Höstföräldrar 2019

Ursäkta jag frågar, ifall du redan skrivit ut det nånstans, men fick ni svar på varför förra dog? :heart
klart du får fråga.
Vi fick svar på obduktionen och den visade ingenting..
men jag går nog på vad läkaren misstänkte - fel på moderkakan. Dels för att hon ens sa det efter att ha sett den, sen hade jag massor av koagulerat blod som kom ut i samband med ”förlossningen”. Men som sagt, bara aningar - ingenting skrivet på papper.
 
klart du får fråga.
Vi fick svar på obduktionen och den visade ingenting..
men jag går nog på vad läkaren misstänkte - fel på moderkakan. Dels för att hon ens sa det efter att ha sett den, sen hade jag massor av koagulerat blod som kom ut i samband med ”förlossningen”. Men som sagt, bara aningar - ingenting skrivet på papper.
Ska du få någon behandling denna gång?
 
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska boka in ett tidigt ultraljud privat. Vet inte om jag orkar vänta till KUB. Jag är framför allt rädd för missed abortion, blir det ett missfall vill jag ju få veta det snarast.
 
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska boka in ett tidigt ultraljud privat. Vet inte om jag orkar vänta till KUB. Jag är framför allt rädd för missed abortion, blir det ett missfall vill jag ju få veta det snarast.
Känner du dig mycket orolig hade jag bokat ett. Eller kontaktat Mvc eller gynmottagning för att få ett extra ul på grund av oro. 🙂
 
Vi har ju ingen lista än, kanske är dags nu när det är fler än mig här 🙄😁

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne

Oktober

November
 
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska boka in ett tidigt ultraljud privat. Vet inte om jag orkar vänta till KUB. Jag är framför allt rädd för missed abortion, blir det ett missfall vill jag ju få veta det snarast.
Jag bokade ett själv förra graviditeten bara för att jag var orolig att det inte ens fanns något hjärta i vecka 8. Det lugnade mycket och jag kunde slappna av till UL i vecka 12.
Så känner du att du vill göra ett tidigt - gör det!
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
28 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
Ca 5 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland


November
 
Jag var på tidigt ultraljud förra graviditeten och det lugnade mig ganska bra då. Var nog mer orolig då, men även nu har jag lite svårt att glädjas pga oron.

Jag har börjat må lite illa nu, och blir yr ibland när jag står upp. Orimligt hungrig på kvällarna. Har svärmor på besök några dagar och försöker dölja det så gott det går då vi inte vill berätta riktigt än. Har nu ätit efter att hon gått och lagt sig 😅
 
Även jag tjuvläser lite här.
Grattis till alla er gravida! Håller tummarna för er! Extra hårt för dig @lilleknodd2. Hoppas verkligen att det går vägen för dig nu och att det blir tredje gången gillt! :heart
 
Även jag tjuvläser lite här.
Grattis till alla er gravida! Håller tummarna för er! Extra hårt för dig @lilleknodd2. Hoppas verkligen att det går vägen för dig nu och att det blir tredje gången gillt! :heart

Jag tjuvläser också och håller tummarna extra hårt för er @lilleknodd2 :heart

Tack snälla för tumhållningar, det betyder guld att ha stöttningen i form av att någon bara tänker på en ibland :heart
Sambon är nog lite mer chockad än jag dessutom så han har lite svårt att ta allt till sig då vi faktiskt bara fått till det två gånger senaste tiden, så det är verkligen lyckoträff.. Hoppas bara att det var för att det är meningen att det ska ske nu!
 
På mvc igår för inskrivning, skönt med liten mottagning känner båda bm som jobbar där ☺
Idag var jag och sonen iväg och tog en massa prover (var för sent att lämna blodprover igår). Jag är nålrädd och hade sonen i sele, tog fram Babblarna på mobilen för att hålla honom distraherad under provtagningen. Det slutade med att jag tittade på Babblarna och han mycket intresserat tittade på när de drog jäääättemånga rör blod på mig 😂
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
28 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland


November

Ultraljudet bekräftade en tidig graviditet, på rätt ställe i livmodern. Storleken på hinnsäcken motsvarade 5+6 så BF efter idag är 7/10. Läkaren kunde bekräfta en gulesäck (?) men såg inget hjärta än. Fick en ny tid om 3v för att se så hjärtat börjat slå samt få en mer korrekt tidsbestämmelse av graviditeten. Ser allt bra ut då skriver dom även ut recept på blodförtunnande som jag ska ta från vecka 10.
Har även fått tid för ultraljud i vecka 12, sen ska det bli ett ultraljud till mellan v 12 och 19.

Har inskrivning hos barnmorskan (samma som vid dom sena missfallen) om 3 veckor.
 
Hur går det för er? Mår ni bra?

Mitt illamående verkar inte vara snällare än sist 😭
Vissa dagar är helt okej, andra vill jag bara lägga mig under täcket och gråta, typ... Idag har varit en dålig dag, blä!
Är jag trött mår jag illa, är jag hungrig mår jag illa, är jag mätt mår jag illa, all mat är äcklig...
Mannen är dessutom däckad i influensa, så han är hemma, vi bollar sonen mellan oss, den som mår minst förjävligt för stunden 🙈

Sonen är dessutom i någon period där han är svår att natta. Börjar inskolning på förskolan nästa vecka, hoppas att nya fasta rutiner kan göra sövningen på kvällen lättare.

Hade gärna snabbspolat några veckor nu!
 
Hur går det för er? Mår ni bra?

Mitt illamående verkar inte vara snällare än sist 😭
Vissa dagar är helt okej, andra vill jag bara lägga mig under täcket och gråta, typ... Idag har varit en dålig dag, blä!
Är jag trött mår jag illa, är jag hungrig mår jag illa, är jag mätt mår jag illa, all mat är äcklig...
Mannen är dessutom däckad i influensa, så han är hemma, vi bollar sonen mellan oss, den som mår minst förjävligt för stunden 🙈

Sonen är dessutom i någon period där han är svår att natta. Börjar inskolning på förskolan nästa vecka, hoppas att nya fasta rutiner kan göra sövningen på kvällen lättare.

Hade gärna snabbspolat några veckor nu!
Låter som du har det tufft!

Jag mår illa till och från. Är fruktansvärt trött, delvis beror det nog på graviditeten men delvis på att vår son sover väldigt oroligt och dagtid är rätt krävande. Han började förskola för en månad sen och det har varit lite jobbigt för honom så det beror säkert på det. Verkar dock ha vänt lite nu, det funkar bättre på förskolan och lite lugnare hemma. Så jag hoppas jag ska få sova lite mer.

Jag har bokat in ett ultraljud privat nästa tisdag.
 
Vi var på ett tidigt ul i tisdags. Allt såg bra ut, hjärtat slog och den rörde på sig. Och det var bara en, hade nästan en större oro för att det skulle vara två, än för att den skulle ha dött...
Datumet blev lite justerat.

Var på inskrivning i veckan också, barnmorskan verkade väl okej. Får se framöver, men nu är det ju inte besök förrän i v 25 så det är ju lång tid.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 255
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 142
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp