Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lite ångest över just namn, jag tycker pojknamn är jättesvåra, tror jag hade haft mycket lättare för flicknamn.. Min man har ett namn som han haft som favorit sen tidigt men jag vet inte om jag är jätteförtjust i det. Det är ganska fint och passar bra med vårt efternamn men... jag vet inte!
Jag tycker också namn är väldigt tråkigt att titta och fundera på så det hjälper ju inte heller. Hoppas på nåt sätt att jag ska föda fram barnet och bara känna att "nämen detta är ju en Xxxx!"
Hade känts skönt att ha ett klart favoritnamn redan nu :p
 
Jag har lite ångest över just namn, jag tycker pojknamn är jättesvåra, tror jag hade haft mycket lättare för flicknamn.. Min man har ett namn som han haft som favorit sen tidigt men jag vet inte om jag är jätteförtjust i det. Det är ganska fint och passar bra med vårt efternamn men... jag vet inte!
Jag tycker också namn är väldigt tråkigt att titta och fundera på så det hjälper ju inte heller. Hoppas på nåt sätt att jag ska föda fram barnet och bara känna att "nämen detta är ju en Xxxx!"
Hade känts skönt att ha ett klart favoritnamn redan nu :p
Jag tyckte också flicknamn var sjukt mycket lättare! Har en lång lista på fina flicknamn, men pojknamnen var inte många alls :rofl:
 
Jag tyckte också flicknamn var sjukt mycket lättare! Har en lång lista på fina flicknamn, men pojknamnen var inte många alls :rofl:

Konstigt det där. Finns ju många som tycker tvärtom också så undrar lite vad det beror på? :p
Men skönt att ni kommit fram till ett namn, Alvin är jättefint! :up: Jag har ett liknande namn som jag gillar men mannen är inte helt med på mitt spår än ;)
 
Lillebror Dunderklump sov sju timmar i sträck i natt. Det gjorde inte mina bröst! Pumpade ut två dl vid halv tre på natten. La mjölken i frysen, tänker den kan vara bra att ha nu när kroppen snart är i form för att börja träna så kan maken koppa i Dunderklump mjölk under tiden om det behövs.

För övrigt är både jag och maken lite sugna på en trea :eek::eek::eek:! Trodde aldrig någonsin vi skulle känna så, men bebisen är ju så förbaskat ljuvlig. Det lär dock stanna vid en liten längtan, för vi har trots allt rätt mycket annat vi vill få plats med i livspusslet. Men drömma kan man ju :D.
 
Lillebror Dunderklump sov sju timmar i sträck i natt. Det gjorde inte mina bröst! Pumpade ut två dl vid halv tre på natten. La mjölken i frysen, tänker den kan vara bra att ha nu när kroppen snart är i form för att börja träna så kan maken koppa i Dunderklump mjölk under tiden om det behövs.

För övrigt är både jag och maken lite sugna på en trea :eek::eek::eek:! Trodde aldrig någonsin vi skulle känna så, men bebisen är ju så förbaskat ljuvlig. Det lär dock stanna vid en liten längtan, för vi har trots allt rätt mycket annat vi vill få plats med i livspusslet. Men drömma kan man ju :D.

Haha åh Dunderklump :love: :D

Vas härligt det låter!
 
Jag har lite ångest över just namn, jag tycker pojknamn är jättesvåra, tror jag hade haft mycket lättare för flicknamn.. Min man har ett namn som han haft som favorit sen tidigt men jag vet inte om jag är jätteförtjust i det. Det är ganska fint och passar bra med vårt efternamn men... jag vet inte!
Jag tycker också namn är väldigt tråkigt att titta och fundera på så det hjälper ju inte heller. Hoppas på nåt sätt att jag ska föda fram barnet och bara känna att "nämen detta är ju en Xxxx!"
Hade känts skönt att ha ett klart favoritnamn redan nu :p
Jag tyckte också flicknamn var sjukt mycket lättare! Har en lång lista på fina flicknamn, men pojknamnen var inte många alls :rofl:

Håller med er, flicknamn är ju så mycket lättare! Och så har jag fått två pojkar :D
NU är jag nöjd med deras namn, men tyckte att det var supersvårt till en början, och inget kändes så jättefint i ärlighetens namn. Jag är fortfarande inte helt hundra på att det blivit "rätt" med lillebrors namn.. Men det är fint och nu är han ju en sån!
Inte så sugen på en trea (på bra länge i alla fall, om ens överhuvudtaget) men det känns lite synd att vi inte får användning av de flicknamn vi kommit på och varit helt överens om, haha 😁 Men skulle vi få en pojke till så sitter vi verkligen i skiten vad gäller namn, så vi kanske får låta bli ändå ;)

Lillebror är så himla ljuvlig alltså :heart Och storebror är så otroligt snäll med honom, han lyser upp när han får se honom och vill så gärna pussa på honom, jag smälter varje gång :love: Vi har ibland svårt att förstå att vi haft sån tur, två otroligt fantastiska barn!
 
Lillebror Dunderklump sov sju timmar i sträck i natt. Det gjorde inte mina bröst! Pumpade ut två dl vid halv tre på natten. La mjölken i frysen, tänker den kan vara bra att ha nu när kroppen snart är i form för att börja träna så kan maken koppa i Dunderklump mjölk under tiden om det behövs.

För övrigt är både jag och maken lite sugna på en trea :eek::eek::eek:! Trodde aldrig någonsin vi skulle känna så, men bebisen är ju så förbaskat ljuvlig. Det lär dock stanna vid en liten längtan, för vi har trots allt rätt mycket annat vi vill få plats med i livspusslet. Men drömma kan man ju :D.
Ja man vill ju ha ett helt fotbollslag typ :love: jag känner verkligen att jag vill ha en till. Ska på efterkontroll nästa vecka och hade funderat på spiral men kanske ska skjuta på den ett tag :angel: hahahah :rofl:
Har varit på BVC idag och Alvin vägde 5685g och 59 cm lång :up: nu är storlek 50 definitivt för litet :laugh:
 
BVC besök idag. 150 g upp sen i tisdags, bara 50 gram ifrån startvikt. Hon hamnar i matkoma varje gång hon tuttar haha.

Flicknamn är stökigt. Just nu är arbetsnamnen Molly eller Lovis. Maja verkar poppis hos släkten som inte är delaktiga i beslutet. ;)
 
Återbesök på sjukhuset idag så nu är vi helt utskrivna:bow: Caspian fick grön stämpel och även jag. Han låg på samma vilt som när vi åkte hem så troligen har den börjat vända uppåt (3050g idag) lite lite gul men inget att vara bekymrad över. Så himla härligt att slippa sjukhusmiljön nu.

Här hemma går det som på räls, Sammy börjar vänja sej vid att Caspian är en del av oss verkar tycka det är helt ok att dela mamma och pappa med honom. Kunde inte vara bättre:love::heart
 
Namn engagerar hela släkten känns det som. Att vi valt Caspian har fått en hel del av familjen att höja på ögonbrynen. Mamma kallar honom konsekvent för lilleman pappa har inte sagt ett ord och svärisarna trodde fram tills igår att han skulle få nåt av dom namn vi valt som andranamn:meh:
Den som hade bäst reaktion på det va min 92åriga mormor, -Kul att barnet inte ska heta som alla andra! Sammy är ju inte vanligt och det vande vi oss med snabbt så det gör vi nu med tyckte hon. (Älskade mommo:love:)

Tycker nog det är lika svårt med både pojk och flicknamn för övrigt..
 
Namn engagerar hela släkten känns det som. Att vi valt Caspian har fått en hel del av familjen att höja på ögonbrynen. Mamma kallar honom konsekvent för lilleman pappa har inte sagt ett ord och svärisarna trodde fram tills igår att han skulle få nåt av dom namn vi valt som andranamn:meh:
Den som hade bäst reaktion på det va min 92åriga mormor, -Kul att barnet inte ska heta som alla andra! Sammy är ju inte vanligt och det vande vi oss med snabbt så det gör vi nu med tyckte hon. (Älskade mommo:love:)

Tycker nog det är lika svårt med både pojk och flicknamn för övrigt..

Det var värst, jag trodde inte folk vågade säga nåt även om de tycker namnet vi väljer är fult/ovant :D Men det kanske de gör haha. Jag tycker Caspian är väldigt fint, låter som en prins i en saga! (Som i Narnia!).
Go mormor :up:
 
När det ringer på dörren och man går och öppnar. Och inte inser att man går med ett naket bröst stickandes ut från amningslinnet förrän det är för sent :cautious:. Larmförsäljaren var i tjugoårsåldern och tittade klädsamt nog ner och låtsades som ingenting medan jag åtgärdade missen med bebisen hängande på armen. Jaja, han fick en historia att berätta vid fikabordet i alla fall :rofl:.
 
När det ringer på dörren och man går och öppnar. Och inte inser att man går med ett naket bröst stickandes ut från amningslinnet förrän det är för sent :cautious:. Larmförsäljaren var i tjugoårsåldern och tittade klädsamt nog ner och låtsades som ingenting medan jag åtgärdade missen med bebisen hängande på armen. Jaja, han fick en historia att berätta vid fikabordet i alla fall :rofl:.
:rofl::rofl::rofl:
 
Det var värst, jag trodde inte folk vågade säga nåt även om de tycker namnet vi väljer är fult/ovant :D Men det kanske de gör haha. Jag tycker Caspian är väldigt fint, låter som en prins i en saga! (Som i Narnia!).
Go mormor :up:
Min familj har inte begåvats med att vara klädsamt tysta:cool:
 
Att livet med två så små barn kan fungera så smidigt som det gör? Sammy har hela tiden varit världens smidigaste både som bebis och nu och jag har hela tiden sagt att jag beställt en likadan till och det fick vi:rofl::heart
Caspian äter sover och plirar på oss, nätterna ammar han 2-3ggr och sover som en stock däremellan. Sammy tar det med ro och är lika glad som vanligt. Älskade fina gossar:love:

Tur vi inte började skaffa barn i 20års åldern, då hade vi platsat i familjen annorlunda:laugh::heart
 
När det ringer på dörren och man går och öppnar. Och inte inser att man går med ett naket bröst stickandes ut från amningslinnet förrän det är för sent :cautious:. Larmförsäljaren var i tjugoårsåldern och tittade klädsamt nog ner och låtsades som ingenting medan jag åtgärdade missen med bebisen hängande på armen. Jaja, han fick en historia att berätta vid fikabordet i alla fall :rofl:.

Haha :D

Min familj har inte begåvats med att vara klädsamt tysta:cool:

Ajdå :p

Att livet med två så små barn kan fungera så smidigt som det gör? Sammy har hela tiden varit världens smidigaste både som bebis och nu och jag har hela tiden sagt att jag beställt en likadan till och det fick vi:rofl::heart
Caspian äter sover och plirar på oss, nätterna ammar han 2-3ggr och sover som en stock däremellan. Sammy tar det med ro och är lika glad som vanligt. Älskade fina gossar:love:

Tur vi inte började skaffa barn i 20års åldern, då hade vi platsat i familjen annorlunda:laugh::heart

Men lägg av vad mysigt det låter :love:
 
Namn engagerar hela släkten känns det som. Att vi valt Caspian har fått en hel del av familjen att höja på ögonbrynen. Mamma kallar honom konsekvent för lilleman pappa har inte sagt ett ord och svärisarna trodde fram tills igår att han skulle få nåt av dom namn vi valt som andranamn:meh:
Den som hade bäst reaktion på det va min 92åriga mormor, -Kul att barnet inte ska heta som alla andra! Sammy är ju inte vanligt och det vande vi oss med snabbt så det gör vi nu med tyckte hon. (Älskade mommo:love:)

Tycker nog det är lika svårt med både pojk och flicknamn för övrigt..

Mm, känner igen det där. Att vi valt Tage är tydligen väldigt konstigt. De flesta säger inget rakt ut men vi har fått en hel del lite underliga reaktioner när vi avslöjat namnet. Vissa har sagt rakt ur att det "känns konstigt/gammalt". Gammalt är dock inte lika med dåligt för min del.. En del har sagt att det blir nog bra när de vant sig, typ.
Själv hade jag nog inte kommit på Tage, men sambon har sagt det hela graviditeten och nu är han ju en sån :heart

Caspian är jättefint, så vackert tycker jag. Jag hade själv kunnat tänka mig det, men mina barn har inte varit några såna helt enkelt :D

Lite konstigt det där när en del som inte verkar tycka om namnet helt enkelt undviker att säga det, min pappa och mina morföräldrar säger konsekvent "lillpojken" istället.. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 717
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 982
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
80 027
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 618
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp