Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tjej var beräknad 8/8 enligt två UL, 13/8 enligt ett. Jag fyller år 8/8, men första barnet går man ju aaaaaaalltid över med.
Eh, nä! Vaknar av värkar 04.00 den 8/8 och hon är född 23.01 :love::rofl:

Ja dom kommer verkligen när vill de där små liven :D

Äldsta var beräknad 12 maj men föddes 11 maj. Yngsta som sagt beräknad 2 mars men föddes 3 mars. Så båda mina har varit väldigt punktliga :p
 
Bvc besök med Caspian idag. På 8dagar har han gått upp 345g:o:love: Så nu 17dagar gammal väger han 3590g och är 54cm lång:) 1hack under kurvan på vikten och 1hack över på längden men följer sina kurvor fint. Så gött med en bebis som går upp i vikt som den ska!!
Sammy va inte uppe i den vikten och längden förrän han va 7v, snittade på 75g upp i veckan så det är rätt stor skillnad.
 
Vaknade vid klockan 4 i torsdags natt med förvärkar och att slemproppen gick under morgonen. 24 h senare kl 03:50 den 9/11 var vår son född :heartheart:heart
Jag är lite i chock fortfarande efter förlossningen känner jag, herrejävlar vad ont det gjorde! Men får nog ändå inse att det var en förhållandevis lätt förlossning, tog bara 4 h från att vi kom in till att han var född!

Alltså han är så himla himla fin verkligen :love:

Vi är på BB nu o stannar 48 hr är tanken så vi slipper åka tillbaka för pku-provet iom att vi har en bit att köra. Amningen tycker jag är lite klurig mtp första barnet osv men hoppas vi kan få en del hjälp här innan vi åker hem :) Har ett familjerum nu så pappan kan sova över med :up:
 
Vaknade vid klockan 4 i torsdags natt med förvärkar och att slemproppen gick under morgonen. 24 h senare kl 03:50 den 9/11 var vår son född :heartheart:heart
Jag är lite i chock fortfarande efter förlossningen känner jag, herrejävlar vad ont det gjorde! Men får nog ändå inse att det var en förhållandevis lätt förlossning, tog bara 4 h från att vi kom in till att han var född!

Alltså han är så himla himla fin verkligen :love:

Vi är på BB nu o stannar 48 hr är tanken så vi slipper åka tillbaka för pku-provet iom att vi har en bit att köra. Amningen tycker jag är lite klurig mtp första barnet osv men hoppas vi kan få en del hjälp här innan vi åker hem :) Har ett familjerum nu så pappan kan sova över med :up:
Stort grattis men jag gillar inte att du trängde dig 😅😋
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 Krystalline, 31 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
31/8: Samsas, pojke 3700 g, 50 cm
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.
12/10 Catrool, flicka 4690g 51cm
19/10: Roxer, flicka, 3246 g, 50 cm
22/10: Lazy Lady, pojke 3265g, 52cm
9/11: Trollunge, pojke 3550 g, 50 cm
 
Vaknade vid klockan 4 i torsdags natt med förvärkar och att slemproppen gick under morgonen. 24 h senare kl 03:50 den 9/11 var vår son född :heartheart:heart
Jag är lite i chock fortfarande efter förlossningen känner jag, herrejävlar vad ont det gjorde! Men får nog ändå inse att det var en förhållandevis lätt förlossning, tog bara 4 h från att vi kom in till att han var född!

Alltså han är så himla himla fin verkligen :love:

Vi är på BB nu o stannar 48 hr är tanken så vi slipper åka tillbaka för pku-provet iom att vi har en bit att köra. Amningen tycker jag är lite klurig mtp första barnet osv men hoppas vi kan få en del hjälp här innan vi åker hem :) Har ett familjerum nu så pappan kan sova över med :up:
Stort grattis :love:
 
Vaknade vid klockan 4 i torsdags natt med förvärkar och att slemproppen gick under morgonen. 24 h senare kl 03:50 den 9/11 var vår son född :heartheart:heart
Jag är lite i chock fortfarande efter förlossningen känner jag, herrejävlar vad ont det gjorde! Men får nog ändå inse att det var en förhållandevis lätt förlossning, tog bara 4 h från att vi kom in till att han var född!

Alltså han är så himla himla fin verkligen :love:

Vi är på BB nu o stannar 48 hr är tanken så vi slipper åka tillbaka för pku-provet iom att vi har en bit att köra. Amningen tycker jag är lite klurig mtp första barnet osv men hoppas vi kan få en del hjälp här innan vi åker hem :) Har ett familjerum nu så pappan kan sova över med :up:
Stort grattis:heart
 
Lillplutt har haft magknip hela natten, pyst vaggat och bara hållit om natten igenom. Släppte nu på morgonen med en brakfis:heart
Tittar mej i spegeln och konstaterar att hans mamma är ett åkerspöke:rofl:
 
Har fyndat syskonvagn 35mil bort idag (bra med utspridd släkt:D) En bumbleride indie twin i nyskick med liggdel, åkpåsar, inovidynor och regnskydd för 2500:- (nypris för allt va 13000:-):bow::bow: Ska bli så härligt att kunna gå ut med båda kottarna själv, hittills har vi fått gå med varsin vagn.
 
Dunderklump är banne mig den mest harmoniska bebis man kan tänka sig :love:. Ständigt förnöjd, vaknar en gång per natt för att amma och somnar i famnen, i soffan, i sängen, selen, sjalen och vagnen utan problem. Älskar att att "prata" och ler med stora ögon mot alla som låter glada. Vet knappt hur det låter när han skriker. Skulle lätt kunna tänka mig fem Dunderklumpar till, om det inte vore för att de tar rätt mycket tid, energi, utrymme och pengar i anspråk :laugh:. Extra underbart är det att tolvårige storebror avgudar honom. Storebror som själv var en väldigt harmonisk och "lätt" bebis, men då njöt jag inte alls av bebistiden på samma sätt. Tyckte mest den var tråkig och slitig. Häftigt att det kan kännas såhär också!
 
Lillplutt har haft magknip hela natten, pyst vaggat och bara hållit om natten igenom. Släppte nu på morgonen med en brakfis:heart
Tittar mej i spegeln och konstaterar att hans mamma är ett åkerspöke:rofl:

Vi har upptäckt pysventilen Windi och testat kolikmassage vilket faktiskt lett till två lugna nätter här. Jag fattar inte att vi inte testade det med första barnet som hade magknip i typ fyra månader... då gjorde vi lite magmassage på känn, men efter lite youtubande har vi fått bättre snits på det nu och faktiskt lyckats lätta på gaserna några gånger. Det är såsjukt jobbigt att vara uppe och guppa på nätterna!
 
Har fyndat syskonvagn 35mil bort idag (bra med utspridd släkt:D) En bumbleride indie twin i nyskick med liggdel, åkpåsar, inovidynor och regnskydd för 2500:- (nypris för allt va 13000:-):bow::bow: Ska bli så härligt att kunna gå ut med båda kottarna själv, hittills har vi fått gå med varsin vagn.

Det är så underbart med syskonvagn tycker jag! :love: Vi har en Bugaboo Donkey som vi också fyndade begagnad för 6000 kr av en bekant som skött om den pedantiskt. Nypris hade väl varit kring 18 000 kr. Vi är jättenöjda med den! Och jag känner mig så himla häftig när jag går ut med båda barnen själv av nån anledning, som att jag klarar vad som helst :D:love:
 
Tage är två månader gammal nu och väger 5955 g och är 56,5 cm lång. Han äter som en häst verkligen :D Han är mer och mer vaken och med, så kul när man får svarsleenden och joller, jag smälter lite varje gång :love::heart Han är riktigt stark i nacken också, men vi måste bli bättre på att träna på mage. Jag vågar inte ha honom nere på golvet i babygymmet så ofta, storebror vill så gärna lägga sig på honom och pussas :D:heart
 
Det är så underbart med syskonvagn tycker jag! :love: Vi har en Bugaboo Donkey som vi också fyndade begagnad för 6000 kr av en bekant som skött om den pedantiskt. Nypris hade väl varit kring 18 000 kr. Vi är jättenöjda med den! Och jag känner mig så himla häftig när jag går ut med båda barnen själv av nån anledning, som att jag klarar vad som helst :D:love:
Det ska bli så härligt att komma ut själv, Frihetskänslan lär ju vara total! Nu har jag känt mej lite instängd, dels pga att jag inte får med mej båda barnen och dels pga snittet som faktiskt gör en rätt begränsad första veckorna. Surt bara att inte få vagnen förrän till jul.
 
Vi har upptäckt pysventilen Windi och testat kolikmassage vilket faktiskt lett till två lugna nätter här. Jag fattar inte att vi inte testade det med första barnet som hade magknip i typ fyra månader... då gjorde vi lite magmassage på känn, men efter lite youtubande har vi fått bättre snits på det nu och faktiskt lyckats lätta på gaserna några gånger. Det är såsjukt jobbigt att vara uppe och guppa på nätterna!
Pysventil är guld. Använde det till storebror också och jag förstår inte hur småbarnsföräldrar klara sej utan dom! Magmassage fick jag lära mej på babymassagen med storebror, toppen det med:up:
Magknipen inatt släppte inte riktigt helt förrän han fått fart på magen själv men utan ventil och massagebadkar det nog tagit dubbel så lång tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 045
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 420
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 545
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 923
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp