Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch det låter kämpigt! :( Kommer det vara såhär hela vägen tror du eller kan det bli bättre med foglossningen framöver?

Tyvärr blir det nog inte bättre enligt min erfarenhet :( Men ska försöka komma mig iväg på akupunktur på BB i alla fall och se om det kan vara till nån hjälp, har fått remiss dit. Problemet är att jag inte riktigt "tror på" sånt.. Men kanske är det jättebra, värt att prova.
 
Ni som inte vet kön än? Har ni ngn känsla?

Har faktiskt ingen direkt känsla. Vi har ju inte tagit reda på det och det får bli en överraskning även denna gång. Under förra graviditeten trodde i princip alla att det var en flicka, men de hade ju fel. Den gången trodde jag pojke först, men blev nog påverkad av att så många tjatade om att det var en flicka. Denna graviditet har nog ingen sagt något om vad de tror. Bara om vad de tycker att det ska vara :meh:

Ska jag gissa så tror jag på en pojke. Ingen direkt anledning till det, bara en liiten känsla :love:
 
Vecka 10-14 mådde jag bara lite illa. Vecka 15-20 mådde jag mycket illa och kräktes :meh:.

Usch säg inte så :p

Jag är i vecka 18+ 4 och har kräkts tre gånger idag och tog en till 10 min efter vägen kräkandes igår!
Men jag är å andra sidan rättså extrem med första barnet kräktes jag inte lika många gånger om dagen men varje dag till vecka 34 kanske hade en bra period till vecka 38 typ då började de om!
Vår barnmorska sa ju sist jag var där i vecka 10 (?!) kämpa på de brukar ge sig omkring vecka 13-14.... jovisst! Tror inte de spelar ngn roll om man kräks 2 eller 20 gånger lika himla jobbigt endå!

Hoppas ni får en fantastisk dag på lördag:love:

Men åh stackare! Hoppas det blir bättre för dig denna graviditeten.

Och tack! :love:

Ni som inte vet kön än? Har ni ngn känsla?

Ingen känsla alls! Jag tror vi kommer vilja veta vid RUL om det är möjligt :) Ingen större fara om de inte ser eller så men om de frågar om jag/vi vill veta säger jag nog ja! Ser ingen riktig anledning till att INTE ta reda på det och är ju nyfiken såklart. + att man slipper att alla ska hålla på och gissa det tycker jag bara verkar störigt :p

Hur var det, vet ni?

Tyvärr blir det nog inte bättre enligt min erfarenhet :( Men ska försöka komma mig iväg på akupunktur på BB i alla fall och se om det kan vara till nån hjälp, har fått remiss dit. Problemet är att jag inte riktigt "tror på" sånt.. Men kanske är det jättebra, värt att prova.

Hoppas verkligen det kan hjälpa!
 
Jag har berättat för kollegor och chef nu med! Alla blev glada och var jättegulliga. Blev också att jag och min chef diskuterade gravpenning, hur är det med er andra, är det något ni kommer ansöka om?
Jag jobbar som ssk inom hemsjukvård i en ganska liten grupp där vi jobbar helt ensamma kvällar och helger och vissa dagar. Det kan ju både vara ganska tungt och stressigt + att när man jobbar ensam finns ju kanske ingen möjlighet att ta rast/vila som man vill utan det beror på hur dagen blir. Dessutom har vi många patienter inom psykiatrin med diagnoser inom ex olika psykossjukdomar där det kan uppstå hot- och våldssituationer och vi ssk blir utringda.
Min chef tyckte absolut jag ska ansöka om de 60 dagarna då hon inte ser att jag går att omplacera.
Det låter ju såklart bra tycker jag och det var väldigt skönt att hon var så stöttande, detta var ju inte något jag alls tänkt så mycket på. Men herregud i så fall går jag ju typ i september kanske :eek: Det är ju hur snart som helst!
 
Jag har berättat för kollegor och chef nu med! Alla blev glada och var jättegulliga. Blev också att jag och min chef diskuterade gravpenning, hur är det med er andra, är det något ni kommer ansöka om?
Jag jobbar som ssk inom hemsjukvård i en ganska liten grupp där vi jobbar helt ensamma kvällar och helger och vissa dagar. Det kan ju både vara ganska tungt och stressigt + att när man jobbar ensam finns ju kanske ingen möjlighet att ta rast/vila som man vill utan det beror på hur dagen blir. Dessutom har vi många patienter inom psykiatrin med diagnoser inom ex olika psykossjukdomar där det kan uppstå hot- och våldssituationer och vi ssk blir utringda.
Min chef tyckte absolut jag ska ansöka om de 60 dagarna då hon inte ser att jag går att omplacera.
Det låter ju såklart bra tycker jag och det var väldigt skönt att hon var så stöttande, detta var ju inte något jag alls tänkt så mycket på. Men herregud i så fall går jag ju typ i september kanske :eek: Det är ju hur snart som helst!
Kul att det gick bra :)

Jag jobbar kommunalt och kan i princip bestämma mina dagar helt själv och har inga fysiskt tunga arbetsuppgifter så jag räknar med att gå hem i mitten av oktober ca 2 v innan. Hoppas bara att denna bebis kommer ut nära bf så jag slipper gå över 14 dagar som jag gjorde med första :grin:.
 
Kul att det gick bra :)

Jag jobbar kommunalt och kan i princip bestämma mina dagar helt själv och har inga fysiskt tunga arbetsuppgifter så jag räknar med att gå hem i mitten av oktober ca 2 v innan. Hoppas bara att denna bebis kommer ut nära bf så jag slipper gå över 14 dagar som jag gjorde med första :grin:.

Samma för mig, jobbar också kommunalt och bestämmer tider osv själv. Har sparat 2 veckors semester som jag planerar att ta ut 2 v innan BF :)
 
Kul att det gick bra :)

Jag jobbar kommunalt och kan i princip bestämma mina dagar helt själv och har inga fysiskt tunga arbetsuppgifter så jag räknar med att gå hem i mitten av oktober ca 2 v innan. Hoppas bara att denna bebis kommer ut nära bf så jag slipper gå över 14 dagar som jag gjorde med första :grin:.

Precis samma här! Första kom på bf +15
Så denna gång har jag sagt att jag jobbar så länge jag orkar! Vi har väldigt påställt på jobbet så tänker att jag kan jobba parallellt med min förhoppningsvis funna vikarie om det är så!
 
Usch säg inte så :p



Men åh stackare! Hoppas det blir bättre för dig denna graviditeten.

Och tack! :love:



Ingen känsla alls! Jag tror vi kommer vilja veta vid RUL om det är möjligt :) Ingen större fara om de inte ser eller så men om de frågar om jag/vi vill veta säger jag nog ja! Ser ingen riktig anledning till att INTE ta reda på det och är ju nyfiken såklart. + att man slipper att alla ska hålla på och gissa det tycker jag bara verkar störigt :p

Hur var det, vet ni?



Hoppas verkligen det kan hjälpa!
Vi kommer förhoppningsvis kolla könet nu på fredag på RuL!
Är dock väldigt nervös att det är ngt fel på barnet och kan inte riltigt släppa det... ska bli skönt att komma iväg
 
RUL tisdag nästa vecka, usch jag är verkligen supernervös över att bäbis inte lever där inne :crazy::(
Här gjort två UL redan privat och vet via NIPT i vecka 12 att vi väntar en liten flicka, men kan ändå inte sluta oroa mig :banghead:

Kanske blir det bättre när man börjar kännaa bäbis röra sig? Eller så kommer man vara sån här nu resten av livet :p
 
Precis samma här! Första kom på bf +15
Så denna gång har jag sagt att jag jobbar så länge jag orkar! Vi har väldigt påställt på jobbet så tänker att jag kan jobba parallellt med min förhoppningsvis funna vikarie om det är så!

Jag vill också jobba så länge jag orkar men får nog inse att jag kanske behöver vila. Det är så svårt att veta hur mycket man kommer orka precis innan förlossningen nu när allt känns bra, ja allt utom foglossningen då...
 
Vad kul för er som har Rul snart! Drygt 3 veckor kvar för oss :)

Jag känner mig ändå ganska lugn faktiskt. Min kille är väldigt bra på att inte oroa sig så jag försöker ta efter honom och tänka att med största sannolikhet är allt ok. Och att oroa sig i förväg kommer ju i vilket fall inte hjälpa om det nu skulle vara så att det är något fel.
Men ja, det är ju ibland lättare sagt än gjort såklart!! Jag är ganska bra på att oroa mig för saker i onödan ibland.. Men just nu känns allting ganska lugnt o bra :)
 
Kul att det gick bra :)

Jag jobbar kommunalt och kan i princip bestämma mina dagar helt själv och har inga fysiskt tunga arbetsuppgifter så jag räknar med att gå hem i mitten av oktober ca 2 v innan. Hoppas bara att denna bebis kommer ut nära bf så jag slipper gå över 14 dagar som jag gjorde med första :grin:.
Samma för mig, jobbar också kommunalt och bestämmer tider osv själv. Har sparat 2 veckors semester som jag planerar att ta ut 2 v innan BF :)
Precis samma här! Första kom på bf +15
Så denna gång har jag sagt att jag jobbar så länge jag orkar! Vi har väldigt påställt på jobbet så tänker att jag kan jobba parallellt med min förhoppningsvis funna vikarie om det är så!

Mm det är ju klart skillnad om man kan planera sina dagar mer själv o anpassa arbetet :) Skönt när det är så!
 
Allt såg bra ut och vi kommer få en pojke till :heartheart:heart
B0228986-6925-40EF-8CC2-8B114A876945.png
B0228986-6925-40EF-8CC2-8B114A876945.png
 
RUL tisdag nästa vecka, usch jag är verkligen supernervös över att bäbis inte lever där inne :crazy::(
Här gjort två UL redan privat och vet via NIPT i vecka 12 att vi väntar en liten flicka, men kan ändå inte sluta oroa mig :banghead:

Kanske blir det bättre när man börjar kännaa bäbis röra sig? Eller så kommer man vara sån här nu resten av livet :p

Säger som jag brukar säga. Först är det oro för missfall, sen minskade fosterrörelser, sen psd, sen att de ska sätta i halsen, sen att de ska krascha med moppen typ :p Välkommen till livet som förälder :D ;)

Men jag menar verkligen inte att förringa din oro. Har gått igenom samma sak (och två missfall) och vet precis hur jobbigt det är :(
 
Säger som jag brukar säga. Först är det oro för missfall, sen minskade fosterrörelser, sen psd, sen att de ska sätta i halsen, sen att de ska krascha med moppen typ :p Välkommen till livet som förälder :D;)

Men jag menar verkligen inte att förringa din oro. Har gått igenom samma sak (och två missfall) och vet precis hur jobbigt det är :(

Ja urs ja! Vi konstaterade precis samma på dagens ultraljud! Undra om man ens slutar oroa sig i graven! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 514
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 462
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 553
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 277
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp