Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Omg jag är halvt övermannad av Elsa. Hon har bättre fysik än förstånd vilket är en jobbig kombination. Hon går stadigare och stadigare, försöker springa ibland och lyckas ibland men tar till kryp om hon ska fram ruskigt snabbt.

Språket har utvecklats, igår morrade hon 😅 och dag började hon säga ka. Hon kan svara på vad kossan säger - mmmm. Men det säger hon om alla djur 😅🤩. Hon säger också mamma, namnam och nänänä 🙈🤣.

Hur får ni till att plocka undan på dagarna? Jag kan liksom inte öppna nåt skåp utan att Elsa är där. Kylskåp, sopor, diskmaskin. Upplever att hon är mer på grejer än mina andra barn
Jag städar undan samtidigt som de drar fram samma saker jag plockar undan 😅. Det är en ständigt pågående aktivitet här hemma, men mest plockar jag undan för att de ska få möjlighet att riva fram det igen eftersom det är typ det enda de gillar att göra just nu. Vi bor ju på 55 kvadrat och spenderar typ hela dagen i vardagsrummet så är inte så jättestor yta att plocka på. Annars sparar jag det tills de går och lägger sig, så fort de ser att jag börjar plocka in nånting är de där och drar fram det igen så är ingen mening.
 
Mina ungar vägrar fortfarande att säga mamma men säger papapapapa hela dagarna, jag är väldigt kränkt! Tror dock inte det är pappa de säger utan kanske lampa eller nåt, så det får väl vara okej. Försöker ihärdigt lära dem att peka på mig när jag frågar var mamma är men än så länge tittar de sig bara oförstående runt i rummet 😅. De är däremot väldigt bra på att peka ut var lampan är och då och då även var Harry/Sixten är.
 
Omg jag är halvt övermannad av Elsa. Hon har bättre fysik än förstånd vilket är en jobbig kombination. Hon går stadigare och stadigare, försöker springa ibland och lyckas ibland men tar till kryp om hon ska fram ruskigt snabbt.

Språket har utvecklats, igår morrade hon 😅 och dag började hon säga ka. Hon kan svara på vad kossan säger - mmmm. Men det säger hon om alla djur 😅🤩. Hon säger också mamma, namnam och nänänä 🙈🤣.

Hur får ni till att plocka undan på dagarna? Jag kan liksom inte öppna nåt skåp utan att Elsa är där. Kylskåp, sopor, diskmaskin. Upplever att hon är mer på grejer än mina andra barn
Jag känner inte heller igen det här rivandet i allt. Speciellt kylskåpet. Tintin hör direkt när någon öppnar och kastar sig fram som en bulldozer för att hinna fram innan dörren går igen 😂 Brukar låta honom stå där och känna på flaskor med sås och ketchup när jag behöver en minut 🙄😅

Tintin säger "titta" och "mamma" klart och tydligt nu. "Näääääe!" ibland också 😅

Vi har pyntat med ballonger i taket och slagit in presenter ikväll för imorgon är det ettårskalas! 🎈🙉
 
Jag känner inte heller igen det här rivandet i allt. Speciellt kylskåpet. Tintin hör direkt när någon öppnar och kastar sig fram som en bulldozer för att hinna fram innan dörren går igen 😂 Brukar låta honom stå där och känna på flaskor med sås och ketchup när jag behöver en minut 🙄😅

Tintin säger "titta" och "mamma" klart och tydligt nu. "Näääääe!" ibland också 😅

Vi har pyntat med ballonger i taket och slagit in presenter ikväll för imorgon är det ettårskalas! 🎈🙉
Men wow, grattis till Tintin! 🎉🥳 Så sjukt att det gått ett år! Jag minns hur det kändes när han kom, att det började bli verkligt att jag också skulle få barn när höstbebisarna började komma 😅.
 
Elsa river också ut mycket. Plocka leksaker gör vi max nångång i veckan. Vi bor i 60-talshus så vi har smarta dragdörrar som man kan dra för om man vill plocka in mat i kylen eller plocka ur diskmaskinen.

Vi har också tvättnedkast från garderoben i hennes rum, ner i tvättstugan. Som tur är har hon inte upptäckt det än 🙈
 
Jag känner inte heller igen det här rivandet i allt. Speciellt kylskåpet. Tintin hör direkt när någon öppnar och kastar sig fram som en bulldozer för att hinna fram innan dörren går igen 😂 Brukar låta honom stå där och känna på flaskor med sås och ketchup när jag behöver en minut 🙄😅

Tintin säger "titta" och "mamma" klart och tydligt nu. "Näääääe!" ibland också 😅

Vi har pyntat med ballonger i taket och slagit in presenter ikväll för imorgon är det ettårskalas! 🎈🙉

Grattis Tintin! ❤️
För ett år sedan var jag så avundsjuk på dig @Eli, gud vad jag längtade efter att inte vara gravid längre. 😅
 
Idag sov hon en timme på hela dagen. Gick inte att lägga henne vid 9 som vanligt, hon vägra sova. Så tänkte att okej, äter lunch vid 11 så får hon sova efter det. Så mellan 11:30 och 12:30 sov hon. Lite gnälligt blev det i slutet på dagen men orkade förvånansvärt bra.
 
Vi hade premiär i badhuset idag. Vi kommer tyvärr inte kunna gå babysim, då det inte finns nån som kan ha storebror när det är, så vi satsar på vattenvana på egen hand.

Redan under sommaren visade hon stort intresse för vatten och det gjorde hon nu med. Totalt orädd, plaskade, lyckades få kallsupar och kröp iväg både hit och dit och ner i barnpoolen. Och försökte även ta sig till bubbelpoolen och ner i vanliga :p.
Hoppas hon fortsätter vara så positiv till vatten, storebror är så himla försiktig i mycket (inte bara negativt i och för sig) och behöver mycket stöttning.
 
Dessa nätter håller på att driva mig till vansinne, i natt har vi vaknat varannan timme, de skriker och skriker tills de får mat men tror inte att de egentligen är hungriga. Vid tretiden var min sambo uppe med H i närmare en timme innan det gick att söva om honom och lagom till han somnade vaknade S, sen vaknade S för morgonen 05.15. Igår upptäckte jag att S har fyra tänder på väg i överkäken så kanske beror på det, H har två som är nästan framme och en på väg, men jag hoppas att det är över snart. Vet ju att flera av er haft ännu fler uppvak tidigare, jag fattar inte hur man överlever, är helt knäckt efter en sån här natt.
 
Inser att vi är bortskämda med sömnen dock, och att det jobbiga kanske är att de är två snarare än att de skulle vakna orimligt ofta var och en för sig? Svårt att tänka på det när man är så trött bara 🙈.
 
Dessa nätter håller på att driva mig till vansinne, i natt har vi vaknat varannan timme, de skriker och skriker tills de får mat men tror inte att de egentligen är hungriga. Vid tretiden var min sambo uppe med H i närmare en timme innan det gick att söva om honom och lagom till han somnade vaknade S, sen vaknade S för morgonen 05.15. Igår upptäckte jag att S har fyra tänder på väg i överkäken så kanske beror på det, H har två som är nästan framme och en på väg, men jag hoppas att det är över snart. Vet ju att flera av er haft ännu fler uppvak tidigare, jag fattar inte hur man överlever, är helt knäckt efter en sån här natt.
Det är tufft med såna nätter 😩 Sen tänker jag att det blir ännu tuffare för att ni har två och bor så trångt att det är svårt att inte störa varandra. När vi haft det såhär har i tydligt tagit varsitt barn och haft varsitt våningsplan, men förhoppningsvis beror det på tänder? Hoppas att ni får sova bättre i helgen ❤️
 
Det är tufft med såna nätter 😩 Sen tänker jag att det blir ännu tuffare för att ni har två och bor så trångt att det är svårt att inte störa varandra. När vi haft det såhär har i tydligt tagit varsitt barn och haft varsitt våningsplan, men förhoppningsvis beror det på tänder? Hoppas att ni får sova bättre i helgen ❤️
Ja, det tänker jag med, hade varit så skönt att bara vakna av en av dem.
 
Inser att vi är bortskämda med sömnen dock, och att det jobbiga kanske är att de är två snarare än att de skulle vakna orimligt ofta var och en för sig? Svårt att tänka på det när man är så trött bara 🙈.
Det är svinjobbigt att inte få sova ordentligt. Tycker man har rätt att gnälla. Du har dessutom två som ska passas hela dagen sen. Jag fick höra så ofta när storebror var liten och vaknade och skrek x antal gånger varje natt tills han var 2 år att så är det minsann att ha barn, sånt man får räkna med. Hjälpte INTE mig att få höra det. Crashade till slut med panikångest och sov inte alls. Fick gå i KBT och äta Atarax för att jag inte fick något stöd och någon som såg hur jäkla trött jag var.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 530
· Visningar
79 763
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp