Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan sak angående namn (när vi nu är inne på det). Det här med att det ska matcha eventuella syskons namn. Milo och Tage är väldigt olika namn, så även där är vi ju konstiga tydligen.. :angel::meh::D
 
Världens nöjdaste kille får sova på bordet när vi käkar lunch:D:love:
CE050D7F-EF51-441B-B529-7AC65490CF80.jpeg
 
Men vad trist @Roxer ! Hoppas det blir bättre fort. Att vara nyförlöst mamma och sjuk är ju ingen höjdare direkt :wtf:.

Jag och lillebror Dunderklump sov på soffan i natt. Ingenting jag planerat, utan jag somnade framför en film och sov vidare med Dunderklump vid bröstet. Vaknade efter 10 timmars sömn då bebis haft fri tillgång till maten medan jag sovit gott. Rätt välbehövligt, om än ej enligt socialstyrelsens rekommendationer för säker sömn.
 
Ingen bebis här än, 8 dagar kvar till bf så det kan ju bli vilken dag som helst eller vara typ 3 veckor kvar. Försöker att bara ta det chill och njuta av att vara hemma och ta det lugnt :) Hade en del onda sammandragningar igår kväll, magen blir som ett bowlingklot typ :p Samt en del molvärk inatt men sen lugnt nu på morgonen. Så kroppen fortsätter förbereda sig verkar det som.
 
Kinkig bebis inatt :meh: vi brukar båda somna i sängen medan han liggammar, men igår kväll så låg han oroligt och sparka och masade vid bröstet och började skrika hejdlöst när han inte hade tutten i munnen:confused: men samtidigt spottade han ut den. Kanske hade han lite magont. Vid tre-tiden typ somnade vi iaf, så idag blir det nog lite powernaps på soffan om lillen tillåter.
 
Alltså. Babypottning är guds gåva till småbarnsföräldrar. Bebis är så tydlig med sina signaler att det är löjligt. Om hon ammar släpper hon tutten och liksom plirar på en. Sen ligger hon och slickar på bröstet och kickar med fötterna tills man pottar henne. Sen somnar hon om sååå nöjd. :heart
 
Meeen. Jag blir så trött. Var på vc idag och fick utskrivet antibiotika för misstänkt uvi. Tittar i bipacksedeln när jag tagit första tabletten och konstaterar att den inte ska tas om man ammar barn under en månad. En 2a på janusinfo, så inte total panik, men jag ska fasen tala om vad jag tycker för vi imorgon...! :(
 
Bordet är ju bara så bra att använda till sovande bebis. Kom ihåg att vi ofta gjorde så med storebror :-)
Hur bra som helst! Vi har en hög köksö som han får ligga på i nestet när vi grejar i köket också, perfekt att inte behöva bekymra sej för att storebror ska råka göra nåt eller att hundarna ska diska honom lite för noggrant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 476
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 337
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 343
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 246
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp