Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längtar tills vi får stabilare nätter här 😩. I helgen har vi haft dop med den närmsta familjen, mysigt men gud så jobbigt det är att anordna nånting alls när man måste ta hand om barn också 😅. Får se om vi orkar ha nån form av ettårskalas.
Ja. Det är ett projekt. Mitt tips är som alltid. Catering av mat och be om barnvakt några timmar dagen innan så man kan plocka och duka. Sen tänker jag att man kan köra ett kalas med rätt få gäster (om man vill) när man har en ettåring. Våra barn är ju nöjda med att mormor och farmor kommer liksom ❤️
 
Tintin går INTE 😂 Var så säker på att han skulle gå innan han fyllde ett, men det är ju på torsdag och han totalvägrar så fort man släpper honom 😂 Han går runt med gåvagnen, kan lyfta den med raka armar, men släpper och går gör han INTE 😂
Håller som bäst på med kalasplanering här. Blir två stycken då. Ett på torsdag och ett på lördag. Beställt två tårtor och bakat halva dagen idag. Dessutom har vi bokat värdering av huset på onsdag så vi har spenderat helgen med att röja och städa 🤣
 
Tintin går INTE 😂 Var så säker på att han skulle gå innan han fyllde ett, men det är ju på torsdag och han totalvägrar så fort man släpper honom 😂 Han går runt med gåvagnen, kan lyfta den med raka armar, men släpper och går gör han INTE 😂
Håller som bäst på med kalasplanering här. Blir två stycken då. Ett på torsdag och ett på lördag. Beställt två tårtor och bakat halva dagen idag. Dessutom har vi bokat värdering av huset på onsdag så vi har spenderat helgen med att röja och städa 🤣
Matilda har inte börjat gå än heller. Själv, alltså. Längs möbler, upp för rutschkanan och stegen till vinden tar hon sig fram/upp utan problem :p. Ställer sig upp utan stöd också.
10-månaders koll på BVC imorgon.
 
Så lustig känsla att läsa att era små snart fyller 1 😅 ..men är ju bara 3 månader kvar tills de här också, tiden går så fort!

Här planeras för dop (äntligen!) känns så sent, hon kommer vara 10 månader nästan (2 dagar innan) Storasyster var nästan 4 mån vid sitt dop.. får se om dopklänningen passar 🤪
 
Här går Lilleman för fullt, de senaste dagarna har det verkligen lossnat och nu går han hellre än kryper. Idag gör jag min första jobbdag efter nästan exakt ett års föräldraledighet. Trots det jag längtat efter att jobba nästan lika länge så kändes det ändå väldigt konstigt att lämna Lilleman med sin pappa i morse. :p
 
Alltså. Kattmaten. Med tidigare barn har vi haft matskålen uppe på ett hjälpbord. Men kissen är numera 16 år och helt blind. Vi har inte heller så att vi kan avskilja nått rum där hon kan äta (möjligen mitt kontor men där bor kaninen redan, frigående)
 
Gud vad era ungar går tidigt? Eller? Vet att de är äldre än mina men känns ändå tidigt att gå innan ett år?
Nja, vår kompisars ungar har gått innan 9 månader, det kallar jag tidigt 🙀

Många går väl inom spannet 10-14 tänker jag. Våra har varit helt olika. Frank trodde vi skulle gå mycket tidigare för han gick med gåvagn vid 8 månader, men sen höll han sig där ett tag. Elsa har bara gått med gåvagn nån månad och helt plötsligt släppte hon taget. Vi trodde det skulle dröja lite till.
 
Nja, vår kompisars ungar har gått innan 9 månader, det kallar jag tidigt 🙀

Många går väl inom spannet 10-14 tänker jag. Våra har varit helt olika. Frank trodde vi skulle gå mycket tidigare för han gick med gåvagn vid 8 månader, men sen höll han sig där ett tag. Elsa har bara gått med gåvagn nån månad och helt plötsligt släppte hon taget. Vi trodde det skulle dröja lite till.
Ja gud, våra vänner har också en dotter som gick vid 8 månader, glad vi slapp det 😅
 
Mitt brorsbarn gick när han var 8 månader. Det var inte så kul för dem 🤪

Jag har också börjat jobba. Började förra veckan och ska jobba 50 procent hela hösten. Min man jobbar också 50 och vi delar lika på veckorna. Byter på onsdagar vid lunch. Ganska skönt men skulle nästan ha kunnat jobba mer 😅 Så skönt att vara på jobbet och göra andra saker än att försöka underhålla barn... Nu har jag dock sökt ett nytt jobb och sa till min man att om jag får det så kanske jag vill jobba mer än 50 procent lite tidigare än januari 😅
 
Kul att fler är igång och jobbar. Jag gillar ju mitt jobb men tycker att det är lite långa dagar hemifrån när jag måste jobba till 16.30. Eftersom jag har flex så försöker jag jobba 7.30-16 så jag får lite mer tid med barnen på em. Sen jobbar jag halvdag på fredagar och så försöker jag ta ledigt ibland på måndagar.

Planen är att vi ska jobba 80% var from mars när Elsa ska börja förskola. Sambon måste ta en heldag ledig. Kan inte bestämma mig för om jag ska göra så eller jobba till 14.30 några dagar istället… Svårt det där.

Imorgon blir det operation för foten så nu blir det ju två månader till hemma hos lilla familjen. Jag har sån jävla ångest för denna operation.😩 Ska bli skönt när jag fått det gjort och inte längre kan hålla på och vela om när jag ska göra det.
 
Kul att fler är igång och jobbar. Jag gillar ju mitt jobb men tycker att det är lite långa dagar hemifrån när jag måste jobba till 16.30. Eftersom jag har flex så försöker jag jobba 7.30-16 så jag får lite mer tid med barnen på em. Sen jobbar jag halvdag på fredagar och så försöker jag ta ledigt ibland på måndagar.

Planen är att vi ska jobba 80% var from mars när Elsa ska börja förskola. Sambon måste ta en heldag ledig. Kan inte bestämma mig för om jag ska göra så eller jobba till 14.30 några dagar istället… Svårt det där.

Imorgon blir det operation för foten så nu blir det ju två månader till hemma hos lilla familjen. Jag har sån jävla ångest för denna operation.😩 Ska bli skönt när jag fått det gjort och inte längre kan hålla på och vela om när jag ska göra det.
Lycka till med operationen idag! 🙌
 
Åh, saknar att jobba… med storasyster började jag deltid redan när hon var 2 månader 🙈 så känns konstigt nu att jag redan varit hemma ett helt år utan att jobba nånting… (går ju hem betydligt tidigare än andra pga risker på jobbet som gravid)

Tyvärr kommer jag ju inte tillbaka till gamla jobbet, 140 mil enkel väg liksom 😆 men ska jobba några timmar under hösten, nytt jobb.. behöver komma hemifrån lite. Har ju ändå tänkt vara hemma med lillan tills hon blir 2 år förhoppningsvis 😊
 
Åh, saknar att jobba… med storasyster började jag deltid redan när hon var 2 månader 🙈 så känns konstigt nu att jag redan varit hemma ett helt år utan att jobba nånting… (går ju hem betydligt tidigare än andra pga risker på jobbet som gravid)

Tyvärr kommer jag ju inte tillbaka till gamla jobbet, 140 mil enkel väg liksom 😆 men ska jobba några timmar under hösten, nytt jobb.. behöver komma hemifrån lite. Har ju ändå tänkt vara hemma med lillan tills hon blir 2 år förhoppningsvis 😊
Jag kan också till viss del sakna jobbet, men mest att sitta inne hos nån kollega och prata över en kopp kaffe typ 😅. Nu är det dock mest en stress att tänka på jobb för min del eftersom jag pendlar en dryg timme enkel väg och det egentligen känns helt ohållbart med småbarn men samtidigt känns det inte rimligt att söka jobb i Göteborg när vi frenetiskt letar hus långt härifrån. Befinner mig i ett sånt limbo när vi vi inte vet när eller vart vi ska flytta. Tanken är att jag ska börja jobba 1 november på 80% så får väl försöka pussla lite med tiderna så jag åtminstone får träffa barnen nånting innan de lägger sig.
 
Jag kan också till viss del sakna jobbet, men mest att sitta inne hos nån kollega och prata över en kopp kaffe typ 😅. Nu är det dock mest en stress att tänka på jobb för min del eftersom jag pendlar en dryg timme enkel väg och det egentligen känns helt ohållbart med småbarn men samtidigt känns det inte rimligt att söka jobb i Göteborg när vi frenetiskt letar hus långt härifrån. Befinner mig i ett sånt limbo när vi vi inte vet när eller vart vi ska flytta. Tanken är att jag ska börja jobba 1 november på 80% så får väl försöka pussla lite med tiderna så jag åtminstone får träffa barnen nånting innan de lägger sig.
Åh, så tufft med lång pendling. Vi har typ 15-20 minuter till jobbet (jobbar på samma sjukhus) och det räcker tycker jag. Du får väl jobba ett tag och se om ni hittar nåt nytt boende och annars söka jobb på närmre håll…
 
Omg jag är halvt övermannad av Elsa. Hon har bättre fysik än förstånd vilket är en jobbig kombination. Hon går stadigare och stadigare, försöker springa ibland och lyckas ibland men tar till kryp om hon ska fram ruskigt snabbt.

Språket har utvecklats, igår morrade hon 😅 och dag började hon säga ka. Hon kan svara på vad kossan säger - mmmm. Men det säger hon om alla djur 😅🤩. Hon säger också mamma, namnam och nänänä 🙈🤣.

Hur får ni till att plocka undan på dagarna? Jag kan liksom inte öppna nåt skåp utan att Elsa är där. Kylskåp, sopor, diskmaskin. Upplever att hon är mer på grejer än mina andra barn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 207
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
78 79 80
Svar
1 595
· Visningar
84 228
Senast: Krålus
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 038
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp