Hoho, hon ÄTER!

Alexandra_W

Trådstartare
Ursäkta min barnsliga förtjusning, men föleländet ÄTER hösilage. Och som hon äter!

Fick ju hem 10 pyttesmå, oändligt sööööta, hösilagebalar idag. Jag räknade förresten fel på priset. 2.50 kr per kg levererat och avlastat, och inget annat. (Jag hade räknat med 2.81 kr/kg plus transporten). Bokat upp vinterns behov redan nu, men får det levererat i småposter. Mycket trevlig människa som sålde förresten. Trevlig bygd det här.

I alla fall, öppnade en bal och insöp den underbara doften (jag älskar hösilagelukt) och tog sen en tuss och gick ut i hagen. Lite fjärilar i magen var det, med tanke på fölis kräsenhet fanns det ju en risk att hon skulletycka "luktar BLÄ, tänker inte äta". men icke då, hon slet det ur händerna på mig och försökte faktiskt nypa till gamiga morsan när hon försökte sno!

Valacken är i himmelriket (han älskar hösilage, föredrar det framför havre tom) och lär väl inte titta åt ett höstrå mer. fast då kanske han blir av med kalaskulan...jag blandar ju med hö för att vänja in dem, och de ska äta hö i hagen i fortsättningen med.

Och jag är SÅ nöjd och SÅ lättad!

*var bara tvungen att skriva ett inlägg ;)*
 
Grattis!!

* håll tummarna för mig imorgon* :angel: :bump:

Då hämtar vi hem 3 små balar.
Tar inte hem fler förrän vi ser att hon äter det.
onödigt annars liksom.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allihop, ska skaffa D-ponny och den ska SJÄLVKLART gå på fri tillgång till hösilage i slowfeedingnät (förstår helt ärligt inte...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 367
Senast: Gimlan
·
L
Anläggning Hej! Vet att det finns en hel del trådar om helinackordering, men känner fortfarande (efter många timmars läsning) att jag behöver lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 438
Senast: CiderGirl
·
Foder & Strö Min häst är otroligt lättfödd och ett matvrak. Han är extremt frusen av sig dessutom fastän han är oklippt och täckad. Sommartid har...
2
Svar
29
· Visningar
3 372
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Ja, nu är vårt hösilage hemma, & öppnat. Godare än godast verkade hon tycka att det var. Får väl se hur länge hon tycker det. Dom andra...
2
Svar
38
· Visningar
2 281
Senast: Arabis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp