Horse Reality VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är hundra på att det var ett sto innan eftersom det gått bra på utställningarna och jag döpte den till stonamn och dessutom valde att slösa massa dp på att åldra upp för att betäcka.
Men men
För mig har det hänt två gånger att de bytt kön, först ett stoföl som blev hingst (då ville jag gråta lite), innan dess trodde jag bara folk var slarviga/förvirrade, och efter det funderade jag på om jag möjligtvis kunde vara lite förvirrad? Sen ändrade ett hingstföl kön till sto O_o det var givetvis inte lika upprörande men ja... Så jag gör som "alla andra" och printar infodelen på dem stofölen jag vill behålla helt enkelt.

Jag är definitivt intresserad av Adara. Men inte riktigt till priset du köpte henne för. Hur mycket tänkte du dig? :)

Går det bra med 10 000? Tänkte just eftersom hon var rätt dyr. Men samtidigt så var det ju lite väl, så jag vet inte vad hon är värd egentligen.

Jag är hundra på att det var ett sto innan eftersom det gått bra på utställningarna och jag döpte den till stonamn och dessutom valde att slösa massa dp på att åldra upp för att betäcka.
Men men

Det är nog ingen som misstror dig, har för mig att alla (eller nästan alla iaf) här har vart med om könsbyte. Så känns riktigt trist att dom bara viftar bort det.

Går det bra med 10 000? Tänkte just eftersom hon var rätt dyr. Men samtidigt så var det ju lite väl, så jag vet inte vad hon är värd egentligen.
Ta 20000 iaf, det är hon värd. Kan du lägga upp henne på några dagars private? Jag har lite fullt just nu och vill få star på några föl som fyller upp mina boxar innan jag skickar dem till spaet.

Min hingststation har fått tillskott! Eller snarare, några av småpojkarna har blivit vuxna :)
Paisley Norman Cob, 5VG7G 637GP mörkfux. Jag fick honom av någon här, jag tackar ödmjukast :)
Imperatoris Shire, 4VG8G 553GP, brun.
Prorex Shire. 3VG9G 575GP, brun.

Övriga hingstar:
Gregg Welsh, 5VG7G 629GP, brun.
Heritas Shire, 4VG8G 564GP, brun.
Illyria Brenin Welsh, 4VG8G 631GP, flaxfuxroan. Fertilitet ca 50%

Kikar runt på market:
Åhå ett W19 föl, vad mycket vitt i ansiktet den hade, intressant!
Åhå den har inga A
Åhå den har G+ på gallopp
Åhå bara 4000
Köp
ladie-kate
:cautious: Aja, den har låg GP så jag får chans att klämma in fina hingstar och kan nu även få in W19 i rabicanoaveln :laugh:

Det här är den enda vuxna hingsten jag har cavalier-du-chateau-dc men den hade du ju dålig erfarenhet av. Min andra är föl och släkt med din.
Tack! :)
Ska klura lite under dagen vad jag ska lägga på henne.
Jag kommer definitivt använda Cavalier igen, tröttnade förut bara eftersom jag tyckte flera ston kastade med honom och jag orkade aldrig skicka meddelande om LFG och han var ganska dyr då. Räknar med att det är lite smidigare med dig :D Har du märkt av något förresten?

Min hingststation har fått tillskott! Eller snarare, några av småpojkarna har blivit vuxna :)
Paisley Norman Cob, 5VG7G 637GP mörkfux. Jag fick honom av någon här, jag tackar ödmjukast :)
Vad roligt! Han kom från mig, tror jag.
Tänkte först att åhh, perfekt till mitt sto med också GP637 och 5VG som växte upp idag och ska betäckas. Tills jag insåg att de var helsyskon. Jag fångade nog båda två på en av mina foundation-räder :rofl:

• Gilla
Reactions: Laa
Tack! :)
Ska klura lite under dagen vad jag ska lägga på henne.
Jag kommer definitivt använda Cavalier igen, tröttnade förut bara eftersom jag tyckte flera ston kastade med honom och jag orkade aldrig skicka meddelande om LFG och han var ganska dyr då. Räknar med att det är lite smidigare med dig :D Har du märkt av något förresten?

Några har faktiskt kastat, men jag kan ju betäcka om själv smidigt så det gör inte så mycket :laugh:

@Murray, @Riru och ni andra NC-avlare: jag upplever (med mitt enda NC-sto) att det är sämre fertilitet på NC-hingstarna än i övriga raser. Ni som har fler ston: upplever ni mer resorbtioner hos NCerna?

@Murray, @Riru och ni andra NC-avlare: jag upplever (med mitt enda NC-sto) att det är sämre fertilitet på NC-hingstarna än i övriga raser. Ni som har fler ston: upplever ni mer resorbtioner hos NCerna?
Jag har inte märkt det. Har två hingstar och tre dräktiga ston just nu. Hingstarna är bara tillgängliga för DP så antar att andra spelare hade hört av sig om de hade velat få LFG i sådana fall (om de inte byter hingst då). Men jag har väldigt lite ston oavsett ras som kastar. Någon i veckan kanske.

Håller på och rensar bland och döper mina islandsföl. Fick en som kunde ha fått G, TO, SW1, CR och D. Fick Cr men är svart så syns ju knappt... Och hingst med GP 566 och 2 VG. En sån går ju inte att sälja, blir väl direkt till Gisela utan att passera "Gå" :p Funderade på att inte ens döpa honom men tycker det ser tråkigt ut i avkommelistan när de inte har namn. Samtidigt vill jag inte slösa på fina namn...

Men sen hittade jag det perfekta namnet! Han får heta Ágalli, betyder fel/defekt/skavank/brist. Det kommer jag ju ändå inte använda till en fin häst :angel:

Jag har 31% ej dr på NCerna, det är sämst av alla mina raser (närmast efter ligger brabanterna med 27%)

Är det fler än jag som har små egna knep som egentligen är helt osanna men där det känns som att det funkar? :D För mig är det så med utställningarna. Om jag anmäler jag dålig häst först och sen en bra direkt över så får den över högre poäng än om jag anmäler flera bra på rad. Och har jag en ganska dålig häst så anmäler jag den först, för om jag anmäler den efter en bra så får den urdåligt.. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
14 061
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 470
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 829
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 341
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka