Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
det senare tycker jag är det värsta. Med tanke på hur dåligt utställningarna fungerar så måste man ju få rätt resultat de få gånger man kan slänga in dem där. Jag har kunnat visa några föl som är fyra dagar gamla för första gången nu på morgonen (mina var skötta även under utställningen).

Ja men precis. Jag har ju t.ex. En ny Akhal-Tekehingst som jag vill stjärna, men det är halvt omöjligt nu. Känns jättetråkigt när han är bra, men jag kan inte "bevisa" det. Plus alla otestade föl som bara hamnar på hög, det är kaos i mitt stall nu och jag spelar mindre än någonsin tidigare :(
 
Jag hade döpt den inavlade hingsten till xxxx för att absolut inte kunna ta fel. Antagligen har sidan laddat om eller nåt och så har listan bytt höjd och jag har tryckt fel... Tappade helt sugen nu faktiskt...

Fy vad tråkigt det är för dig.

Jag har kommit på att jag innan pensionering ska döpa om hästen/arna till något som gör att de hamnar högst upp i listan för att det ska bli lättare att göra rätt. Jag börjar namnet med -- när jag vill ha det så.
 
Jag hoppades att problemet var löst när vi fick ta hand om hästarna dubbla gånger men tyvärr ser det inte ut så. Showerna är fortfarande buggade och sitter fast :(
Hann med en show och där var det en unge som fick sin tredje förstaplats och en stjärna men antalet som inte är klara där ökar ju för varje dag.
 
Alltså jag blir så frustrerad på spelet att det inte är kul ens...
Förstår dig. Det är så många saker som behöver en snabb lösning men det känns som om inget händer. Det snackades om den där uppdateringen i onsdags men vad blev det av den. Det tillkom ju inte en enda lösning på något problem utan man rullade ju bara tillbaka det man införde pga Bugpocalypsen förutom att vi nu kan ändra hingstpriserna.
Det går fortfarande inte att träna hästar som är "färdiga"
Nu funkar inte showerna
Tävlingarna är fortfarande rejält buggade (jag tror galoppen funkar som den ska)
Det är fortfarande lika SEGT

Varför fixar man inte mer serverutrymme och varför inför man inte en avgift om man överskrider sina stallplatser med mer än typ 10 (folk har ju fortfarande typ 700 hästar som de tänker behålla länge för att tjäna XP). Varför stoppar man inte inflödet av hästar i spelet från framförallt Wildlifepark men även foundation? osv Varför gör man ingenting mer än möjligen bladdrar lite?
 
Förstår dig. Det är så många saker som behöver en snabb lösning men det känns som om inget händer. Det snackades om den där uppdateringen i onsdags men vad blev det av den. Det tillkom ju inte en enda lösning på något problem utan man rullade ju bara tillbaka det man införde pga Bugpocalypsen förutom att vi nu kan ändra hingstpriserna.
Det går fortfarande inte att träna hästar som är "färdiga"
Nu funkar inte showerna
Tävlingarna är fortfarande rejält buggade (jag tror galoppen funkar som den ska)
Det är fortfarande lika SEGT

Varför fixar man inte mer serverutrymme och varför inför man inte en avgift om man överskrider sina stallplatser med mer än typ 10 (folk har ju fortfarande typ 700 hästar som de tänker behålla länge för att tjäna XP). Varför stoppar man inte inflödet av hästar i spelet från framförallt Wildlifepark men även foundation? osv Varför gör man ingenting mer än möjligen bladdrar lite?

Håller helt med, jag håller mig till att träna hästarna sparsamt. I dag har jag inte tagit hand om hästarna eftersom jag läste på buke om alla som fick göra om och om igen. Tänker att jag kan vänta till kvällen. Har inte heller tävlat något på ett par veckor, det är helt enkelt inte kul när det är så segt att klicka runt och man inte vet om tävlingarna buggar eller inte. Kul när föl kommer men inte kul att leta hingstar längre pga segheten.

De behöver verkligen fixa så man inte kan ha mer hästar än vad man har stallplatser (det där med att man inte kan överskrida med max 10 låter super) och framförallt fixa mer serverutrymme. För mig är prio ett att jag skall kunna klicka runt i rimlig fart och ta hand om/träna hästar, sedan de buggiga laggiga tävlingarna. Jag gissar dock att bättre serverutrymme möjligen kan fixa laggen i tävlingarna.
 
@igbest här är de två stofölen jag talade om.

https://www.horsereality.com/horses/325295/galathea
Stjärna, 139>GP, 12 G. 4 månader så dröjer några dagar tills hon blir avvand.

https://www.horsereality.com/horses/313802/kirke
638GP, 12 G, ingen stjärna men knappt visad, var ganska misskött när jag köpte henne.

Ingen av dem är fantastiska men det är helt okej hästar. Hojta gärna under dagen/så fort som möjligt innan du vill ha dem (iaf Kirke, för hon åker till Gisela annars ikväll). Båda är billiga, som sagt.

Jag har även en hel del andra föl och även vuxna hästar (ston/hingstar) som du ev kan få köpa om du är intresserad (alla är inte till salu men hojta om du hittar nån du gillar).
 
Jag tror verkligen att man behöver stoppa eller begränsa foundation och wildlife. Jag förstår idéen och den är jätterolig, men det blir ju alldeles för mycket hästar. Varför skulle någon köpa mina hästar när de kan få hästar gratis från vildmarken eller hitta hästar i toppklass till ett billigt pris på foundation? Det funkar ju inte i längden
 
Jag tror verkligen att man behöver stoppa eller begränsa foundation och wildlife. Jag förstår idéen och den är jätterolig, men det blir ju alldeles för mycket hästar. Varför skulle någon köpa mina hästar när de kan få hästar gratis från vildmarken eller hitta hästar i toppklass till ett billigt pris på foundation? Det funkar ju inte i längden

Tänkte också på det där, och kom att tänka på Howrse. Där får man väl endast en ”foundation”häst att börja med. Resten är avlade i spelet och man får helt enkelt samarbeta om det inte finns tillräckligt med bra hästar.
Vore ju dock skit om man har världens otur och bara lyckas få skithästar i en ras och inte kunna komma tillbaka till någon bra grund genom att köpa en ny foundationhäst.
 
Tänkte också på det där, och kom att tänka på Howrse. Där får man väl endast en ”foundation”häst att börja med. Resten är avlade i spelet och man får helt enkelt samarbeta om det inte finns tillräckligt med bra hästar.
Vore ju dock skit om man har världens otur och bara lyckas få skithästar i en ras och inte kunna komma tillbaka till någon bra grund genom att köpa en ny foundationhäst.

Det är ju en sak om alla hästar i foundation bara är okej liksom. Men som Akhal-Teke nu, där man kan köpa hästar på foundation som är lika bra som de bästa föl man föder upp. Jättekul när man får ett jättebra föl efter att ha funderat noga på vilken hingst man ska lägga på stoet, och sen har någon annan hittat ett föl på foundation som är bättre.. Det känns lite fel? Då kan man lika gärna strunta i att avla och bara köpa på foundation liksom
 
Tänkte också på det där, och kom att tänka på Howrse. Där får man väl endast en ”foundation”häst att börja med. Resten är avlade i spelet och man får helt enkelt samarbeta om det inte finns tillräckligt med bra hästar.
Vore ju dock skit om man har världens otur och bara lyckas få skithästar i en ras och inte kunna komma tillbaka till någon bra grund genom att köpa en ny foundationhäst.

Man skulle ju kunna ha så att man kan köpa ny häst från foundation, men att dom har fixerat GP osv så att de alla bara är som en grund om man behöver börja om på ny kula typ.
 
Det är ju en sak om alla hästar i foundation bara är okej liksom. Men som Akhal-Teke nu, där man kan köpa hästar på foundation som är lika bra som de bästa föl man föder upp. Jättekul när man får ett jättebra föl efter att ha funderat noga på vilken hingst man ska lägga på stoet, och sen har någon annan hittat ett föl på foundation som är bättre.. Det känns lite fel? Då kan man lika gärna strunta i att avla och bara köpa på foundation liksom

Ja det är fel, tycker jag också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 747
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 723
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 361
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp