Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
En knubbig son med mycket hår är född. Allt har gått bra och jag är så nöjd och glad över mitt planerade snitt där jag kände mig lyssnad på och respekterad hela vägen. Även tiden på bb har varit bra, även om.jag haft mycket hormonpåslag och gråtit och varit väldigt arg på min make och även personalen till viss del. :o Har bett alla inblandade om ursäkt i alla fall. Nu tränar vi på amning och hoppas på att få komma hem imorgon.
Nämen grattis till sonen! :heart
Attans att ni hinner före mig som hör till sommartråden :D
 
En knubbig son med mycket hår är född. Allt har gått bra och jag är så nöjd och glad över mitt planerade snitt där jag kände mig lyssnad på och respekterad hela vägen. Även tiden på bb har varit bra, även om.jag haft mycket hormonpåslag och gråtit och varit väldigt arg på min make och även personalen till viss del. :o Har bett alla inblandade om ursäkt i alla fall. Nu tränar vi på amning och hoppas på att få komma hem imorgon.
Grattis:heart
 
En knubbig son med mycket hår är född. Allt har gått bra och jag är så nöjd och glad över mitt planerade snitt där jag kände mig lyssnad på och respekterad hela vägen. Även tiden på bb har varit bra, även om.jag haft mycket hormonpåslag och gråtit och varit väldigt arg på min make och även personalen till viss del. :o Har bett alla inblandade om ursäkt i alla fall. Nu tränar vi på amning och hoppas på att få komma hem imorgon.

Åh stort grattis!!
 
En knubbig son med mycket hår är född. Allt har gått bra och jag är så nöjd och glad över mitt planerade snitt där jag kände mig lyssnad på och respekterad hela vägen. Även tiden på bb har varit bra, även om.jag haft mycket hormonpåslag och gråtit och varit väldigt arg på min make och även personalen till viss del. :o Har bett alla inblandade om ursäkt i alla fall. Nu tränar vi på amning och hoppas på att få komma hem imorgon.

Grattis :love:!

Här finns inga tecken på att förlossningen ska starta inom kort, men jag har det faktiskt så himla soft och behagligt just nu att jag passar på att njuta av sista tiden som enbarnsförälder :D. 8 dagar till BF och då får jag en igångsättning om jag vill, men just nu känner jag ingen som helst brådska. Jag sover gott, äter mycket och blir lite lagom bortskämd av familj och vänner. Tar långa promenader, passar på att umgås extra mycket med sonen och unnar mig lite extra vardagslyx. Har semester fram till BF, så har oceaner av egentid också när sonen är i skolan.
 
En knubbig son med mycket hår är född. Allt har gått bra och jag är så nöjd och glad över mitt planerade snitt där jag kände mig lyssnad på och respekterad hela vägen. Även tiden på bb har varit bra, även om.jag haft mycket hormonpåslag och gråtit och varit väldigt arg på min make och även personalen till viss del. :o Har bett alla inblandade om ursäkt i alla fall. Nu tränar vi på amning och hoppas på att få komma hem imorgon.
Stort grattis och vad skönt att allt gick bra!
 
BM-besök idag! Inte min vanliga utan en BM från BB. Förutom alla vanliga kontroller så gick vi igenom födelseplanen/förlossningsbrevet som jag fyllt i. Kändes inte som några konstigheter. Pratade lite om minskade fosterrörelser då jag tyckt att bebis varit ovanligt lugn nu i helgen. Blev att ta en CTG-kurva (skönt när de är noggranna!) och till en början sov bebis nog, för BM var inte riktigt nöjd med kurvan, hon sa att den inte säger oss något egentligen, så hon ruskade om magen ordentligt och gav mig två glas saft. Då blev det lite mer liv :D Hade lite sammandragningar under tiden jag satt där också, vilket ju syns på kurvan. Lite kul tycker jag när man verkligen kan se svart på vitt vad som händer. BM blev nöjd med kurvan och sa bara att hon skulle visa den för läkare senare (standard).

Sen var det då dags för det jag sett fram emot, hinnsvepningen! Eller ja, jag har väl inte sett fram emot själva grejen, men hoppas ju på att det ger resultat ;) Först hade hon lite svårt att nå, men sen gick det bra. Gjorde inte ont men var lite obehagligt förstås. Hon rörde runt en hel del och sa sedan att hon tycker att hon tog i ordentligt, så "måtte det inte ge resultat!". Men det vet man ju aldrig förstås, jag hoppas dock verkligen att det sätter igång något. Jag var i alla fall 3 cm öppen, men hon sa att det gick lätt att vidga ytterligare, till i alla fall 4 cm i dagsläget. Känns bra! Fanns dock en del kvar av livmodertappen.

Nu ikväll har jag haft lite molvärk och lite sammandragningar, men känns inte direkt som att något är på gång. Vi får se vad som händer helt enkelt. Vi passade på att gå ut i trädgården med kameran och fota magen lite innan det är för sent. Tog i princip inga bilder när sonen låg i magen, vilket känns lite synd så här i efterhand, så kul att vi hann med det nu. Sonen satt i vagnen medan vi fotade, men sedan ville han vara med, så nu har vi några roliga bilder på mig i långklänning med sonen i sin Batman-body i famnen :D Även katterna ville vara med, sprang runt fötterna på mig hela tiden :laugh: :heart Ska bli kul att se resultatet när sambon är färdig med bilderna.

Återbesök till läkare på onsdag, då får vi veta om det hänt nåt mer! Annars blir det väl en svepning till. Hoppas att ni mår bra alla!
 
BM-besök idag! Inte min vanliga utan en BM från BB. Förutom alla vanliga kontroller så gick vi igenom födelseplanen/förlossningsbrevet som jag fyllt i. Kändes inte som några konstigheter. Pratade lite om minskade fosterrörelser då jag tyckt att bebis varit ovanligt lugn nu i helgen. Blev att ta en CTG-kurva (skönt när de är noggranna!) och till en början sov bebis nog, för BM var inte riktigt nöjd med kurvan, hon sa att den inte säger oss något egentligen, så hon ruskade om magen ordentligt och gav mig två glas saft. Då blev det lite mer liv :D Hade lite sammandragningar under tiden jag satt där också, vilket ju syns på kurvan. Lite kul tycker jag när man verkligen kan se svart på vitt vad som händer. BM blev nöjd med kurvan och sa bara att hon skulle visa den för läkare senare (standard).

Sen var det då dags för det jag sett fram emot, hinnsvepningen! Eller ja, jag har väl inte sett fram emot själva grejen, men hoppas ju på att det ger resultat ;) Först hade hon lite svårt att nå, men sen gick det bra. Gjorde inte ont men var lite obehagligt förstås. Hon rörde runt en hel del och sa sedan att hon tycker att hon tog i ordentligt, så "måtte det inte ge resultat!". Men det vet man ju aldrig förstås, jag hoppas dock verkligen att det sätter igång något. Jag var i alla fall 3 cm öppen, men hon sa att det gick lätt att vidga ytterligare, till i alla fall 4 cm i dagsläget. Känns bra! Fanns dock en del kvar av livmodertappen.

Nu ikväll har jag haft lite molvärk och lite sammandragningar, men känns inte direkt som att något är på gång. Vi får se vad som händer helt enkelt. Vi passade på att gå ut i trädgården med kameran och fota magen lite innan det är för sent. Tog i princip inga bilder när sonen låg i magen, vilket känns lite synd så här i efterhand, så kul att vi hann med det nu. Sonen satt i vagnen medan vi fotade, men sedan ville han vara med, så nu har vi några roliga bilder på mig i långklänning med sonen i sin Batman-body i famnen :D Även katterna ville vara med, sprang runt fötterna på mig hela tiden :laugh::heart Ska bli kul att se resultatet när sambon är färdig med bilderna.

Återbesök till läkare på onsdag, då får vi veta om det hänt nåt mer! Annars blir det väl en svepning till. Hoppas att ni mår bra alla!
Håller tumme att det börjar hända grejer för dej nu! Det är ju helt makalöst att det redan börjar bli bebisar i denna tråden också, tyckte det va nyss den startade!? (Kan ha att göra med att man jag har en 16månaders buse att ta hand om:angel::love:)

BM koll idag, allt ser bra ut och magne följer sin kurva, blodtryck och hjärtljud va bra och bebis är livlig. Imorgon ska vi in på TUL igen, gör inget annat än ränner på kontroller känns det som. Men det känns tryggast så!
Äntligen klar med ”min” del av renoveringen i huset. Lite lister och montering av fönsterbrädor kvar sen är det klart:bow: Lite piffing bara så det inte är så avskalat men det är ju en lättsam och väldigt rolig bit. Känner att det blivit lite mkt för igår sa kroppen och bebis ifrån, sammandragningar/förvärkar nåt infernaliskt hela dagen så det är vila som gäller fram till vräkning nu.
 
BM-besök idag! Inte min vanliga utan en BM från BB. Förutom alla vanliga kontroller så gick vi igenom födelseplanen/förlossningsbrevet som jag fyllt i. Kändes inte som några konstigheter. Pratade lite om minskade fosterrörelser då jag tyckt att bebis varit ovanligt lugn nu i helgen. Blev att ta en CTG-kurva (skönt när de är noggranna!) och till en början sov bebis nog, för BM var inte riktigt nöjd med kurvan, hon sa att den inte säger oss något egentligen, så hon ruskade om magen ordentligt och gav mig två glas saft. Då blev det lite mer liv :D Hade lite sammandragningar under tiden jag satt där också, vilket ju syns på kurvan. Lite kul tycker jag när man verkligen kan se svart på vitt vad som händer. BM blev nöjd med kurvan och sa bara att hon skulle visa den för läkare senare (standard).

Sen var det då dags för det jag sett fram emot, hinnsvepningen! Eller ja, jag har väl inte sett fram emot själva grejen, men hoppas ju på att det ger resultat ;) Först hade hon lite svårt att nå, men sen gick det bra. Gjorde inte ont men var lite obehagligt förstås. Hon rörde runt en hel del och sa sedan att hon tycker att hon tog i ordentligt, så "måtte det inte ge resultat!". Men det vet man ju aldrig förstås, jag hoppas dock verkligen att det sätter igång något. Jag var i alla fall 3 cm öppen, men hon sa att det gick lätt att vidga ytterligare, till i alla fall 4 cm i dagsläget. Känns bra! Fanns dock en del kvar av livmodertappen.

Nu ikväll har jag haft lite molvärk och lite sammandragningar, men känns inte direkt som att något är på gång. Vi får se vad som händer helt enkelt. Vi passade på att gå ut i trädgården med kameran och fota magen lite innan det är för sent. Tog i princip inga bilder när sonen låg i magen, vilket känns lite synd så här i efterhand, så kul att vi hann med det nu. Sonen satt i vagnen medan vi fotade, men sedan ville han vara med, så nu har vi några roliga bilder på mig i långklänning med sonen i sin Batman-body i famnen :D Även katterna ville vara med, sprang runt fötterna på mig hela tiden :laugh::heart Ska bli kul att se resultatet när sambon är färdig med bilderna.

Återbesök till läkare på onsdag, då får vi veta om det hänt nåt mer! Annars blir det väl en svepning till. Hoppas att ni mår bra alla!
Vad spännande, hoppas att det händer något nu :)

Håller med @Lazy Lady att det är otroligt att det "redan" har kommit och kommer komma bebisar snart, det var ju nyss vi startade tråden :o:D
 
Allt va bra tul idag, bebis beräknades väga mellan runt 1850g och beräknad födelsevikt på 3200g. Läkaren föreslog tätare kontroller sista 6v nu för att hålla nerverna i styr så det blir 2ul till och 2-3ctg. Skönt när dom bryr sej och vill att det ska bli bra för alla inblandade.
 
Allt va bra tul idag, bebis beräknades väga mellan runt 1850g och beräknad födelsevikt på 3200g. Läkaren föreslog tätare kontroller sista 6v nu för att hålla nerverna i styr så det blir 2ul till och 2-3ctg. Skönt när dom bryr sej och vill att det ska bli bra för alla inblandade.
Skönt att allt såg bra ut :)

Jag ska till mvc idag för rutinkontroll, men det ska nog gå bra.

Är det nån här som fortfarande rider? Lite nyfiken för min häst är hemma igen i 3 v så jag tänkte jag skulle försöka mig på att rida en sväng.... :angel:
 
Kul att höra hur det går för er! :)

Här är allt lugnt, jag har faktiskt känt mig starkare och piggare än på hela graviditeten senaste veckan, kanske järnet som gjort susen?

Annars har vi planerat besök hos barnmorska + ultraljud på onsdag nästa vecka så det ska bli kul!
 
Hinnsvepningen gav resultat! Igår kl 13.57 föddes en underbar liten pojke på 3260 g och 49,5 cm :heart

Mindre än 24 timmar efter svepning, och 15 dagar före bf. Fick en lite "vanligare" förlossning denna gång, skriver mer om det senare när jag kommer hem, nu myser vi på BB och väntar in storebror som ska komma på besök (igen, han kom igår kväll också).
Tänk att vi har en storebror och en lillebror :love::heart
 
Hinnsvepningen gav resultat! Igår kl 13.57 föddes en underbar liten pojke på 3260 g och 49,5 cm :heart

Mindre än 24 timmar efter svepning, och 15 dagar före bf. Fick en lite "vanligare" förlossning denna gång, skriver mer om det senare när jag kommer hem, nu myser vi på BB och väntar in storebror som ska komma på besök (igen, han kom igår kväll också).
Tänk att vi har en storebror och en lillebror :love::heart

Men wow stort grattis!! :love:
 
Hinnsvepningen gav resultat! Igår kl 13.57 föddes en underbar liten pojke på 3260 g och 49,5 cm :heart

Mindre än 24 timmar efter svepning, och 15 dagar före bf. Fick en lite "vanligare" förlossning denna gång, skriver mer om det senare när jag kommer hem, nu myser vi på BB och väntar in storebror som ska komma på besök (igen, han kom igår kväll också).
Tänk att vi har en storebror och en lillebror :love::heart
Grattis :heart Skönt att allt gick bra :)
 
Hinnsvepningen gav resultat! Igår kl 13.57 föddes en underbar liten pojke på 3260 g och 49,5 cm :heart

Mindre än 24 timmar efter svepning, och 15 dagar före bf. Fick en lite "vanligare" förlossning denna gång, skriver mer om det senare när jag kommer hem, nu myser vi på BB och väntar in storebror som ska komma på besök (igen, han kom igår kväll också).
Tänk att vi har en storebror och en lillebror :love::heart
Stort grattis! Jag är så avundsjuk på er som redan fått bebis:love:
 
Hinnsvepningen gav resultat! Igår kl 13.57 föddes en underbar liten pojke på 3260 g och 49,5 cm :heart

Mindre än 24 timmar efter svepning, och 15 dagar före bf. Fick en lite "vanligare" förlossning denna gång, skriver mer om det senare när jag kommer hem, nu myser vi på BB och väntar in storebror som ska komma på besök (igen, han kom igår kväll också).
Tänk att vi har en storebror och en lillebror :love::heart
Stort grattis:love::heart Så skönt att allt gått bra!
(Jag har missat varför du fått tidig igångsättning?)
 
Mycket förvärkar hela natten, vaknade av dem gång på gång och hann tänka att det kanske hade startat, men så somnade jag vid 5 och vaknade 8, pigg som en mört och utan minsta förvärk att hoppas på :cautious:. Och dagen har förflutit med lite diffus mensvärkskänsla, men inte mer än så. Hursomhelst är det ju snart dags och jag kommer med största sannolikhet aldrig vara gravid igen, så jag ömsom njuter, ömsom längtar till det är över. Lustigt nog har maken flera gånger senaste veckorna pratat om att vi kanske borde skaffa en till sen, nu när den här graviditeten varit så enkel :laugh:. Då har vi alltså varit rörande överens i över elva års tid om att ett barn är det perfekta för oss, innan det där positiva graviditetstestet på nyårsafton chockade oss totalt! Enkel graviditet eller ej, men jag vill nog ha min kropp för mig själv hädanefter. Annars får vi väl vänta 12 år till och skaffa en sladdis till vid 44 ;) (OBS! Jag skojar lite, vet mycket väl att det är få förunnat att bli gravid i den åldern och vid det laget börjar vi nog snarare vänta på barnbarn).
 
Hyfsat aktiv dag idag. Hundpromenad, röstning, hallonplock, bakat morotskaka.... framfogen bråkar lite, men inte så värst farligt. Sonen har blivit så stor helt plötsligt, nästan så man funderar på om en till var så smart. :o:rofl:

Känns knäppt att det bara är jobb knappt en månad till. Chefen såg ställd ut när jag flaggade för att jag går en vecka innan bf. Vet inte vad han tänkt sig. Var hos bm i fredags och blodtrycket sköter sig med 128/80. Lite högre än innan, men ok. +1 på urinstickan, men inget hon verkade tycka var värst allvarligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 136
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 560
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 761
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 967
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp