Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessa nätter håller på att driva mig till vansinne, i natt har vi vaknat varannan timme, de skriker och skriker tills de får mat men tror inte att de egentligen är hungriga. Vid tretiden var min sambo uppe med H i närmare en timme innan det gick att söva om honom och lagom till han somnade vaknade S, sen vaknade S för morgonen 05.15. Igår upptäckte jag att S har fyra tänder på väg i överkäken så kanske beror på det, H har två som är nästan framme och en på väg, men jag hoppas att det är över snart. Vet ju att flera av er haft ännu fler uppvak tidigare, jag fattar inte hur man överlever, är helt knäckt efter en sån här natt.

Vi har så många dåliga nätter här också ❤️ Nu har hon börjat vakna vid 6:30 istället för som innan vid 8 😴 bortskämt jämfört med andra kanske, men det är för tidigt för mig.. är inte en morgon människa 😅

tror alla dåliga nätter här beror på tänder också. Hon har fått sin första för någon vecka sen och nu är nog den bredvid pågång….

vi bor ju också trångt, så vaknar lillan väcker hon ibland storasyster… oftast sover dock stora igenom det mesta 👍🏼 Tur det.. men det har inte varit roliga dagar när båda sovit för lite och jag dessutom själv haft noll ork.

Drt blir bättre ❤️ Intalar mig själv det också åtminstone. Glömt vilken lyx man tyckte det var både när stora började sova hela nätter/i eget rum och när hon blev mer självgående så man inte behövde underhålla hela dagarna 🙈
 
Vi har så många dåliga nätter här också ❤️ Nu har hon börjat vakna vid 6:30 istället för som innan vid 8 😴 bortskämt jämfört med andra kanske, men det är för tidigt för mig.. är inte en morgon människa 😅

tror alla dåliga nätter här beror på tänder också. Hon har fått sin första för någon vecka sen och nu är nog den bredvid pågång….

vi bor ju också trångt, så vaknar lillan väcker hon ibland storasyster… oftast sover dock stora igenom det mesta 👍🏼 Tur det.. men det har inte varit roliga dagar när båda sovit för lite och jag dessutom själv haft noll ork.

Drt blir bättre ❤️ Intalar mig själv det också åtminstone. Glömt vilken lyx man tyckte det var både när stora började sova hela nätter/i eget rum och när hon blev mer självgående så man inte behövde underhålla hela dagarna 🙈
Ja gud ja, det här med ständig underhållning tar verkligen på krafterna! Hur går det för er med att hitta nytt boende?
 
Ja gud ja, det här med ständig underhållning tar verkligen på krafterna! Hur går det för er med att hitta nytt boende?

Det går segt… bostadsbristen häruppe är helt galen, och ingen verkar bry sig… kommunens egna bostadsbolag är största skämtet jag sett. Man skulle kunna tro att de inte vill att nån ska bo här egentligen. Speciellt med tanke på hur mycket de skärt ner på vården häruppe också 😬
 
Vi kör lite sjukstuga här hemma. Igår kväll tyckte jag att M var så varm om huvudet och hon sov 3*1,5 timmar igår, hon som sover 2*30 min i vanliga fall.
I natt var hon varm och i morse tog jag tempen - 38,5.
Hon har ätit förvånansvärt bra ändå tycker jag idag och leker emellanåt. Men hon söker mer närhet än vanligt och sover oftare.
Vet inte vad det är för virus hon fått för hon är inte snorig.
 
Vi kör lite sjukstuga här hemma. Igår kväll tyckte jag att M var så varm om huvudet och hon sov 3*1,5 timmar igår, hon som sover 2*30 min i vanliga fall.
I natt var hon varm och i morse tog jag tempen - 38,5.
Hon har ätit förvånansvärt bra ändå tycker jag idag och leker emellanåt. Men hon söker mer närhet än vanligt och sover oftare.
Vet inte vad det är för virus hon fått för hon är inte snorig.
Vi har också kört sjukstuga här en vecka. De äldre hann vara 4 dagar på förskolan innan snuvan slog till. Och här får de inte komma tillbaka före de är helt friska, inte ens med negativt coronatest får de komma.

Ot
i morgon börjar maken jobba efter 6 v hemma. Äskar inte att jag nu måste lösa logistiken med förskolan. De två äldre går från hösten på olika avdelningar i olika byggnader ungefär 200m från varandra. Och jag skall då släpa L mellan dem vid lämning. Hon börjar närma sig 11 kg så tung att bära på.
 
Tintin är också sjuk. Båda kidsen är förkylda. I natt var första gången någonsin som Tintin var vaken en stund. Vaknade vid 22.30 och somnade om vid 00. Inte ledsen, bara glad och snorig 😅 Vi fick lite krupp idag och stoppade ner båda kidsen i vagn och var ute och gick i närmare 2 timmar. Det var skönt. Ska också bli skönt att gå till jobbet imorgon :angel:
 
Här är barnen också sjuka, väldigt snoriga dagtid och täppta på natten, låter så jobbigt för dem att andas 😭. Idag har vi tillslut bytt babyskydden mot bilbarnstolar och tog en kort tur till Slottskogen för att testa, Harry tronade som en liten prins i sin stol och var supernöjd. Sen såg vi typ tio olika hundar och det gjorde deras dag, de bara skrek AAAAH och sparkade med sina små ben, så roligt att de börjar reagera på omgivningen när man är ute och går.
 
Ni som har snoriga barn, testa physiomer och snorsug! Superbra! Jag blandade en droppe nezeril med koksaltdroppar när det var som värst.

Har fullt upp. Elsa springer runt överallt. Hon börjar bli väldigt snabb. Springer också iväg till andra rum. Sjukt gulligt ljud att höra hennes små fötter som springern runt 😍 Fått montera av handtagen på alla skåp och lådor.
Varit på tio månaderskoll BVC också, 9360 gram och 71 cm. Eller har jag skrivit det innan!? Haha är helt trött😁🤪
 
Vi fortsätter med feber och inga andra symtom. Funderar på om det är 3-dagars feber, i så fall borde det gå över imorgon. Annars lär jag ringa 1177.
Hon är ändå opåverkad så att hon busar emellan, men när febern stiger vill hon vara nära och snutta och sova helst på en.

Vi hade tre dagars feber i våras.. om hon får röda prickar/utslag när febern lagt sig så är det klassiskt tecken. Lillan hade bara feber som symptom också men när den försvann kom prickarna
 
Vi fortsätter med feber och inga andra symtom. Funderar på om det är 3-dagars feber, i så fall borde det gå över imorgon. Annars lär jag ringa 1177.
Hon är ändå opåverkad så att hon busar emellan, men när febern stiger vill hon vara nära och snutta och sova helst på en.
Det låter ju som att det skulle kunna vara 3-dagars feber, men feber utan förkylning kan ju också vara uvi så bra att vara observant om inte febern går tillbaka. Hoppas M är bättre idag ❤️
 
Vet inte vilket som tar mer på kraften. Att vara ensam hemma med tre barn. Eller hemma själv med en 11 månaders baby som vant sig med sällskap hela sommaren. Till slut öppnade jag porten till lekrummet (hon brukar inte få vara där) och lyfte upp alla små Lego och dylikt. Jättekul att tömma alla lådor med tågbitar/bollar/klossar mm.

tror vi behöver uppdatera hennes leksakskorg
 
Vet inte vilket som tar mer på kraften. Att vara ensam hemma med tre barn. Eller hemma själv med en 11 månaders baby som vant sig med sällskap hela sommaren. Till slut öppnade jag porten till lekrummet (hon brukar inte få vara där) och lyfte upp alla små Lego och dylikt. Jättekul att tömma alla lådor med tågbitar/bollar/klossar mm.

tror vi behöver uppdatera hennes leksakskorg
Ja, på tal om det, vad leker era ungar med nu? H och S tröttnar på sina leksaker efter typ en sekund. Nu har jag börjat sätta snören på gosedjur och slänga i dem i olika korgar så de får dra i snöret för att få fram djuret, det tycker de är roligt men tar ju två sekunder.
 
Ja, på tal om det, vad leker era ungar med nu? H och S tröttnar på sina leksaker efter typ en sekund. Nu har jag börjat sätta snören på gosedjur och slänga i dem i olika korgar så de får dra i snöret för att få fram djuret, det tycker de är roligt men tar ju två sekunder.
Här är de kul att plocka (tömma) saker i och ur olika lådor/burkar. Så slänger ihop diverse saker i en gammal bunke och hon är nöjd. Eller som sagt ”leka” med innehållet i brorsornas lekrum. Tur hon fyller år snart, köpt en Ikea kulram, en Noaks ark på hjul som man kan stoppa in djuren i och några burkar med klossar. Allt second hand men nästan oanvänt.
 
Ja, på tal om det, vad leker era ungar med nu? H och S tröttnar på sina leksaker efter typ en sekund. Nu har jag börjat sätta snören på gosedjur och slänga i dem i olika korgar så de får dra i snöret för att få fram djuret, det tycker de är roligt men tar ju två sekunder.
Elsa gillar sin gåvagn. Och att gå efter bobby car och liknande. Annars mest riva ut duplo från brorsans låda. Duplo är bra tycker jag. Just nu leker Elsa med gubbarna, stoppar i munnen etc och när de blir äldre är det ju mer bygga som gäller. Bra med leksaker de kan ha länge!
 
Ja, på tal om det, vad leker era ungar med nu? H och S tröttnar på sina leksaker efter typ en sekund. Nu har jag börjat sätta snören på gosedjur och slänga i dem i olika korgar så de får dra i snöret för att få fram djuret, det tycker de är roligt men tar ju två sekunder.
Brorsans saker, Duplo och saker till leksaksköket. Ibland sina djur med diverse bitringar på. Hon gillar även bläddra i böcker.
 
Ja, på tal om det, vad leker era ungar med nu? H och S tröttnar på sina leksaker efter typ en sekund. Nu har jag börjat sätta snören på gosedjur och slänga i dem i olika korgar så de får dra i snöret för att få fram djuret, det tycker de är roligt men tar ju två sekunder.
Här älskas det att läsa och bläddra i böcker. Gosedjur har precis börjat bli ganska populärt också. Annars så är klossar en hit, samt saker med hjul. Läragå-vagnen används rätt flitigt också. Har inte så mycket leksaker och upplever att några bunkar och grejer att röra runt med från köket duger lika bra. Lilleman fyller ju år idag så vi får väl se om det blir lite nya leksaker i present kanske. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
79 912
Senast: Bexzor
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp