Höstföräldrar 2019

Fina siffror på KUB och allt såg bra ut. Nu blev det lite mer på riktigt :)

Härligt! :) Jag längtar tills det blir KUB för oss, trodde det skulle bli i vecka 13 men det verkar bli i vecka 14 så jag får vänta lite längre... Lite segt, men det är bara att stå ut. Det kommer ju lite påsk och valborg och sånt emellan så tiden kanske går lite fortare :idea:
 
Nu hoppar jag med här! Gjorde ultraljud i torsdags och berättade för jobbet samma dag så nu är det officiellt 😊
Är i vecka 15 nu och har en blivande storebror i hösttråden -17 som några fler av er! BF mitt i älgjakten så arbetsnamnet är Hälge 😄
Jag har, precis som förra gången, en väldigt okomplicerad graviditet hittills vilket såklart är väldigt skönt. Stundtals väldigt trött dock!

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
 
Nu hoppar jag med i tråden också! Första barnet och beräknat i mitten av oktober. Är i vecka 14 nu. Det tog en stund att bli gravid så det känns fortfarande lite overkligt!

Vi väntar nu otåligt på ultraljud i slutet på maj! Vi valde att inte göra KUB så vi har ännu inte gjort något ul alls. Det var inte möjligt att göra tidigt ultraljud här om man inte gjorde KUB.


September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne

 
Nu hoppar jag med här! Gjorde ultraljud i torsdags och berättade för jobbet samma dag så nu är det officiellt 😊
Är i vecka 15 nu och har en blivande storebror i hösttråden -17 som några fler av er! BF mitt i älgjakten så arbetsnamnet är Hälge 😄
Jag har, precis som förra gången, en väldigt okomplicerad graviditet hittills vilket såklart är väldigt skönt. Stundtals väldigt trött dock!

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
Nu hoppar jag med i tråden också! Första barnet och beräknat i mitten av oktober. Är i vecka 14 nu. Det tog en stund att bli gravid så det känns fortfarande lite overkligt!

Vi väntar nu otåligt på ultraljud i slutet på maj! Vi valde att inte göra KUB så vi har ännu inte gjort något ul alls. Det var inte möjligt att göra tidigt ultraljud här om man inte gjorde KUB.


September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne


Grattis och välkomna till tråden båda två.
Vad roligt att tråden fylls på lite!
 
Kul med fler i tråden. :D
Jag tar och lägger till "år" efter min ålder, så slipper jag fortsätta störa mig på den missen framöver. :angel:

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland
 
Hur går det för er alla? Vilken vecka befinner ni er i nu?

Här går vi in i vecka 16 imorgon. Snart bara en vecka kvar tills vi ska få se liten igen. Jag är just nu sjukt orolig dagligen men efter att ha använt dopplern kan jag sova på nätterna. Det går snabbare att hitta hjärtljuden för varje dag och det verkar vara en bestämd sak där inne för man hör att bönan sparkar hårt mot dopplern när jag råkar trycka för hårt och puttar på den lilla :o
Ser fram emot att känna av alla rörelserna nu.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att den här lilla krabaten tänker fortsätta leva nu. Annars vet jag inte vad jag gör:
 
Hur går det för er alla? Vilken vecka befinner ni er i nu?

Vecka 12 här och till synes allt lugnt. Har känt mig pigg och glad i helgen så det är skönt! Får lite vågor av illamående ibland men mår rätt stabilt överlag. Längtar först och främst tills den här veckan är över (12 avklarade veckor) och sen till KUB-UL som verkar bli 2 maj.

Och jag hoppas så otroligt mycket att din lilla böna fortsätter leva och må bra! :heart Jag hoppas att det blir en turtråd för alla oss här :love:
 
Hur går det för er alla? Vilken vecka befinner ni er i nu?

Här går vi in i vecka 16 imorgon. Snart bara en vecka kvar tills vi ska få se liten igen. Jag är just nu sjukt orolig dagligen men efter att ha använt dopplern kan jag sova på nätterna. Det går snabbare att hitta hjärtljuden för varje dag och det verkar vara en bestämd sak där inne för man hör att bönan sparkar hårt mot dopplern när jag råkar trycka för hårt och puttar på den lilla :o
Ser fram emot att känna av alla rörelserna nu.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att den här lilla krabaten tänker fortsätta leva nu. Annars vet jag inte vad jag gör:
Vecka 17 här. Mår ganska bra nu, men har betydligt mer huvudvärk än vanligt, periodvis typ varannan dag.
RUL nästa vecka, både längtar och är nervös. Tyckte ett par dagar förra veckan att jag kände något som skulle kunna vara rörelser, får se om det återkommer.
 
Vi har varit på RUL i dag, går in i v 21 i dag också vilket känns skönt att åtminstone första halvan är avklarad!
Allt såg bra ut på RUL. Valde att inte få reda på könet men både jag och mannen tyckte oss se en lillebror 🙄
Med heltidsjobb, gård och en vild 17 månaders hinner jag knappt skriva här men försöker hinna läsa hur det går för er iaf ☺
 
Fick hem papper från BM angående järndepåer, de rekommenderar att jag börjar äta järn från och med graviditetsvecka 20 (= vecka 21 antar jag). Den dagen den sorgen, är mest glad att jag inte måste börja direkt!

Jag fick också kallelsen till KUB-ultraljudet som blir den 2 maj. Med den kom också information om två studier som jag kommer få frågan i att delta i, som jag förstod det. En om att förutsäga havandeskapsförgiftning och en om hur fysisk aktivitet under graviditeten påverkar risken för graviditetskomplikationer. På den första är det ett blodprov och en enkät, på den andra ska man ha en aktivitetsklocka i 7 dygn och fylla i en enkät. Vore ju kul att kunna bidra till forskning om graviditet :)

Är ni andra med i någon studie?
 
Strax vecka 15 ( byter imorgon ) kämpar på med en förkylning som verkligen gör mig helt slut, kanske är det förkylning nock graviditeten tillsammans som gör mig trött.

Vi håller på nu att kolla på både barnvagn och bil. Vi har två stora hundar så dom tar ju upp hela bagageutrymmet oavsett bur eller grindar. Måste hitta en vagn som är smidig och fälla ihop och antagligen då som går in i baksätet, vet inte hur vi ska lösa det faktisk.
 
Här går det fint, är inne i veckan 15 nu. Tröttare jämfört med förra graviditeten men kan tänka att det till viss del beror på vår 1.5-åring som har en del energi! Kan inte lägga sig ner och "bara vara" på samma sätt som tidigare helt klart! Jag jobbar bara tre dagar i veckan (föräldraledig två dagar), och det är väldigt skönt!Planerar att fortsätta så fram till semestern och sen börjar storebror på förskolan i augusti och småsyskonet kommer i oktober!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 433
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 725
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
413
· Visningar
44 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp