Höstföräldrar 2019

Hur mår ni? Här börjar orken komma tillbaka, men har bakslag vissa dagar. Skönt att orka göra något igen! :banana:

Skit. Eller ja. Morgon och förmiddag är det helt okej. Men eftermiddag-kväll inte alls bra. Illamående, huvudvärk, kopiöst trött och svinont i ryggen. Vägrar tro att det är foglossning såhär tidigt även fast typen av smärta låter precis som det. Är ju bara v.10 än. Min sjukskrivning går ut denna vecka och jag vill tillbaka och jobba, skäms över att gå hemma sjukskriven. Men fattar inte hur jag ska klara det :down: mina korta dagpass går nog att plöja sig igenom men bävar för kvällarna och delade turerna... just nu ligger jag ju typ i sängen och gråter på kvällarna för att det gör så ont i ryggen och kämpar mot att inte spy :yuck: ska ringa sjukgymnast i morgon.

Nä vara gravid är verkligen inte min grej och inget jag njuter av för 5öre 😬
 
Jag drömde att jag födde barn inatt, men jag mindes ingenting i drömmen av hur bebisen kom ut :angel:😂 Måste vara förnekande.. vadå smärtsamt att föda?
En tjej var det iaf. Får se på torsdag om vi får reda på något då, om hjärtat slår vill säga.

Börjar nog landa i att det kan gå vägen den här gången iallafall.

Jag studerar heltid på distans och har hittills enbart haft CSN bidraget att leva på, så jag har jobbat en del extra vilket tar på psyket med denna oron.. har nog bestämt mig för att söka CSN lån för resterande studietid, vilket gör att jag inte har behov att plocka av föräldradagarna förrän bebis är 6 månader, så det känns som ett beslut som kan vara värt det i slutändan.. sen har jag skyddad SGI sen innan studierna så jag tror att min fpenning blir rätt okej också så att jag sen kan hålla nere på antalet dagar/vecka.
 
Jag drömde att jag födde barn inatt, men jag mindes ingenting i drömmen av hur bebisen kom ut :angel:😂 Måste vara förnekande.. vadå smärtsamt att föda?
En tjej var det iaf. Får se på torsdag om vi får reda på något då, om hjärtat slår vill säga.

Börjar nog landa i att det kan gå vägen den här gången iallafall.

Jag studerar heltid på distans och har hittills enbart haft CSN bidraget att leva på, så jag har jobbat en del extra vilket tar på psyket med denna oron.. har nog bestämt mig för att söka CSN lån för resterande studietid, vilket gör att jag inte har behov att plocka av föräldradagarna förrän bebis är 6 månader, så det känns som ett beslut som kan vara värt det i slutändan.. sen har jag skyddad SGI sen innan studierna så jag tror att min fpenning blir rätt okej också så att jag sen kan hålla nere på antalet dagar/vecka.
Håller tummarna så hårt det går.
Tar du blodförtunnande nu?
 
Skit. Eller ja. Morgon och förmiddag är det helt okej. Men eftermiddag-kväll inte alls bra. Illamående, huvudvärk, kopiöst trött och svinont i ryggen. Vägrar tro att det är foglossning såhär tidigt även fast typen av smärta låter precis som det. Är ju bara v.10 än. Min sjukskrivning går ut denna vecka och jag vill tillbaka och jobba, skäms över att gå hemma sjukskriven. Men fattar inte hur jag ska klara det :down: mina korta dagpass går nog att plöja sig igenom men bävar för kvällarna och delade turerna... just nu ligger jag ju typ i sängen och gråter på kvällarna för att det gör så ont i ryggen och kämpar mot att inte spy :yuck: ska ringa sjukgymnast i morgon.

Nä vara gravid är verkligen inte min grej och inget jag njuter av för 5öre 😬
Mådde mycket sämre v 10 än nu - hoppas att det vänder för dig med! :)
 
Hur mår ni? Här börjar orken komma tillbaka, men har bakslag vissa dagar. Skönt att orka göra något igen! :banana:
Mår ganska bra nu! Lite tröttare än vanligt, visst, men det kan jag stå ut med. Börjat få lite ont i ryggen/bäckenet, särskilt om jag ansträngt mig lite mycket under dagen. Borde sätta igång med övningar för ryggen, hade dn del besvär förra gången och tror att jag har kvar ett program med ryggövningar för gravida.
 
Igår berättade jag för chefen, skönt att ha det gjort. Hon blev jätteglad och tyckte det var toppen att hon fick veta nu så att hon kan fundera på bemanningen inför hösten.

Magen börjar växa försiktigt och det börjar bli lite klurigt med byxor. Har ett par superstretchiga med hög midja som jag bor i :laugh: Förutom när jag kan ha tunna fladdriga mjukisbyxor hemma förstås :up:
 
Ultraljud imorgon och ju mer tiden närmar sig desto mer nervös blir jag.
Sambon kommer inte kunna vara med heller då dottern åkt på ögoninflammation och inte får vara på förskolan, jag vågar inte heller ha med henne om det visar sig att något är fel. Hon är tre snart och förstår alldeles för mycket för att jag ska vilja utsätta henne för det.. Får diskutera lite med sambon men det lutar åt att han får vara kvar hemma med henne då vi inte har någon som kan ta henne här på hemmaplan under tiden :crazy::cry:

I övrigt så sniglar sig tiden fram och jag försöker se framåt trots oron. Jag har rensat bland dotterns kläder från första tiden och lagt ut lite till försäljning, slängt en del och sorterat i två lådor - allt rosa/tjejigt som sparas om det är en tjej och allt "neutralt"/killigt om det mot förmodan visar sig att det är en kille. Jag vet att många inte bryr sig eller tycker att jag är alldeles för "normföljande" men jag VET att jag inte kommer använda alla rosa, blommiga kläder från dottern om det är en kille och då känns det extremt dumt att ha allt liggandes bara för att.

Jag har även sett ut babyskydd så visar det sig att det är okej imorgon så hämtar jag skydd+bas i helgen (köper begagnat). Har babyskyddet kvar från dottern men den har gått förbi "bäst-före datumet" så jag vill inte använda den dagligen. Om någon här är i behov av en bilstol med bas att ha som extra eller som inte bryr sig om tillverkningsår så finns det en billig här ;):angel:
Tanken är att försöka sälja basen iallafall och skicka med stolen på köpet, får se om någon vill ha den.
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland

Vi fick bestämt BF idag och fick se en sprudlande, snurrande och samarbetsvillig liten kille :love::love::love::love:
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland

Vi fick bestämt BF idag och fick se en sprudlande, snurrande och samarbetsvillig liten kille :love::love::love::love:

Jaaaaa!!! :love::love::love:
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland

Vi fick bestämt BF idag och fick se en sprudlande, snurrande och samarbetsvillig liten kille :love::love::love::love:
Härligt!

Jag var på RUL nyss, allt såg bra ut och det blir en lillebror :)

Ska uppdatera BF-listan, blev flyttad ett par dagar.
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland
 
Vi har varit på UL idag, trodde det var för KUB men visade sig att bäbis var två veckor yngre än vad vi trodde, så vecka 11 (10+4) istället för 13 (12+1) :cautious: BM tyckte det var lite konstigt att min vanliga BM inte bokat in ett tidigare UL för att beräkna hur långt gången jag var eftersom jag var osäker på min menscykel och haft väldigt oregelbunden mens. Men nu får vi boka in nytt KUB om två veckor istället.
Det var iallafall roligt att se den lilla inne i magen, allt såg normalt ut vilket var skönt att höra :)

Jag har precis slutat må illa hela tiden och varit lite piggare, det höll dock bara i sig ca en vecka innna jag och sambon åkte på världens förkylning med feber och har varit sängliggandes sen i påskas. Har haft svårt att få i mig mat vilket har gjort att illamåendet kom tillbaka:yuck:
Nu är vi dock på bättringsvägen och hoppas på att nästa vecka ska vara normal igen!
 
Ändrar mitt datum lite :)

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland
 
Vi har varit på UL idag, trodde det var för KUB men visade sig att bäbis var två veckor yngre än vad vi trodde, så vecka 11 (10+4) istället för 13 (12+1) :cautious: BM tyckte det var lite konstigt att min vanliga BM inte bokat in ett tidigare UL för att beräkna hur långt gången jag var eftersom jag var osäker på min menscykel och haft väldigt oregelbunden mens. Men nu får vi boka in nytt KUB om två veckor istället.
Det var iallafall roligt att se den lilla inne i magen, allt såg normalt ut vilket var skönt att höra :)

Jag har precis slutat må illa hela tiden och varit lite piggare, det höll dock bara i sig ca en vecka innna jag och sambon åkte på världens förkylning med feber och har varit sängliggandes sen i påskas. Har haft svårt att få i mig mat vilket har gjort att illamåendet kom tillbaka:yuck:
Nu är vi dock på bättringsvägen och hoppas på att nästa vecka ska vara normal igen!

Vad snopet, men skönt att allt såg bra ut! :)
 
Justerar mitt datum lite med efter VUL som tyckte bäbis var lite äldre än vad vi trodde :)

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 261
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 145
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp