Höstföräldrar 2019

Fytusan vad dåligt jag mår :yuck::(
Dels den ständiga oron/ångesten men också det jäkla illamåendet, yrseln och extrema tröttheten.
Äter ju Lergigan comp och visst hjälper det lite grann så att jag i alla fall mår någorlunda när jag är hemma och kan ta det lugnt, äta när jag behöver, vara utomhus osv. Men på jobbet funkar det dåligt. Jobbar i äldrevården och det är stessigt, tungt och massa lukter som får det att vända sig i magen bara jag går innanför dörren(är ju ändå lukter jag är van vid). Mår skit och har riktig ångest när jag ska dit :(
Snart v.8 och en vecka kvar till VUL.

Känner igen det där :( jag mår illa konstant och har kräkts varje morgon i över en veckas tid. Lukter är hemska, i morse var det hundmaten som triggade det och sambon fick rensa kylen i helgen så den skulle vara luktfri.
Jag har berättat för nästan alla mina kollegor på jobbet vilket ändå känns ganska bra just nu då dom är väldigt förstående över att jag inte är så pigg för tillfället.
Hoppas du mår bättre snart!
 
Väntar på att bm ska ringa upp mig. Har fått så sjukt jäkla ont i ena ljumsken- upp mot höften- runt höften så kan knappt och jämnt röra mig. Är som en kniv vid minsta rörelse. Antar att det kanske inte har med graviditeten att göra men tänkte kontakta dom först i alla fall. Har aldrig haft så förut och har inte gjort något speciellt.
 
Väntar på att bm ska ringa upp mig. Har fått så sjukt jäkla ont i ena ljumsken- upp mot höften- runt höften så kan knappt och jämnt röra mig. Är som en kniv vid minsta rörelse. Antar att det kanske inte har med graviditeten att göra men tänkte kontakta dom först i alla fall. Har aldrig haft så förut och har inte gjort något speciellt.
Med första barnet hade jag liknande smärta, fick då beskedet att det är ligamentet som blir ”störda” av den växande livmodern. Hoppas att det bara är såpass ”enkelt” för dig också och att det går över snabbt!
 
Med första barnet hade jag liknande smärta, fick då beskedet att det är ligamentet som blir ”störda” av den växande livmodern. Hoppas att det bara är såpass ”enkelt” för dig också och att det går över snabbt!

Hur länge hängde det i för dig? Är ledig idag men jobb närmar sig och jag kan i nuläget knappt röra mig utan att det känns som ett knivhugg. Bara gå till toaletten är en plåga liksom :down:
 
Hur länge hängde det i för dig? Är ledig idag men jobb närmar sig och jag kan i nuläget knappt röra mig utan att det känns som ett knivhugg. Bara gå till toaletten är en plåga liksom :down:
Den värsta smärtan var nog 2-3 dagar, sen kom det enstaka hugg när jag tog i ungefär i en vecka om jag inte minns helt fel.. det var ju typ 3 år sedan nu :eek:
 
Tiden tuffar långsamt framåt... Vecka 11 nu (10+2 idag) och imorgon är det till slut dags för inskrivning. Jag har mått rätt hyfsat den senaste veckan, alla symptom kvar men det är nog mest att jag är lite piggare överlag som gör att det känns bättre. Känner mig hyfsat lugn för tillfället också och ska försöka hålla i den känslan så gott jag kan.
 
Tiden tuffar långsamt framåt... Vecka 11 nu (10+2 idag) och imorgon är det till slut dags för inskrivning. Jag har mått rätt hyfsat den senaste veckan, alla symptom kvar men det är nog mest att jag är lite piggare överlag som gör att det känns bättre. Känner mig hyfsat lugn för tillfället också och ska försöka hålla i den känslan så gott jag kan.
Vad skönt att tröttheten är lite bättre för dig.
Här är den typ fortfarande det samma i trötthet, ska faktiskt köpa järntabletter idag och se om det kan hjälpa.
Nu är vi i vecka 15, 14+2, och två veckor kvar till ultraljudet.
 
Hur har natten varit?

Nja sådär, svårt hur man ska ligga. Tycker det är spridit så lite ut mot ländryggen och andra höften nu. Valde att ringa vårdcentralen istället för gynmottagningen då jag inte tycker att detta har med dom regionerna att göra, har inte ont i magen liksom. Väntar på att vc ska ringa upp men antar att dom inte har någon tid för det här, dom verkar vara rätt överbelastade tyvärr :down:
 
Vad skönt att tröttheten är lite bättre för dig.
Här är den typ fortfarande det samma i trötthet, ska faktiskt köpa järntabletter idag och se om det kan hjälpa.
Nu är vi i vecka 15, 14+2, och två veckor kvar till ultraljudet.

Ja det är ändå med betoning på piggARE :laugh: men all energi tas tacksamt emot! Vad jobbigt att du fortfarande är så trött, såg järnvärdena bra ut vid inskrivningen?
 
Inskrivningen gick bra :) Hb 131, socker 4,4, blodtryck 105/70. Bara att vänta på svar på resten. Även tagit blodprovet för KUB. Trevlig barnmorska som jag nog fick lite bättre känsla för än den förra :up:

Tid för KUB kommer på posten, RUL blir den 11 juni.
 
Fick komma till en läkare för smärtan i höften/ljumsken. Blev dock inte riktigt vad jag väntat mig då han inte gjorde så stor grej utav det men därimot tog på väldigt stort allvar min tidigare missfallsproblematik och min oro/ångest över det i kombination med tungt och stressigt jobb. Var ju inte det jag åkte dit för, har tänkt att ingen skulle bry sig ändå, vi har ju fått extra ul. Han ville att jag skulle ta det lugnt och ville helst sjukskriva mig en månad pågrund av min oro och inre stress. Jag sa att jag bara hade tänkt vara hemma max över helgen, men nix, absolut minst två veckor ville han att jag skulle vara hemma och ta det lugnt. :crazy: Så får väl anta att han vet bäst även fast jag får sjukt dåligt samvete över jobbet. ”Gravid är ju ingen sjukdom” har man ju hört folk säga :(
 
Fick komma till en läkare för smärtan i höften/ljumsken. Blev dock inte riktigt vad jag väntat mig då han inte gjorde så stor grej utav det men därimot tog på väldigt stort allvar min tidigare missfallsproblematik och min oro/ångest över det i kombination med tungt och stressigt jobb. Var ju inte det jag åkte dit för, har tänkt att ingen skulle bry sig ändå, vi har ju fått extra ul. Han ville att jag skulle ta det lugnt och ville helst sjukskriva mig en månad pågrund av min oro och inre stress. Jag sa att jag bara hade tänkt vara hemma max över helgen, men nix, absolut minst två veckor ville han att jag skulle vara hemma och ta det lugnt. :crazy: Så får väl anta att han vet bäst även fast jag får sjukt dåligt samvete över jobbet. ”Gravid är ju ingen sjukdom” har man ju hört folk säga :(

Men du, det kanske är precis vad du behöver? Vara hemma och inte behöva ha stressen med jobbet också ovanpå allt annat? Bara på det du skrivit i tråden tycker jag att det låter som att du verkligen skulle behöva lite lugn och ro. Kunna hantera illamående, stress, oro och smärta hemma och kunna anpassa dagarna, speciellt med tanke på vad du jobbar med. Hoppas du får må bättre snart :heart
 
Men du, det kanske är precis vad du behöver? Vara hemma och inte behöva ha stressen med jobbet också ovanpå allt annat? Bara på det du skrivit i tråden tycker jag att det låter som att du verkligen skulle behöva lite lugn och ro. Kunna hantera illamående, stress, oro och smärta hemma och kunna anpassa dagarna, speciellt med tanke på vad du jobbar med. Hoppas du får må bättre snart :heart

Du har nog rätt, tack :heart
 
Fick komma till en läkare för smärtan i höften/ljumsken. Blev dock inte riktigt vad jag väntat mig då han inte gjorde så stor grej utav det men därimot tog på väldigt stort allvar min tidigare missfallsproblematik och min oro/ångest över det i kombination med tungt och stressigt jobb. Var ju inte det jag åkte dit för, har tänkt att ingen skulle bry sig ändå, vi har ju fått extra ul. Han ville att jag skulle ta det lugnt och ville helst sjukskriva mig en månad pågrund av min oro och inre stress. Jag sa att jag bara hade tänkt vara hemma max över helgen, men nix, absolut minst två veckor ville han att jag skulle vara hemma och ta det lugnt. :crazy: Så får väl anta att han vet bäst även fast jag får sjukt dåligt samvete över jobbet. ”Gravid är ju ingen sjukdom” har man ju hört folk säga :(

Hoppar in här lite. Ha inget dåligt samvete över jobbet! Lätt dock för mig att säga, vet hur det är.. :banghead: låter klokt med sjukskrivning i ditt fall, ta hand om dig :heart

gah jag blir så provocerad när folk säger så.. Att om man är gravid så är man ju inte sjuk.. Javisst gravid är inte en sjukdom, det är ju fantastiskt att ett liv växer inuti en - MEN man kan ändå ha OHÄLSA pga av en graviditet! Vissa går igenom en graviditet helt utan besvär, medan vissa har ett rent helvete från början till slut. Hur ska det vara så svårt att förstå??
 
Hoppar in här lite. Ha inget dåligt samvete över jobbet! Lätt dock för mig att säga, vet hur det är.. :banghead: låter klokt med sjukskrivning i ditt fall, ta hand om dig :heart

gah jag blir så provocerad när folk säger så.. Att om man är gravid så är man ju inte sjuk.. Javisst gravid är inte en sjukdom, det är ju fantastiskt att ett liv växer inuti en - MEN man kan ändå ha OHÄLSA pga av en graviditet! Vissa går igenom en graviditet helt utan besvär, medan vissa har ett rent helvete från början till slut. Hur ska det vara så svårt att förstå??

Håller med. En vän till mig fick tillbringa större delen av sin graviditet på sjukhus pågrund av att hon inte fick behålla någon vätska/mat. En annan hade så svår foglossning att hon fick sitta i rullstol. Men dom som säger det vet väl inte vad dom pratar om :cautious:
 
Fick komma till en läkare för smärtan i höften/ljumsken. Blev dock inte riktigt vad jag väntat mig då han inte gjorde så stor grej utav det men därimot tog på väldigt stort allvar min tidigare missfallsproblematik och min oro/ångest över det i kombination med tungt och stressigt jobb. Var ju inte det jag åkte dit för, har tänkt att ingen skulle bry sig ändå, vi har ju fått extra ul. Han ville att jag skulle ta det lugnt och ville helst sjukskriva mig en månad pågrund av min oro och inre stress. Jag sa att jag bara hade tänkt vara hemma max över helgen, men nix, absolut minst två veckor ville han att jag skulle vara hemma och ta det lugnt. :crazy: Så får väl anta att han vet bäst även fast jag får sjukt dåligt samvete över jobbet. ”Gravid är ju ingen sjukdom” har man ju hört folk säga :(
Men vad skönt ändå att du fick din oro och stress tagen på allvar! Förstår att en sjukskrivning inte var vad du hade väntat dig men passa på att utnyttja den till fullo!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 453
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 405
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
42 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp