Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu finns det ju ingen anledning att vara anonym längre så uppdaterar :)

Latsigini = Catrool :)

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
5/11 Olina, 33 år, andra barnet
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet
 
Liten update också :)

Går in i vecka 18 i morgon och mår oförskämt bra nu, så bra att man istället börjar bli orolig för MA...

I går gjorde jag något så dumt också utan att tänka.
Skulle lite snabbt fånga upp ett spännband i en öppen gallerkärra igår, så jag spände magmusklerna och hängde över kanten och hämtade upp spännbandet. I samma sekund som jag kom ner fick jag typ panik för att jag kanske nu har mosat bebis! :eek::nailbiting: Har googlat en massa ( såklart) och de sägs ju att bebis ligger väldigt skyddad men risken är att man skulle kunna skada moderkakan som för mig ligger på framsidan. De gjorde inte ont eller så men nu är jag jätte nojig :(

RUL 22/5 har aldrig känts så långt bort!
 
Liten update också :)

Går in i vecka 18 i morgon och mår oförskämt bra nu, så bra att man istället börjar bli orolig för MA...

I går gjorde jag något så dumt också utan att tänka.
Skulle lite snabbt fånga upp ett spännband i en öppen gallerkärra igår, så jag spände magmusklerna och hängde över kanten och hämtade upp spännbandet. I samma sekund som jag kom ner fick jag typ panik för att jag kanske nu har mosat bebis! :eek::nailbiting: Har googlat en massa ( såklart) och de sägs ju att bebis ligger väldigt skyddad men risken är att man skulle kunna skada moderkakan som för mig ligger på framsidan. De gjorde inte ont eller så men nu är jag jätte nojig :(

RUL 22/5 har aldrig känts så långt bort!
Det är ingen fara för bebis, ta det lugnt :)
 
Alltså dessa foglossningar! :wtf: Blir tokig. Brukar ändå få det att fungera, men är själv med sonen just nu och i ytterligare nån vecka framåt då sambon jobbar på annan ort. Sonen är som sagt bara 11 månader och går inte ännu (även om han kämpar för att lära sig) så det blir mycket bärande. Natten har varit minst sagt jobbig, behövde verkligen vända mig i sängen, men det var lättare sagt än gjort.. Till slut, efter typ 15 minuter lyckades jag, med lite kvävda skrik emellanåt. Sonen vaknade inte som tur var. Alltid något..

Usch det låter kämpigt! :( Kommer det vara såhär hela vägen tror du eller kan det bli bättre med foglossningen framöver?
 
Jag börjar se gravid ut! :eek::D Gick in i vecka 15 igår och nu har jag bara ett par jeans där jag fortfarande kan knäppa knappen, detta är då ett par som varit för stora i midjan fram till nu och där jag behövt skärp för att hålla de uppe öht men som nu sitter bra :up: Magen börjar faktiskt bli ganska rund så måste nog berätta på jobbet snart innan folk ser det av sig själva känns det som! Planen är att berätta om 1,5 vecka typ efter jag är tillbaka från bröllopet. Får se om den planen håller eller jag berättar i början på nästa vecka..:p
 
Jag börjar se gravid ut! :eek::D Gick in i vecka 15 igår och nu har jag bara ett par jeans där jag fortfarande kan knäppa knappen, detta är då ett par som varit för stora i midjan fram till nu och där jag behövt skärp för att hålla de uppe öht men som nu sitter bra :up: Magen börjar faktiskt bli ganska rund så måste nog berätta på jobbet snart innan folk ser det av sig själva känns det som! Planen är att berätta om 1,5 vecka typ efter jag är tillbaka från bröllopet. Får se om den planen håller eller jag berättar i början på nästa vecka..:p
Jag ska också in och kläcka nyheten på jobbet nästa vecka. Lyckan blir nog inte total eftersom jag skulle kommit tillbaks i okt men istället kommer ju plutt i okt, men det får dom ta:D
 
Vilken strålande dag! Uppe vid 3 i morse och kräktes, igen vid 8 och så stannade vi på eftermiddagen efter vägen till middag för ännu mer kräk i 15 minuter på En busshållsplats med massor av passerande bilar! Livet är glammigt hörrni :grin:
 
Vilken strålande dag! Uppe vid 3 i morse och kräktes, igen vid 8 och så stannade vi på eftermiddagen efter vägen till middag för ännu mer kräk i 15 minuter på En busshållsplats med massor av passerande bilar! Livet är glammigt hörrni :grin:
Men usch det låter inte alls roligt :(

Själv börjar jag må bättre och är inte lika trött heller. Igår orkade jag tom rida vid 18.30 det var länge sen jag gjorde det.

Har fått tid för rul nu den 14 juni så vill bara att det ska vara nu ;)
 
Men usch det låter inte alls roligt :(

Själv börjar jag må bättre och är inte lika trött heller. Igår orkade jag tom rida vid 18.30 det var länge sen jag gjorde det.

Har fått tid för rul nu den 14 juni så vill bara att det ska vara nu ;)

Skönt att de vänder för dig!

Och ja väldigt drygt mår annars bra kräks bara ett par gånger på morgonen kanske 3 av 7 dagar dessa dagar får man njuta ordentligt!

Sambon har för första gången idag fått känna bebis :love: den lilla var väldigt livlig och han lyckades för första gången känna det lite mer än bara något som kanske eventuellt är en bebis!

Rul för oss på fredag :banana:
 
Haft några sämre dagar nu, var på möhippa hela dagen i lördags vilket gjorde att jag var jättetrött hela söndagen. Sen igår fick jag huvudvärk igen, och då mår jag också illa. Gick och la mig och sov länge inatt men vaknar med samma huvudvärk och illamående :down: Kräktes för andra gången under graviditeten i morse.
Alltså förlåt för att jag klagar över detta alla ni som kräks/kräkts massor men alltså skulle man inte må BÄTTRE nu en bit in? :p Vecka 15 (14+5) idag.
Föll till föga nu iaf och tog två Panodil för nån timme sen vilket börjar hjälpa. Och ingen tid för vila nu i veckan mtp att vi gifter oss på lördag!!! Så en del att fixa innan såklart och dagen i sig kommer ju vara lång, håller tummarna för att jag mår bra på lördag :heart Söndag kommer jag nog vara helt död iaf :rofl:
 
Haft några sämre dagar nu, var på möhippa hela dagen i lördags vilket gjorde att jag var jättetrött hela söndagen. Sen igår fick jag huvudvärk igen, och då mår jag också illa. Gick och la mig och sov länge inatt men vaknar med samma huvudvärk och illamående :down: Kräktes för andra gången under graviditeten i morse.
Alltså förlåt för att jag klagar över detta alla ni som kräks/kräkts massor men alltså skulle man inte må BÄTTRE nu en bit in? :p Vecka 15 (14+5) idag.
Föll till föga nu iaf och tog två Panodil för nån timme sen vilket börjar hjälpa. Och ingen tid för vila nu i veckan mtp att vi gifter oss på lördag!!! Så en del att fixa innan såklart och dagen i sig kommer ju vara lång, håller tummarna för att jag mår bra på lördag :heart Söndag kommer jag nog vara helt död iaf :rofl:
Första graviditeten mådde jag inte bra förrän i v 16 så håller tummar att det ger med sig snart.

Hoppas ni får en fin dag på lördag och att du får må bra :):up:
 
Haft några sämre dagar nu, var på möhippa hela dagen i lördags vilket gjorde att jag var jättetrött hela söndagen. Sen igår fick jag huvudvärk igen, och då mår jag också illa. Gick och la mig och sov länge inatt men vaknar med samma huvudvärk och illamående :down: Kräktes för andra gången under graviditeten i morse.
Alltså förlåt för att jag klagar över detta alla ni som kräks/kräkts massor men alltså skulle man inte må BÄTTRE nu en bit in? :p Vecka 15 (14+5) idag.
Föll till föga nu iaf och tog två Panodil för nån timme sen vilket börjar hjälpa. Och ingen tid för vila nu i veckan mtp att vi gifter oss på lördag!!! Så en del att fixa innan såklart och dagen i sig kommer ju vara lång, håller tummarna för att jag mår bra på lördag :heart Söndag kommer jag nog vara helt död iaf :rofl:
Jag är också i v15 (14+4) och spyr fortfarande emellanåt:meh: Det va likadant mina 2 förra graviditeter och gav sej runt v16-17 så jag hoppas att det ger sej snart.
 
Haft några sämre dagar nu, var på möhippa hela dagen i lördags vilket gjorde att jag var jättetrött hela söndagen. Sen igår fick jag huvudvärk igen, och då mår jag också illa. Gick och la mig och sov länge inatt men vaknar med samma huvudvärk och illamående :down: Kräktes för andra gången under graviditeten i morse.
Alltså förlåt för att jag klagar över detta alla ni som kräks/kräkts massor men alltså skulle man inte må BÄTTRE nu en bit in? :p Vecka 15 (14+5) idag.
Föll till föga nu iaf och tog två Panodil för nån timme sen vilket börjar hjälpa. Och ingen tid för vila nu i veckan mtp att vi gifter oss på lördag!!! Så en del att fixa innan såklart och dagen i sig kommer ju vara lång, håller tummarna för att jag mår bra på lördag :heart Söndag kommer jag nog vara helt död iaf :rofl:

Jag är i vecka 18+ 4 och har kräkts tre gånger idag och tog en till 10 min efter vägen kräkandes igår!
Men jag är å andra sidan rättså extrem med första barnet kräktes jag inte lika många gånger om dagen men varje dag till vecka 34 kanske hade en bra period till vecka 38 typ då började de om!
Vår barnmorska sa ju sist jag var där i vecka 10 (?!) kämpa på de brukar ge sig omkring vecka 13-14.... jovisst! Tror inte de spelar ngn roll om man kräks 2 eller 20 gånger lika himla jobbigt endå!

Hoppas ni får en fantastisk dag på lördag:love:
 
Haft några sämre dagar nu, var på möhippa hela dagen i lördags vilket gjorde att jag var jättetrött hela söndagen. Sen igår fick jag huvudvärk igen, och då mår jag också illa. Gick och la mig och sov länge inatt men vaknar med samma huvudvärk och illamående :down: Kräktes för andra gången under graviditeten i morse.
Alltså förlåt för att jag klagar över detta alla ni som kräks/kräkts massor men alltså skulle man inte må BÄTTRE nu en bit in? :p Vecka 15 (14+5) idag.
Föll till föga nu iaf och tog två Panodil för nån timme sen vilket börjar hjälpa. Och ingen tid för vila nu i veckan mtp att vi gifter oss på lördag!!! Så en del att fixa innan såklart och dagen i sig kommer ju vara lång, håller tummarna för att jag mår bra på lördag :heart Söndag kommer jag nog vara helt död iaf :rofl:
Vecka 10-14 mådde jag bara lite illa. Vecka 15-20 mådde jag mycket illa och kräktes :meh:.
 
Ni som inte vet kön än? Har ni ngn känsla?

Nä. Kompisarna tycker att det verkar vara en pojke till. Jag är lika Clueless som förra gången. ;)

Känner också av mer illamående för tillfället - men funderar om det hänger ihop med att vi haft så varmt i några dagar.

Sonen är hemma med feber sedan i torsdags. Maken har fått till på vc för koll nu på eftermiddagen så får vi se vad de säger. Senaste budet var virus - men det börjar bli många dagar nu med 39-40 graders feber. :(
 
Ni som inte vet kön än? Har ni ngn känsla?
Nä, ingen aning faktiskt men känner att det inte spelar så stor roll. Mest praktiskt med en pojke till kanske för då har vi allt medans om det blir en tjej så blir det nog en del nya kläder skulle jag gissa :angel:

Vi ska i alla fall ta reda på det på RUL :)
 
Ni som inte vet kön än? Har ni ngn känsla?
Nej, med första gissade jag tjej och hade rätt med andra så kollade vi inte men alla kläder jag sydde gick i ”pojkfärger” så nån inre aning måste jag haft:D:heart
Men nu, har inte en susning! Och vi ska inte kolla heller utan det får bli en glad överraskning. Är faktiskt jäkligt härligt att få fråga vad det blev:love: Vi har mängder med kläder framförallt till pojke såklart men alla Filippas kläder ligger sparade i en låda så om det blir en flicka så finns det en del.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 724
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
116 061
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 136
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 631
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp