettigt öht. Pröva första gången en dag du bara ska vara hemma är mitt förslag. Jag valde att inte äta nån av de efter att ha provat.
 
@Mellanmjölk jag hör inte heller hit men fick comp senaste graviditeten. Jag var så dålig att jag inte fick behålla något och gick ner nästan tre kg innan inskrivningen. När mitt illamående var som värst kunde jag ändå spy men oftast funkade de riktigt bra och jag kände inte av något speciellt när jag tagit dem. Jag tog oftast maxdos för att kunna fungera öht. Illamåendet avtog i v 17 och då kunde jag sluta med dem, men det kom tillbaka igen i v 30 men i mildare form och försvann sen igen.
 
Hej allesammans!
Hoppas jag hittade senaste listan, den var en bit bak.
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Nu har jag läst allt ni skrivit och tänkte hoppa in också. Är i vecka 6 (5+4) enligt appen.
Så rätt tidigt än men är optimistisk. Har ett barn innan på 1.5 år och hängde i sommar/höst -16 gruppen då.
Trodde verkligen inte på att de var sant när det blev positivt på första försöket efter att kopparspiralen togs bort. Med första tog det 9 månader.
Har inte mycket symtom. Pyttelite illamående på kvällarna ibland, har varit väldigt trött på kvällen några veckor (blev bättre efter jag plussade) och väldigt luktkänslig!! Lite jobbigt på jobbet att jag reagerar så starkt på många saker jag ska blanda ihop. Jobbar som tandsköterska. Vad jobbar ni andra med?
 
Hej allesammans!
Hoppas jag hittade senaste listan, den var en bit bak.
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Nu har jag läst allt ni skrivit och tänkte hoppa in också. Är i vecka 6 (5+4) enligt appen.
Så rätt tidigt än men är optimistisk. Har ett barn innan på 1.5 år och hängde i sommar/höst -16 gruppen då.
Trodde verkligen inte på att de var sant när det blev positivt på första försöket efter att kopparspiralen togs bort. Med första tog det 9 månader.
Har inte mycket symtom. Pyttelite illamående på kvällarna ibland, har varit väldigt trött på kvällen några veckor (blev bättre efter jag plussade) och väldigt luktkänslig!! Lite jobbigt på jobbet att jag reagerar så starkt på många saker jag ska blanda ihop. Jobbar som tandsköterska. Vad jobbar ni andra med?

Välkommen! :) Jag är på 5+6 idag enligt min app, så vi ligger väldigt likt :up: Ska ta och skriva in mig på listan med!
Jag jobbar som sjuksköterska vilket ju definitivt skulle kunna bli extra jobbigt om jag blev väldigt känslig för lukter... Ex vid såromläggningar eller så ;)
 
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet

November
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Lilies, 29 år, första barnet
 
Jag jobbar som socialsekreterare. Jag är sjukskriven halvtid och överens med mina kollegor om att försöka undvika ärenden som kan påverka mitt psykiska och fysiska mående. Jag har mycket vänliga och förstående kollegor som dessutom är medvetna om svårigheterna att hitta ”rätt” vikarier så de går nog längre i sin omtanke än de skulle behöva för att jag ska kunna arbeta.

Angående det här med arbete, hur mycket gravidkläder behöver man? Förra graviditeten var jag sjukskriven och kunde dra mig runt i mjukisbyxor mest hela tiden. Nu ser det annorlunda ut och planen är att jobba till några veckor innan BF. Vad behöver jag införskaffa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 904
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
116 659
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 545
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 972
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp