Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alternativt om foundation är mycket dyrare att köpa så att det är mer kännbart. Skulle fördmodligen höja värdet på resten av alla hästar. Jag tror på @Shaggy s idé om att stänga foundation och wildpark, tillfälligt iaf. Klart att det finns en tjusning i att försöka hitta guldkornen där men det är ju inflation i HRC, W och F så det är för enkelt att shoppa/fånga.
 
Jag undrar fö om man ens behöver grooma just nu? Stapeln är ju full även om den är klickbar :confused:
Jag kommer ge upp nu iaf, det är ju alldeles för segt.
 
Jag undrar fö om man ens behöver grooma just nu? Stapeln är ju full även om den är klickbar :confused:
Jag kommer ge upp nu iaf, det är ju alldeles för segt.
När jag groomade så behövdes det, andra gången alltså. Då var det skir i kärran, hinken var inte full osv.
 
Jag är ju en sån där som har alldeles för många hästar just nu, tror det är nästan 40 för många. Jag tycker absolut att de ska göra så att det inte är möjligt! För mig beror det på att en massa föl växt ifrån mamma på sista tiden och eftersom nästan alla är mustanger och dessutom hingstar så går de knappt att sälja, men det känns tråkigt att bara skicka dem på slakt direkt.. Därför ligger dem kvar och går några varv på marknaden nu :( Hade det inte varit möjligt hade jag ju fått skicka iväg dem direkt.
 
@igbest här är de två stofölen jag talade om.

https://www.horsereality.com/horses/325295/galathea
Stjärna, 139>GP, 12 G. 4 månader så dröjer några dagar tills hon blir avvand.

https://www.horsereality.com/horses/313802/kirke
638GP, 12 G, ingen stjärna men knappt visad, var ganska misskött när jag köpte henne.

Ingen av dem är fantastiska men det är helt okej hästar. Hojta gärna under dagen/så fort som möjligt innan du vill ha dem (iaf Kirke, för hon åker till Gisela annars ikväll). Båda är billiga, som sagt.

Jag har även en hel del andra föl och även vuxna hästar (ston/hingstar) som du ev kan få köpa om du är intresserad (alla är inte till salu men hojta om du hittar nån du gillar).
Jag köper gärna Kirke :) och kan även tänka mig Galathea när hon är avvand :).
Heter Qarusell i spelet :)
 
Sådär då är jag nog impopulär igen

Yesterday I made a post about the current problems in a tread that later disappeared. I still think what I stated is something that needs to be considered.
What I wrote was that the heavy lagging is increasing and that it probably is from to many horses. My idea was to shut down the wild life parks and the foundation for a time to close a very easy way to increase the amount of horses in the game. The market is full of good horses (not the best but how often do you find them in the foundation?) that are impossible to sell due to bad search options. It's a lot easier to go into foundation and buy that good horse. The problem is that this generates a lot of unwanted horses that is clogging the servers and it also makes it almost pointless to try to breed something good because you can have that good horse almost for free in the foundation.
I can today add another problem that I have noticed. A lot of people retrieved all their horses from the Retirement home. I understand that but now they have 500+ horses in their 100- stables. I guess it is to gain XP and level up. It's not one player that are doing this and this huge amount of horses are active and make glue of the servers. Why don't introduce a fee for all overpopulation above 10-15 horses (weaned foals that shall be sold) and do that really fast so this horses ends up where they shall be. The restriction that we can't buy new horses is not a good enough one when most of us have no need of buying those horses (at least I buy horses of other reasons)
I know the developers do a lot but the last update was really disappointing. The only thing that happen then was that the Bugpocalypse features was rolled back and that we now can change stud fees. It didn't solve one single of the huge amount of bugs that have been of big concern for a lot of us for months, it added more.
We still can't train our grown horses that are at the highest competition level.

The competitions are still heavily bugged.

The game is lagging more than ever.

The conformationshows are suck on award ceremony for days

and so on

Another thing I still wonder is why nothing is done with the inventory. It takes a lot of clicks and loading to put one single item on a horse. I have to be able to do that with far less clicks which also decrease the work for the servers. Today you need to load the inventory, load the type of items chose one of the items, press the horse list and chose a horse, be sent back to the stack of items, and if it's a saddle and you want to put on the bridle you now need to load the inventory again. Why not load inventory, chose a horse from the list and add the item that way. If I have 10 Arabian show halters I don't care which of these 10 identical halters my horse is wearing

I will also say that I agree with most of what Donkey Shot wrote about this in another tread.
 
@Shaggy håller med om din input i forumet! Det där med inventory har jag också tänkt på. Vore också toppen om en på nåt sätt kunde "spärra" så hästar som inte är tränade för tävling inte dyker upp, och bara de hästar som är tränade för reining dyker upp när en klickar på reininggrejerna. Alternativt att inventoryt styrs av val av häst, som du säger.
 
Stänga Foundation tycker jag inte man ska göra, blir ju ingen höjdare för nya spelare. Däremot begränsa mängden hästar man kan köpa därifrån under en viss tidsperiod anser jag vore rimligt och mest "rättvist". Alternativt höja priserna, antingen generellt eller efter hand (kan baseras på antalet hästar man köpt därifrån eller t.ex spelarens level).
 
Fixar de inte problemen så kommer många lämna spelet vilket är trist eftersom spelet är kul och kan blir stort.

En avgift för att ta en häst från wildlife parken behövs också.
 
Stänga Foundation tycker jag inte man ska göra, blir ju ingen höjdare för nya spelare. Däremot begränsa mängden hästar man kan köpa därifrån under en viss tidsperiod anser jag vore rimligt och mest "rättvist". Alternativt höja priserna, antingen generellt eller efter hand (kan baseras på antalet hästar man köpt därifrån eller t.ex spelarens level).
Varför är inte det bra för nya spelare? Det finns massor av bra hästar på marknaden där man får reda på alla data före köpet, hästar som inte är särskilt dyra. Okej man missar de läckra färgerna men i övrigt kan jag inte se problemet.
 
Varför är inte det bra för nya spelare? Det finns massor av bra hästar på marknaden där man får reda på alla data före köpet, hästar som inte är särskilt dyra. Okej man missar de läckra färgerna men i övrigt kan jag inte se problemet.
Fast priserna på marknaden lär ju förändras då, och nya spelare kommer bara ha råd med de dåliga hästarna. Plus att folk med pengar kommer kunna köpa hästar som idioter de perioder när Foundation är öppet, så risken finns att skillnaden blir minimal spelmässigt, men det försvårar för nya spelare (speciellt om de inte kan köpa någon häst dag 1 för att alla är på auktion med för dyrt buy out), som antagligen riskerar att tröttna. Jag skulle i alla fall inte tycka det vore kul om jag registrerade mig och sen inte kunde få tag på nån häst förrän efter flera dagar, liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 753
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 403
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp