Hona på 4 år kanske är dräktig!

M

Medusa

Jag har en hona som är en vit lejonhuvad kanin på 4 år. Och idag(11/8-09) Så var jag och min kompis hos henne med min hona och hennes hankanin.. Men sen så parade dom sig och jag vet inte om hon är dräktig eller ej.. jag vet inte heller om hon har fått några kullar innan.. Så min fråga är: Kommer hon att klara sig??:(:(

Hanen är en Lilla Wiener han är 1 år..

Jag vill ha svar jättefort!! Om du vet något hur man kan göra så mejla mej!
Mejladress: kompisen_95@hotmail.com
 
Sv: Hona på 4 år kanske är dräktig!

Varför lät du dom para sig om du är rädd för hennes liv?

Fyra år är väl ganska sent på en kanin har jag fått för mig?
 
Sv: Hona på 4 år kanske är dräktig!

Hon kan klara sig, men det kan lika gärna gå åt andra hållet.
Det enda du kan göra är att avvakta och se...
Chansen att hon klarar sig är lite högre om hon är i väldigt bra hull.
Men tyvärr är 4 år ingen bra ålder att ta första kullen på.
 
Sv: Hona på 4 år kanske är dräktig!

Ge henne inte mer mat under dräktigheten och se till att hon har bra möjligheter att röra på sig.
4 år är ganska mycket för första kullen som sagt och då ökar riskerna. Men oftast går det nog bra.

Se till att hålla kaninen ifrån andra i fortsättningen. Speciellt utan uppsikt. De kan para sig, börja slåss osv osv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har ju haft en rätt jobbig höst vinter med årets sista kull som blev chockartat stor. (11 på en liten Amristik) 6 var över 100 gram...
33 34 35
Svar
684
· Visningar
31 408
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 779
Senast: regina11
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 388
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken, Tomteland edition! Regler: (tagna ur huvudet då mitt gamla dokument inte ligger på den här datorn så hav...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 968
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp